Gå til innhold

Litt om FS2020


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Hei folkens. 

Som dere alle sikkert forstår så kan jeg ikke gå inn på konkrete ting i dette innlegget, men skal forsøke å gi noen konkrete tanker likevel. 

I hovedsak er det ikke mye direkte man kan si om simmen som kommer, men jeg tror likevel mange vil bli fornøyd sammenlignet med dagens alternativ.  Her er mye bra og her er noe mindre bra, faktisk en del ting jeg skulle ønske var i X-Plane. 

 

Jeg har nå over 30 timer i tech alpha, men har i det siste ikke giddet å bruke den,  rett og slett fordi jeg har gått litt lei. Men skal si at det har vært helt klart 30+  interessante timer. 

Hvor fancy er altså denne nye saken lurer du sikkert på, hvordan ser det ut der hvor du bor,  hvordan er det å fly i Norge osv.  Lov la seg friste he he til å si noe, men du finner alternativ på nett som gir deg innblikk, hva det er må du finne ut.  Sluk hverken du leser eller hører om på nett,  forsøk å se kritisk på alle nye ting. Har selv gått i denne fellen flere ganger enn jeg kan huske også innenfor flysimulator miljøet, vi husker alle Flight ikke sant? Glansbilder kan være kjekt å samle på, men når man først setter seg ned å skal bytte, så innser man ofte at også glansbilder har små ting og ting som drar ned bytteverdien. En moderat tilnærming er nok det beste tipset for gleden kommer etterhvert har jeg erfart, selv om jeg fremdeles ikke kommer over skuffelsen av alle versjonene etter Final Fantasy 10 da. 

        Norge er et unikum med den naturen vi har, men skal jeg være ærlig så har jeg gjennom mine 30+ timer i alpha utgaven vært mer utenlands enn noen gang. Om dette er positivt eller negativt skal jeg ikke uttale meg om, men  jeg er til vanlig en meget hjemmekjær person og trives helst på korte lokale turer.  Jeg må likevel si jeg har vært heldig å få prøve den og jeg ser med stor interesse på tech alpha 2 når den kommer til oss. Forhåpentligvis blir det flere turer her til lands da, i alle fall for så sjekke om det er noe forskjell. Mange tenker på alle pengene de har brukt på fly relaterte program og utstyr, vel mye kan du sikkert bare kaste og noe kan du bruke, men noe mer ville jeg ikke kjøpt enda. Her gjelder det kort sagt å spare pengene sine, de kommer du til å trenge. Alt jeg kan si er at 2020 blir et flott nytt år for oss fly interesserte.  Mye nytt som kommer på alle fronter og derfor mye å glede seg over.

Igjen sitter jeg har, frustrert, tålig irritert, litt små lei, men håpefull og interessert, samtidig som jeg er lattermild og ikke minst glad for hva jeg har opplevd og hva jeg har i dag. 

To ting er iallefall sant. 1)  simulatormiljøet vil ikke bli det samme og 2) det vil aldri være det samme uten de som klager, de som er misunnelig, de som hater, de som skryter, de som irriterer seg og de som utvikler. 

Man kan rett og slett ikke glede alle. 

 

Ha et overraskende, sjokkerende, interessant og gledelig godt nytt år folkens!

Vi sees der hvor himmelen er blå..

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Confused 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var mye frem og tilbake her ja, men leser vel mellom linjene at mye er bra og men andre ting kan bli bedre.
Skjønner jo at du ikke skal si noe som helst egentlig, så smører tykt lag med tolmodighet faktor 50 og vanter til jeg får prøve selv utpå høsten eller no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett bare tull å basere noe som helst på inntrykk fra en alpha, det er som å gå inn i et hus etter at snekkeren kun har satt opp rammeverket og klage på at det ikke engang har vinduer. Det er ikke ment å være et ferdig produkt ennå, og det er heller ikke meningen at alpha testere skal komme med "anmeldelser" av det uferdige produktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tar ikke dette så dødelig seriøst. Men skjønner at du har det gøy med Alpha.

Jeg var betatester i FSX, men orket ikke en ny runde nå. Gidder ikke oppgradere PC og installere Win 10 på nåværende tidspunkt. 

Jeg er jo svoren FSX/P3D tilhenger og har aldri likt X-Plane, så vi har jo litt forskjellig utgangspunkt. Setter pris på dine drypp i ny og ne. Jeg er sikker på at dette blir bra. Har aldri sett så fine videoer, aldri sett et så imøtekommende utviklerteam, så jeg ser ingen grunn til å være negativ. FSX/P3D er en dinosaur fra 2006, så hva enn som blir sluttresultatet, så er det en kjærkommen oppgradering for undertegnede. 

Endret av Svein-Frode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gøy å teste tech alphaen, har hatt mange artige opplevelser der , mye å se frem til. 

Forstår deg meget godt Svein-Frode, for dette hardware jaget er lite å strebe etter, man kan kose seg mye med lite, men vi simmer faller ofte inn i slike feller. 

X-Plane er også under utvikling og kommer til å måtte hevde seg på alle områder skal de klare å konkurrere, dette har de nok innsett selv. Jeg vet i alle fall hva jeg ønsker meg i den!! 

Prepar3D kommer nok trolig til å miste mesteparten av brukerbasen sin når 2020 kommer ut om ikke alle. Trolig kommer mange andre plattformer oppleve frafall i år. DCS kommer nok garantert til å bestå, har sin helt egen nisje. 

Selv om dette kun er min mening, så tror jeg de fleste skjønner at ting blir bedre enn det var før,  det ut fra bilder og videoer vist på nett, bare husk at disse er filmet i 4K med RTX2080TI og kraftigste forbruker CPUen på markedet (glansbilder)

Har selv kun testet med min gamle pc som var en  i7-7700 og GTX1080 med 32gb minne

 

Tror til dags dato historisk min favorittsimulator var fs9, det var den simmen jeg lærte meg mest i og utviklet meg mest på. Alt sett opp mot alt, føler jeg nå at jeg er på en tilsvarende plattform.  

Rent kostnadsmessig gikk jeg på en kjempe smell på både FS9 og  FSX, men det er kun en svært liten brøkdel av hva jeg har brukt i X-Plane enda.  Har to fulle disker med FS ting jeg ikke får brukt og kommer trolig til å bli slettet/kastet. 

Gid det fantes den universal konverter hvor man bare kunne flytte ting fra den ene til den andre simmen, men da hadde det vel ikanskje ikke vært mange tredjeparts utviklere på markedet i dag. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...