Gå til innhold

Milviz KA 350i


Anbefalte innlegg

Da - etter 6 år med utvikling, er Milviz sin Kingair 350i endelig sluppet. Alt er simulert i denne modellen. Virkelige piloter og instruktører for Kingair har vært med i hele utviklingsprosessen. Det er i det hele tatt et stort team som står bak denne. Jeg har laget 3 av de 4 teksturene som kommer med denne utgivelsen. Riktignok er teksturene laget for flere år siden, men disse har nå vært gjennom en PBR prosess.

2019-12-23-19-54-53-288.jpg

2019-12-22-23-47-23-959.jpg

2019-12-23-19-53-27-824.jpg

2019-12-27-19-19-22-359.jpg

2019-12-27-19-20-6-78.jpg

2019-12-27-19-50-42-268.jpg

2019-12-27-19-52-5-215.jpg

2019-12-27-19-55-40-430.jpg

2019-12-27-19-56-26-620.jpg

2019-12-27-19-56-38-280.jpg

2019-12-27-19-56-56-123.jpg

2020-1-1_18-38-54-256.jpg

2020-1-1_18-39-5-269.jpg

2019-12-23-19-53-3-125.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke servicepakken er kommet, så er den rett rundt hjørnet. Betateamet har fått den allerede.
Dette er en kompleks modell, og den fungerer kun med P3D v4.5 og Windows 10. Jeg hadde min Win10 i kompatibilitetsmodus, noe som førte til ekstremt drop i FPS. Etter at jeg slo av denne modusen, flyter den silkemykt.

Så er det ikke laget flere teksturer enn de 4 som denne kommer med. Den kommer med et komplekst paintkit, og det går mye tid til å sette sammen teksturene på tradisjonell måte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Brukte King Air mye i FS9 - Aeroworx sin versjon var datidens beste turboprop simulering. Hadde nok kjøpt denne om ikke FS2020 var på trappene. Nå prøver jeg å "bruke" opp samlingen med fly og scenery i Prepar3D - har enda en haug med fly og flyplasser jeg ikke har brukt skikkelig... 

Endret av Svein-Frode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Hadde nok kjøpt denne om ikke FS2020 var på trappene.

Ja,  det er veldig tydelig at mange har satt seg på gjerdet,  og ser med lengsel etter FS2020 :D .Foreløpig har jeg ikke klatret opp på gjerdet,  men merker at investeringslysten til P3D4 er dalende.  Riktignok er det et par godbiter av flymodeller som må inn i hangaren,  så nå avhenger det bare av hvor lenge vi må vente på FS2020.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

20 minutter siden, Andrew Thomsen skrev:

Flotte bilder. Men trass det, sitter nå og på gjerdet, handler kun til Train Sim og avventer alt som har med flysimulator å gjøre, inkludert utvikling fra min side. Ingen vits å kjempe mer om man får landskap som faktisk ligner landskap etterhvert... som jeg lenge har sett i AFS2.

 

47 minutter siden, Ernst K.Furuhatt skrev:

Ja,  det er veldig tydelig at mange har satt seg på gjerdet,  og ser med lengsel etter FS2020 :D .Foreløpig har jeg ikke klatret opp på gjerdet,  men merker at investeringslysten til P3D4 er dalende.  Riktignok er det et par godbiter av flymodeller som må inn i hangaren,  så nå avhenger det bare av hvor lenge vi må vente på FS2020.

