Gå til innhold

Long time no see


Anbefalte innlegg

Riktig god fredag,

 

Lenge siden jeg har vært inne på forumet her og skrevet. Men simming holder jeg fortsatt på med, selv om jeg både jobber i flybransjen og går trafikkflyger-studiet. 
Tar noen screenshots avogtil, og tenkte jeg kunne dele noen av turene jeg har hatt de siste årene :)

 

 

 

BA431.png

BA på innflygning til Heathrow en sommerdag. 

BAW25KP.png

Deboarding på Gatwick

BAW203.png

På vei ut mot atlanterhavet i Dreamlineren

 

BAW275.png

Flaggskipet til British Airways i Negus-fargeskjema over nordlige deler av USA på vei til Las Vegas

 

BAW480.png

Solnedgang på FL350

 

BAW4552.png

BA455 på FL380 med det jeg tror er Madrid nede i bildet. 

BUC1HH.png

Bulgarian Air Charter MD-82 over Ungarn

 

CCC763.png

Air Cargo Global 747-400BCF under nedstigning til Lisboa

CKS9732.png

Kalitta sin eneste 777F på vei ut av Leipzig retning Bahrain

drammen.png

Utsikt over Drammen under innflygning til Gardermoen

 

DTR941.png

En kraftig regnbyge kan sees sør for Billund under innflygning. (REX SkyForce 3D-effekt)

 

DTR2821.png

Fint fargespill i verdens fineste cockpit

DTR3955.png

På vei hjem til Danmark med DAT. CB'er på rekke og rad over Slovakia

 

DTR9322.png

MD-80 på base-turn

 

DTR9412.png

Danish Air Transport's MD-83 OY-RUE over Spania

DTR28712.png

DAT sin andre maddog klar for nye eventyr i Aalborg

DTR28713.png

OY-RUT med nok en vellykket flight. "Disembarking in the front and in the very back of the aircraft."

 

EIN38JC1.png

Aer Lingus i Rugby-livery gjør seg klar for kveldtur til kanariøyene

 

EIN72L2.png

...men den fineste av deres liveries er uten tvil retro-maskinen. :)

 

EJU62NL.png

Easyjet Europe på stand 205 en regntung aften i Lisboa

 

EJU3951.png

Samme selskap strekker seg så lang en 320 er for de siste solstrålene på himmelen

 

ESSD.png

Cumulus så langt øye kan se. Dalarna Flygplats ESSD.

 

GECVCP.png

Lufthansen Frakt AS på innflygning til Campinas, Brasil

JTG467.png

Litt skamklipt bilde - men Jettime får et pust i bakken på Samos med masse glade dansker på vei til stranda.

 

lnrou.png

Et stykke skandinavisk historie som aldri ble noen langvarig suksess

 

NAX2GX.png

DAT på jobb for Norwegian. Bardufoss en tidlig høst-dag.

 

nax6np.png

Ja, Norwegian hadde også noen MD-80er tidligere :) Her er en av dem høyt høyt over Portugal

NAX7772.png

Airbus under avgang i tett snøvær fra bane 09 Værnes.

RYR25AW.png

Ryanair mellom slagene i Dublin

sarpolini2.png

Millitær frakt-charter mellom Banak og Rygge i 747en til Cargolux Italia. Sarpsborg i front, med E6 og Fredrikstad lenger bak. Baseturn for ILS rwy 30

SAS1573.png

DAT nyter tropenatta i Alicante etter en lang tur fra Danmark

SAS7282.png

De-Ice er viktig i disse kalde månedene. Her får vi spa-behandling, mens kolleger venter tolmodig på sin tur.

 

SAS7395fuel.png

Koster å værra kar!

 

SAS40312.png

"Mæddåggen" i fint driv på vei over fjellet retning Stavanger

SAS40314.png

Samme flighten har Stavanger i sikte i det fjerne. Ble en pen visual rwy 18 til slutt.

SIGMETEIN38-JC.png

Med FsLabs og deres flotte simulering av datalink, er det nå ingen problem å få informasjon som SIGMETs, slik at man holder oversikt over forholdene rundt seg. 

 

SIN7296.png

Her jobbes det hardt med å få klargjort en Singapore frakter som skal til Sydney

 

TRF.png

Torp er nok kjent for de aller fleste! (senest for noen dager siden med en villmann i en Tweet! Han fløy heldigvis ikke når vi var der)

VCp.png

Noen stakkarer som nok aldri får fly igjen. Tatt fra vinduet i 777en.

 

VCP2.png

....denne derimot skal nok fly i mange år til. :)

VOE3485.png

Volotea stikker frem hodet høyt over Spania et sted.

 

VOE3540.png

Samme maskin på vei ned under innflygningen til Tenerife. Boeing 717

VOE34851.png

På returen fikk vi fly over Madrid i CAVOK, og det var et flott syn. Barajas kan skimtes rett til høyre for nesetippen.

 

Det var det jeg hadde! Takk for titten! :)

 

  • Like 9
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var rett og slett en fantastisk samling med bilder. Du viser virkelig frem den utrolig flotte "verden" vi har gleden av å nyte på våre EDB-maskiner. Bildeserien kunne like gjerne vært fra min egen sim med tanke på variasjon og gjennomgående glede over alle de fantastiske addons vi har tilgjengelige i dag. 

Bildet der du er på tur mot en visual i Stavanger i Maddogen fikk meg virkelig til å ta en ekstra titt. Skulle gjerne vite hva slags addons og innstillinger du benytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger! :)  Hadde det veldig gøy selv med å få igjennom mappa med simbilder som har blitt tatt.

 

Sitat

Bildet der du er på tur mot en visual i Stavanger i Maddogen fikk meg virkelig til å ta en ekstra titt. Skulle gjerne vite hva slags addons og innstillinger du benytter...

Jeg driver hele tiden og endrer/bytter/varierer på ting. (har jo ikke ro i sjela til å akseptere at det ser bra nok ut, så alltid på jakt etter nye tweaks etc)
Men grunnpakka av addons kan du få:
P3D
ORBX (Global + OpenLC + Norway for Norge)
Envtex 
REX SkyForce 3D

På akkurat dette bildet lurer jeg på om jeg har brukt himmelteksturer fra Pascal (https://www.facebook.com/pg/visualsbypascal/posts/)


REX Enviromental Force (Automation)
Active Sky 
På bildet tror jeg det er P3D Tweak Assistant(PTA) med R&D sin preset. (nå bruker jeg Tomatoshade med Inibuilds sin preset, men har også brukt Envtex + Envshade)

Chris Bell Black Marble + BM Vector for nattbelysning

Project Open Scenery av FTXDes for en del photoscenery. (Ungarn, Serbia, Lebanon og noen flere. Meget god kvalitet. Men du trenger nattbelysning fra f.eks Black Marble for å se noe om kvelden) https://ftxdes.blogspot.com/p/project-list.html

Photoscenery for Spania er AirHispania sitt tror jeg. Du finner link på https://www.freewarescenery.com/fsx.html Tilsvarende for Portugal (også her er det ingen nattbelysning)

 

Si ifra om det er mer du ønsker å vite. Det er det jeg kommer på i farten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...