Gå til innhold

Microsoft Flight Simulator 2020 Tech Alpha


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Intet nytt under solen altså :)  Har jo enorme forventninger til denne simmen, men har ikke noe hastverk. Jeg blir å sitte på gjerdet til alle barnesykdommene er luket vekk. Men etter å ha sett video fra simmen er det helt umulig å finne glede i verken Prepar3D eller X-Plane lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Svein-Frode skrev:

Intet nytt under solen altså :)  Har jo enorme forventninger til denne simmen, men har ikke noe hastverk. Jeg blir å sitte på gjerdet til alle barnesykdommene er luket vekk. Men etter å ha sett video fra simmen er det helt umulig å finne glede i verken Prepar3D eller X-Plane lengre...

Her er det jo snakk om en tidlig alpha versjon, så jeg vil tro at utviklerne med de ambisjonene dem har vil levere et solid produkt når det er ferdig. Skal uansett ikke mye til for å overgå P3D, for den er jo i steinalderen både på grafikk og simulering. Jeg tror 2020 blir et meget interessant år :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
12 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Her er det jo snakk om en tidlig alpha versjon, så jeg vil tro at utviklerne med de ambisjonene dem har vil levere et solid produkt når det er ferdig. Skal uansett ikke mye til for å overgå P3D, for den er jo i steinalderen både på grafikk og simulering. Jeg tror 2020 blir et meget interessant år :)

Ja, det er ikke noe tvil om at det er en revolusjon på gang og jeg gleder meg som en unge.

Men det blir spennende om man klarer å kombinere den fantastiske grafikken med god flyt. Selv med realtivt spreke PC-er var både FS9, FSX og X-Plane mareritt i oppstartsårene. AMD har jo heftige prosessorer i produksjon med mange kjerner og høye klokkefrekvenser. Hvis arkitekturen i simmen er tilpasset dette så kan resultatet bli meget så bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pmdg er allerede igang med å bygge 737 til fs2020.  Tror det er kroken på døra for p3d ,xplane og for den saks skyld orbx m.m

har ingen tro på at p3d v5 kan hamle opp med fs2020    Og godt er det når de ikke klarer å lage autoupdate og brukerene må styre noe aldeles ønldvendig hver gang ..

ser endelig ut som at Microsoft setter en ny standar som ligger flere år i forkant av andre flightsimutviklere    Ser virkelig frem til FS2020

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartene til MS 2020 er vel fra Bing? I så fall er jeg svært spendt på kvalitet og oppløsning for Norden og i særdeleshet Norge. Har sett litt på kartdataene  over Norge, og dette er rett og slett ikke noe å skryte av.  Minner meg om Google Earth midt i Russland og over 2000 høydemeter....  :) Håper kartdata og oppløsning i Norge er på høyde med byene i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden, Tom Knudsen skrev:

Etter 20 timer i 2020 kan jeg med hånden på hjerte si at det er hverken slutt på Orbx eller X-Plane, kan ikke si så mye om P3D da.. 

 

Jeg har for lengst mistet gløden for både XP og P3D, så i verste fall er det status quo for min del. Hadde vært greit å spare 50 lapper på kjøp av ny PC, på den andre siden er jeg minst like interessert i meteorologi, kart og geografi som i flyging, så  jeg tviler på at jeg klarer å holde fingrene av fatet, selv om jeg kanskje ikke får Andøya gjengitt i minste detalj. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tom Knudsen skrev:

Etter 20 timer i 2020 kan jeg med hånden på hjerte si at det er hverken slutt på Orbx eller X-Plane, kan ikke si så mye om P3D da.. 

 

Jeg har selv kun sett hva som er presentert på YouTube jeg da . Men pmdg har kunngjort at de ikke vil oppdatere eller lage noe mer til xplane ,fsx . De er idag igang med produksjon av 737 til fs2020 og vil da anta at med så bastant kunngjøring fra PMDG så betyr vel det at fs2020 blir en gamechanger ! 
hvis de får til det som er vist grafisk på de klippene på YouTube de fleste steder en flyr , så forstår jeg ikke hvordan ORBX kan hamle opp med dette . Men som sagt jeg har ikke prøvet noen beta selv.  Men en beta er ikke ett ferdig produkt heller da .

håper for all del at denne fs2020 blir slik den er presentert, det vil gjøre flightsim til en mye bedre greie for alle , spesielt bra for ny rekruttering vil jeg også tro da programvaren er mer HEL og fullverdig.  Vi får se hva som dukker opp når den er ferdig og blir for salg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSX og P3D er helt klart et glemt kapittel. Trolig bare å avslutte regnskapet og glemme alt man har brukt til nå, vel om man ikke er nostalgisk da og legger alt på en disk. Vet jo om folk som fremdeles kjører fs9 he he.

Fremtiden er i alle fall lys for alle fly simulator fans uansett hva de liker og velger.  

At PMDG sluttet å lage til X-Plane er noe som har ligget i kortene i over et år, så det kom som ingen overraskelse på noen,  heller ei savnet for salgstallene var rett og slett ikke er der til å begynne med. At ORBX kommer til å lage til MSFS er noe jeg er helt sikkert på, har selv vært med å laget ORBX scenery og vet dedikasjonen til John Venema og det teamet, de vil jo tjene penger på alle simulatorer de kan klå fingrene i. Flyplasser vil trolig uansett være alpha omega i neste sim så hvordan de løser dette med utviklerverktøy. 

Kun de som tester MSFS 2020 alpha (ikke beta) vet hva som kommer, vi forsøker å gjøre den bedre og bedre hver dag. Microsoft er gode lyttere og hjelpsomme når vi tar kontakt.