 

Man fikk jo en forsmak med AFS 2, og det var vanskelig nok å gå tilbake til Prepar3D etter det. Selv med full pakke ORBX kjenner man igjen teksturene etterhvert . Samme åker og gårdsbruk dukker opp med jevne mellomrom, og da detter man litt ut av boblen - ihvertfall jeg. Men selve grunnmuren i P3D er 3D objekter, og ikke mist AI: Vær, biler, båter, fly osv. som skaper liv i simulatoren. AFS 2 ble litt som å fly over et bilde. Dog blir det spennende å se hvordan Norge blir i den nye simulatoren - Bing sine satellittbilder imponerer ikke. ORBX i P3D ble ikke bra (synes jeg) - og jeg flyr sjelden i Norge - holder meg til ORBX regionene for Nord-Amerika - de virker mye mer realistisk av en eller annen grunn. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
10 minutter siden, Asbjorn Knutsen skrev:

Jeg bruker nu mest tid med AFS 2 og endel av det blir i nedlastede Lofoten som  er flott. Det dekker også Narvik, Harstad og Andenes og flyter fint på min gamle pc ☺

Det har jeg ikke prøvd - og siden Andøya er med må det gis en test i løpet av helga! Har du en link til nedlasting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Svein-Frode skrev:

Det har jeg ikke prøvd - og siden Andøya er med må det gis en test i løpet av helga! Har du en link til nedlasting? 

https://flight-sim.org/filebase/index.php?filebase/41-aerofly-fs-2/

Det består av flere pakker, mener det er 11 hvis jeg husker rett.

Endret av Asbjorn Knutsen
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ser fantastisk bra ut, men jeg kaster meg ikke på med mindre det er lovnad om en utgave som vil komme til MSFS2020 og kraftig rabatt for å kjøpe begge utgaver. Er lei av å betale for "samme fly" flere ganger. PMGDG 737 har jeg nå kjøpt i totalt 3 versjoner til full pris :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 17.02, Svein-Frode skrev:

Det har jeg ikke prøvd - og siden Andøya er med må det gis en test i løpet av helga! Har du en link til nedlasting?

Den beste oversikten over alle freeware til AFS2 jeg har funnet - er denne:

https://michael-basler.net/Flight_Simulation/AeroflyFS2_Scenery/AeroflyFS2_Freeware_Scenery.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsket litt på PBR og prøvd å sette meg inn i hvordan dette er bygget opp. Teksturene mine til Milviz sin King Air 350i er laget tradisjonelt for rundt 3 år siden. Siden har jeg gitt dem fra meg, og de har blitt påført ved hjelp av PBR (Physically Based Rendering). Dette gjør det lettere å behandle ulike typer overflatematerialer. Jeg har savnet litt mer skinn i metalldelene, og jeg har oppjustert teksturene noe. Jeg kan vel forørig si at det er 13 store og komlekse filer som utgjør hovedteksturene til denne modellen. Det tar lang tid å få alt dette til å fungere sammen med mitt aldrende system. I tillegg har jeg fått veldig mye å gjøre etter at jeg gikk inn i lokalpolitikken på heltid. Jeg kan derfor ikke love så mange nye repaints (i alle fall ikke i et kort tidsperspektiv). Her er noen bilder fra litt modifiserte metallteksturer kjørt under litt forskjellige lysforhold (sees kanskje ikke så godt på bildene, men er ganske tydelig i simulatoren). det er bedre reflekser i de ulike materialene.

2020-1-5_23-16-19-881.jpg

2020-1-5_23-16-50-166.jpg

2020-1-10_21-14-11-974.jpg

2020-1-10_21-14-28-763.jpg

2020-1-10_21-17-21-733.jpg

2020-1-10_21-18-53-737.jpg

2020-1-10_22-5-35-724.jpg

2020-1-10_22-10-7-675.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

HF 2 virker lovende ingen feil påtruffet på første flight etter servicepack inn ..:-)
Tidligere så fusket autopilot gikk i ukontrollert sving så en måtte hoppe inn å fly manuelt ellers gikk maskinen i spinn
motor bare klikket men nå var ingen av de problemene der lenger 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Robert Hulthin skrev:

HF 2 virker lovende ingen feil påtruffet på første flight etter servicepack inn ..:-)
Tidligere så fusket autopilot gikk i ukontrollert sving så en måtte hoppe inn å fly manuelt ellers gikk maskinen i spinn
motor bare klikket men nå var ingen av de problemene der lenger 😀

 

Godt å høre Robert.
Dette er en av tingene som har blitt fikset etter møysommelig testing....
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...