Gå til innhold

Tilbud P3D addons


Andreas F. Tollefsen

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært aktiv her, men jeg holder på å installere P3D 4.5 etter lengre fravær og ønsker tips til addons. Siden det er mange veldig bra tilbud på ORBX, REX, Activesky m.fl i disse dager så hadde det vært gull med noen tips. Jeg flyr både VFR i Norge, men også airliners (777, A330 hovedsakelig) globalt, mye interkontinentalt, også til Afrika og Asia. Hva trenger jeg (evt. hva ville du kjøpt om du hadde 2000 kroner til addons)?

Har foreløpig kun installert:

ORBX EU Norway (https://orbxdirect.com/product/nor)

Airports of Norway

AoN_Ground

 

Vurderer følgende:

ORBX Global Base

REX Environment Force

HiFi Active Sky for Prepar3D v4

 

Hva mer?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ventet med kjøp av addons siden Microsoft Flight Simulator 2020 er om hjørnet og blir lansert neste år. Men hvis jeg skulle anbefale noe til P3D så blir det:

  • PMDG 737, 777, 747
  • Chaseplane
  • A2A sine fly
  • ORBX flyplasser (disse er helt i særklasse)
  • Flytampa sine flyplasser
  • FSUIPC

Var dette her jeg kom på i farta.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ORBX global vector gjør elver og kystlinjer mer detaljerte,noe som er veldig bra.Det jeg ikke liker med den er at den legger til en masse veier og jernbanelinjer som ødelegger helhetsinntrykket.Den kan også kødde til høydefiler på flyplasser,slik at det blir kratere osv,dette kan for mange flyplasser(men ikke alle) rettes i FTX central.Man kan også enkelt velge å slå av/på global vector med FTX central.Den trekker FPS og minne.

ORBX global trees HD bytter ganske enkelt ut default autogen trær med sine egne.Ser mye bedre ut,både fra luften og på bakken.Ikke noe negativt her.

ORBX global open landclass Europe gjør også simmen bedre visuelt.Avhengig av hvilket MESH du bruker,kan det se merkelig ut noen steder,særlig i byer.Påvirker ikke ytelsen nevneverdig.

Terrain Mesh kan du laste ned gratis,f.eks her:  https://simviation.com/1/browse-Terrain+Mesh-161-0

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...