Gå til innhold

Årsmelding


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ja dåkker skal ha så mang en takk :) .  Æ trur også 2020 blir det beste simulatoråret på veldig lenge. Men jeg tok meg selv i å se mer og mer framover.  Ble faktisk forbauset da jeg gikk gjennom mappen for screenshots,  og tenkte litt på hvor fantastisk utviklingen har vært i mange år allerede.  I dag er vi jo der vi drømte om å være for bare 5-6 år siden  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Hvor har du fått tak i Dashen, er den til P3D?

Takkåtakk :) ,  Dashen er fra Virtualcol,  en lettvekter uten særlig systemsimulering.  Grei å se på,  bra lyd,  men ellers ikke mye realisme.  Kjøpte den i ren frustrasjon over at ingen laget en skikkelig Dash 8- 200 for kortbanenettet.  Den fikk kort levetid i min hangar,  men tenkte den kanskje kunne egne seg som AI-modell .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg har ikke mye til årsmelding. Men jeg skulle ønske jeg kunne vise dere noen av stedene jeg har vært og besøkt, rundt omkring i verden i MSFS2020! Det er storslagent, for å si det på en pen måte! Det er så mye bra i vente, at 2020 umulig kan bli annet enn topp! 😃

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Steinar Bakke. skrev:

Hvis så, da skulle det holde med mine 2 i SLI. 

FS2020 støtter foreløpig ikke SLI og det har heller ikke vært noen bekreftelse fra Asobo om det vil bli implementert.

Angående FS2020 så skulle jeg ønsket at Asobo kunne lette litt på sløret og dempe forventningene litt. Misforstå meg rett, det er mye bra i vente, men det er stor variasjon på hvor detaljert og korrekt ting er og jeg syns at Asobo burde være klare på det.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

det er stor variasjon på hvor detaljert og korrekt ting er og jeg syns at Asobo burde være klare på det.

Takk skal du ha Fredrik,  endelig noen som har realistisk tilnærming til FS2020.  Jeg har ikke mistet troen på at det blir bra,  men ønsker ikke å få knuste drømmer om at Norge og resten av verden blir like fantastisk som reklamefilmene vi har sett 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om Norge vil alltid bli knust, av den enkle grunn at vi er bare noen få millioner, og hvem stor produsent er interessert i å kaste bort penger på et lite filleland? Dette forstod jeg tiår tilbake. Vel er vi gode til å krydre selv, er en del av den saken. Men forvent aldri når store produsenter lager noe, at den lille flekken Norge (som er mer "uviktig" enn mange tror), får liksom første prioritet. Politikken påstår ditt og datt, og jeg sier igjen: Ubetydelig flekk som bare kan komme med store ord men nix handling. Bortsett fra ett og annet i FS miljøet.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

No var du streng Andrew,  mine FS-drømmer om Norway er for lengst innfridd :D .  Orbx Norway,  Airports of Norway, Norway GA Airfields,  Global AI Ships og de fantastiske flyplassene og ekstra-scenery fra dere entusiastiske utviklere,  har bidratt til at FS i Norge ( Sverige og Danmark ) er magisk i forhold til andre land  !  Jeg tror at FS2020 gir mange nye muligheter for hakeslepp,  men tror også at det vil gå ei stund før Norge blir like bra som dagens P3D4.  Derfor demper jeg forventningene til jeg ved selvsyn kan se at det blir bedre,  og nyter hemningsløst den kvaliteten vi har i dag .  God helg :) .

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hørte forresten på radio i dag at man har scannet hele Norge med laser de siste 4 årene som lager ufattelige detaljerte 3D kart - og at data blir gratis tilgjengelig for publikum. 

Uansett, jeg har håp om at Norge blir bra i FS2020, men gleder meg stort til å se verden. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja det er stor variasjon mtp hvor i verden man er. Derfor gjør iallefall jeg det jeg kan for å rapportere om forbedringer (spesielt for feks Norge!). Dette gjelder akkurat som i p3d eller samme hvilken simulator. LOD mesh data for nordlige halvkule over ca 60+ grader nord er elendig. Men det er flere steder også selvfølgelig... Men det er ikke utviklernes feil, og det er heller ikke noe nytt eller hemmelig. De har nok bare ikke tilgang til bedre datagrunnlag? (LOD), ikke uten at de eventuelt kjøper rettighetene av "noen". Utover det må man tenke på at dette faktisk er baseplattformen, og på det grunnlaget er potensialet enormt mye bedre enn de simulatorene vi har i dag!

Det er det jeg ser, en fantastisk grafikkmotor ++. Men det ser dere jo allerede, og de "reklamebildene" dere ser er ikke "fantastisk". Det er faktisk det dere kan forvente dere, veldig mange steder i verden!

Husk også at dette enda er veldig! tidlig i utviklingen! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
23 minutter siden, Kjetil Håvan skrev:

Ja det er stor variasjon mtp hvor i verden man er. Derfor gjør iallefall jeg det jeg kan for å rapportere om forbedringer (spesielt for feks Norge!). Dette gjelder akkurat som i p3d eller samme hvilken simulator. LOD mesh data for nordlige halvkule over ca 60+ grader nord er elendig. Men det er flere steder også selvfølgelig... Men det er ikke utviklernes feil, og det er heller ikke noe nytt eller hemmelig. De har nok bare ikke tilgang til bedre datagrunnlag? (LOD), ikke uten at de eventuelt kjøper rettighetene av "noen". Utover det må man tenke på at dette faktisk er baseplattformen, og på det grunnlaget er potensialet enormt mye bedre enn de simulatorene vi har i dag!

Det er det jeg ser, en fantastisk grafikkmotor ++. Men det ser dere jo allerede, og de "reklamebildene" dere ser er ikke "fantastisk". Det er faktisk det dere kan forvente dere, veldig mange steder i verden!

Husk også at dette enda er veldig! tidlig i utviklingen! 🙂

Hei.!

Ikke for og være pessimistisk.

Hvis, så at dette er veldig tidlig i utviklingen, det vi har fått og får presentert. Ja da kan vi vel ikke forvente oss noe utgivelse, før høsten 2020.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
10 timer siden, Steinar Bakke. skrev:

Hei.!

Ikke for og være pessimistisk.

Hvis, så at dette er veldig tidlig i utviklingen, det vi har fått og får presentert. Ja da kan vi vel ikke forvente oss noe utgivelse, før høsten 2020.?

Noen utgivelse særlig før juletider, kan jeg aldri tenke meg jeg heller! Regner med det blir en holiday (jule) lansering, som amerikanerne sier. 😅

Men aner egentlig ikke. Bedre at de gjør en en god jobb, og får et så bra og velfungerende produkt som mulig før utgivelse. Heller det, enn en uferdig simulator.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...