Personlig kommer jeg til å forsette i hovedsak med X-Plane :) 

 

Sitat

Hadde vært greit å spare 50 lapper på kjøp av ny PC, på den andre siden er jeg minst like interessert i meteorologi, kart og geografi som i flyging, så  jeg tviler på at jeg klarer å holde fingrene av fatet, selv om jeg kanskje ikke får Andøya gjengitt i minste detalj. 

Fly over ENAN i dag på FS2020, så fløy jeg videre.. 55 lapper kostet mitt nye pc , så glad jeg investerte i den og alt ved siden av jeg bare måtte ha..  :)

 

 

Endret av Tom Knudsen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At PMDG hiver seg på FS2020 sier intet om kvalitet på grafikkmotor eller scenery. Jeg har kjent de siden Fly II, som var en bedre grafikkmotor en FS, og visuelt langt bedre, men dårlig på mengde detaljert scenery. PMDG gikk over til MS av kun en grunn: Mer penger å tjene. Ble sceneryet og motoren bedre enn Fly II? -Nei, ikke før P3D kom på banen, men da bare bugfixes og endel oppdateringer. P3D kan imponere, men er for meg likevel den gamle FSX motoren med texturer strukket ut til død og pine jo lenger nord man kommer.

Jeg er villig til å resette meg på (nesten) hva som helst, bare grafikk og motor endelig utnytter min PC, men det hele er avhengig at jeg er en scenery og AI-junkie. Jeg er villig til å oppgi detaljert AI trafikk for eksempel, såfremt grafikk og speed nærmer seg Aerofly FS2. Det som mangler der, er fly i nettopp PMDG kompleksitet.

Avslutningsvis må jeg ikke på død og liv ha hjemlandet. Flytter meg hvor som helst bare det er sexy og sånn passe "vanskelig".

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
14 minutter siden, Tom Knudsen skrev:

Så det viktigste for deg er å sitte på bakken og se på flyene ta av og lande?

Nesten... :)  Det holder ikke med fly - må være mer liv enn som så - skipstrafikk, båter, biler,  tog, folk og et dynamisk vær. Men liker best å observere dette fra lufta - dog ikke spesielt høyere enn tretoppene... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
10 timer siden, Tom Knudsen skrev:

Hver sin smak ja...Vurdert å prøve Cities Skylines

Nei :)

Har ikke tid til andre dataspill - det holder med flight sim i ny og ne... 

Det som appellerer til meg med FS 2020 er jo realistisk scenery, noe vi aldri før har hatt i en flysimulator i et slikt omfang. "Plausible" scenery slik som ORBX lager er jo greit nok hvis en bare skal fly pax i fra A til B på 37.000 fot, men jeg er ikke så interessert i å programmere FMC, beregne TO hastighet og lande ved hjelp av ILS osv. Synes det er mer gøy å fly lavt over terrenget slik man gjør med forsvarets Bell 412, eller fly i bushen og lande på grusbanker og fjelltopper som man gjør i USA med bush fly.  For meg er fly sim underholdning - ikke jobb simulering. 

Muligheten til å utforske jordkloden fra hjemmekontoret er jo helt fantastisk. Google Earth er vel og bra, men det gir ikke samme innlevelsen og følelsen av å faktisk være der. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vegar Mikalsen skrev:

Jeg har store forventninger! Håper bare inderlig at topografi og kartdata stemmer så langt på vei med virkeligheten som mulig, og som vil gjøre VFR til en ny og fantastisk opplevelse, spesielt i Norge!

Lurer på om det finnes noen statistikker over antall forventinger som har blitt innfridd vs de som har blitt skuffet.. Sikkert noen som forsker på slikt. 

32 minutter siden, Svein-Frode skrev:

Nei :)

Har ikke tid til andre dataspill - det holder med flight sim i ny og ne... 

Det som appellerer til meg med FS 2020 er jo realistisk scenery, noe vi aldri før har hatt i en flysimulator i et slikt omfang. "Plausible" scenery slik som ORBX lager er jo greit nok hvis en bare skal fly pax i fra A til B på 37.000 fot, men jeg er ikke så interessert i å programmere FMC, beregne TO hastighet og lande ved hjelp av ILS osv. Synes det er mer gøy å fly lavt over terrenget slik man gjør med forsvarets Bell 412, eller fly i bushen og lande på grusbanker og fjelltopper som man gjør i USA med bush fly.  For meg er fly sim underholdning - ikke jobb simulering. 

Muligheten til å utforske jordkloden fra hjemmekontoret er jo helt fantastisk. Google Earth er vel og bra, men det gir ikke samme innlevelsen og følelsen av å faktisk være der. 

 

Jeg synes Google Earth er veldig bra, Bing har jeg aldri likt, alt for patchy i Norge, nesten litt tragikomisk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden, Tom Knudsen skrev:

Jeg synes Google Earth er veldig bra, Bing har jeg aldri likt, alt for patchy i Norge, nesten litt tragikomisk.. 

Google Earth er fantastisk - men kun som kart.

Det blir veldig spennende å se hvordan ASOBO har løst Norge. ORBX mislyktes jo (etter min mening) ved at alle de langstrakte små bygdene er utelatt. I min landsdel ligger det hus jevnt og trutt langs hver en vei. Freeware utgaven som Thomas laget var neste like bra som det ORBX fikk til, og hadde Lennart ferdigstilt teksturene, hadde den blitt bedre. Andrew og noen flere hadde dessuten bedre flyplasser enn det ORBX inkluderte i pakken. 

Endret av Svein-Frode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...