Gå til innhold

Fortsatt P3D4 i lang tid.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Dette er hva P3D4 handler om,  stadig nye overraskelser som beriker sim-hverdagen .  Og det er MYE å velge blant.  For min del gjelder det spennende flymodeller,  og nyttårsrakettene hadde knapt landet,  da SimWorks slapp sin nyeste juvèl,  T-37B Tweet.  Denne snertne, lille krabaten,  har vært med å utdanne norske militær-piloter i flere tiår,  og har vært et populært fly i like lang tid.  Og nå spørs det om ikke populariteten sprer seg til FS-verdenen også.  I hvertfall er det flere som lar seg begeistre,  og jeg er definitivt blant disse.  En gjennomarbeidet flott modell,  kvaliteter i både lyd og flyfeeling,  og simulerte systemer for enhver smak. Faktisk er det allerede piloter med flytimer på Tweet`n ,  som roser modellen for presis realisme.  FS2020 nærmer seg,  men P3D4 lever i beste velgående.  Godt Nytt År :)    

tw1.jpg

tw2.jpg

tw3.jpg

tw4.jpg

tw5.jpg

tw6.jpg

tw7.jpg

tw8.jpg

tw9.jpg

tw10.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Utvalget  i P3D er upåklagelig. Er forøvrig spent på hva LM gjør i disse dager. Har ikke hørt et pip siden april '19 om hva de jobber med for tiden. Er P3D v5 rett rundt hjørnet mon tro? 

Får ikke helt ståpels av treningsfly, men antar denne er fin å fly VFR med siden den har flott utsikt fra cockpit. Min maskin begynner dssverre å bli noe tilårskommen, og liker ikke fly med høy fart. Da blir det for krøll med scener, så jeg må holde meg low and slow enn så lenge. Dog blir det nok en ny PC på slutten av året her i huset dersom FS2020 rulles ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Svein-Frode skrev:

Utvalget  i P3D er upåklagelig. Er forøvrig spent på hva LM gjør i disse dager. Har ikke hørt et pip siden april '19 om hva de jobber med for tiden. Er P3D v5 rett rundt hjørnet mon tro? 

Får ikke helt ståpels av treningsfly, men antar denne er fin å fly VFR med siden den har flott utsikt fra cockpit. Min maskin begynner dssverre å bli noe tilårskommen, og liker ikke fly med høy fart. Da blir det for krøll med scener, så jeg må holde meg low and slow enn så lenge. Dog blir det nok en ny PC på slutten av året her i huset dersom FS2020 rulles ut. 

Uten at jeg vet, så vil jeg tro v5 var like om hjørnet i fjor, men når MS slapp bomba med FS2020 så tror jeg dem fikk litt å tenke på - og ikke minst jobbe med. Derfor er enda v5 ikke lansert. Tror jeg da, selv om det er ren spekulasjon :P
På meg selv blir det bygging av ny pc i løpet av våren og FS2020 :)

Utover det, flotte bilder Ernst! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Likte dette best jeg

Jatakk,  den tar seg fint ut på bilder :) 

 

Sitat

når MS slapp bomba med FS2020 så tror jeg dem fikk litt å tenke på

 

Ja,  merker det i alle fora,  de fleste venter på nytt om FS2020,  og jeg må innrømme at jeg også kjenner på "urealistiske" forventninger.  Men uansett hva som kommer,  så tar det ei god stund før dette blir "standard".  I mellomtiden får vi nyte det som faktisk fungerer,  og som fremdeles tilbyr god underholdning i lang tid framover ;) 

 

Sitat

Får ikke helt ståpels av treningsfly, men antar denne er fin å fly VFR med siden den har flott utsikt fra cockpit.

 

Sånn er det,  hver sin smak :) ,  men modellen er meget gjennomført, egner seg utmerket til "low and slow",  eller avansert aerobatic om du vil.  Og jeg har heller ingen racer av en PC,  men så lenge jeg holder meg unna de store flyplassene,  drar den P3D4 i behagelig tempo :D .

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

"forundret over at det ikke var mer blest rundt den"

Helt enig,  for dette er en modell med sjel og sjarm :D .  Men det er mange kvalitetsmodeller som nesten ikke blir lagt merke til,  og det har jo lenge vært nedgang i FS-aktiviteten,  både her i landet og resten av verden.  Håper FS2020 innfrir med spennende kvaliteter,  og at "inngangen" for nye brukere blir litt sånn lavterskel.  FSX, P3D, XP og DCS m.fl. er jo blitt ganske krevende for å følge med i utviklingen,  og jeg tror mange nybegynnere har problemer med å starte opp i dag. Dyrt er det også blitt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at aktiviteten de siste åra har tatt seg opp, ivertfall dersom en ser på YouTube, Twitch etc. (veldig mange unge som legger ut/streamer innhold). I tillegg er det vel en kommet er par nye expos/messer de siste åra, også noe så kan tyde på at det er mer peng i bransjen for utviklerer. Det at det er stille her og på andre tradisjonelle FS-forum tror jeg har med generasjonsskifte. Den nye generasjonen simmerer interagerer mer i kommentarfelt og i strømmechatter. Det er ivertfall mitt inntrykk, men det kan jo være at jeg blir lurt i mitt eget FS-ekkokammer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Forum som dette er for "gamliser", men ungdommen i stor grad har forlatt tekstbaserte kanaler til fordel for video. 

Det er jo litt synd hvis det fortsetter på denne måten,  for det er i dette forumet jeg har lært mesteparten om vår hobby.  Her har man fått rikelig med kommentarer og meninger om så mangt,  og var det noe man ikke forstod,  så kom det raskt svar fra de som forstod.  Men hvor er "gamlisene" blitt av ??   Tror kanskje noe av svaret ligger i utvalget av FS.  Da det var mest aktivitet var det nesten bare FSX som var i bruk,  og det var overkommelig å delta.  Husker godt da "søndagsklubben" møttes online,  og alle hadde de samme flymodellene.  Det var en fantastisk aktivitet,  hvor vi bl.a. fløy "bombetokt" over Europa med store formasjoner B-17 i multiplayer !! -  Men så begynte det å bli bedre utvalg av simulatorer,  landskap og flymodeller,  og til slutt var det ikke mulig å samles online,  fordi alle hadde forskjellige interesser i FS.  Fra da av ble vi spredt for alle vinder,  og i dag tror jeg mange har nok med sitt (??).  Håper likevel dette forumet overlever,  og at det begynner å komme yngre FS`ere som kan bringe inn nytt liv :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja det er bare å reklamere i de unges mediaer så de får opp øya for hvor de finner kompetansen
F.eks facebook som linker tilbake hit

Om noen har lyst til å fly multiplayer så er jeg helt åpen for det men nytter ikke å sitte med det inni hodet få det ut
Server kan settes opp / Fs Cloud kan brukes er bare å aktivere den når en har fyrt opp simmen så er du online
Bare husk å skru av AI trafikk i simmen (AI trafikk forsvinner men ..)
Skype kan brukes som lyd kanal man trenger bare en mic headsett e.l
HYl ut i multiplayer kanalen jeg er klar
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
53 minutter siden, Ernst K.Furuhatt skrev:

Det er jo litt synd hvis det fortsetter på denne måten...

Det er jo det på mange måter, men verden endrer seg om man vil eller ikke. I dag finner man jo en tutorial på youtube for det meste. Folk synes å bli mindre sosiale og mer egosentriske. Før var multiplayer en måte å møte likesinnede på, nå sitter de fleste og stirrer ned i en mobiltelefon mens simulatoren går på autopilot. Og mange ungdommer synes jo det er artigere å se andre spille på twitch eller youtube enn å spille selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen nye medlemmer som har kommet med spørsmål knyttet til eldre simulatorer som FS9 og FSX,Svarene de får her inne på forumet er av typen "nei,skaff deg heller P3D i stedet,myyye bedre."Blir litt sånn "Jeg har problemer med turboen på en Volvo 940" -"Nei,måkke kjøre Volvo,kjøp deg heller en Mercedes,hehe".Jeg mener man heller bør prøve å hjelpe de med den simulatoren de har istedet for å anbefale en annen.Det er vel ikke alle som er villig til å investere så mye med en gang i en ny interresse de ikke helt vet om de skal satse på.Jeg begynte selv med FS9 i 2006 fordi den ikke kostet noe.(150 kr.)Eller så tror jeg forumet våkner til liv igjen etter at FS2020 kommer ut :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
16 minutter siden, Jan Tore Pettersen skrev:

Det har vært noen nye medlemmer som har kommet med spørsmål knyttet til eldre simulatorer som FS9 og FSX,Svarene de får her inne på forumet er av typen "nei,skaff deg heller P3D i stedet,myyye bedre."Blir litt sånn "Jeg har problemer med turboen på en Volvo 940" -"Nei,måkke kjøre Volvo,kjøp deg heller en Mercedes,hehe".Jeg mener man heller bør prøve å hjelpe de med den simulatoren de har istedet for å anbefale en annen.Det er vel ikke alle som er villig til å investere så mye med en gang i en ny interresse de ikke helt vet om de skal satse på.Jeg begynte selv med FS9 i 2006 fordi den ikke kostet noe.(150 kr.)Eller så tror jeg forumet våkner til liv igjen etter at FS2020 kommer ut :)

Det er nok et poeng, men ikke sikkert kompetansen på gamle plattformer er så utbredt lenger. Det er jo så enormt mye styr med disse simulatorene at det går ikke an å gå å huske hvordan alt fungerte for en tid tilbake. I tillegg er det noen utfordringer med eldre simulatorer ift. hardware, drivere, Windows-utgaver osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...