Gå til innhold

PMDG 737-800 NGX og merkelig displayer


Pål Rønningen

Anbefalte innlegg

Trenger et tips fra noen som flyr PMDG737-800NGX.

Har flydd Tutorial #1 ca 20 ganger nå og nesten alt går grei. Men har fremdeles en liten (irriterende) utfordring. Bruker 3 stk 4:3 skjermer og legger opp PFD og ND på venstre skjermen for bedre (synes jeg) kontroll over flyvingen. Problemet som oppstår er at disse instrumentene blir over dobbelt så store som originalen. Til og med musemarkøren blir større når jeg går fra midtre til venstre skjerm. Oppløsningen på alle 3 er 1280x1024, men venstre ser ut som halvparten. Har et MSI GTX 980 4GB og satt opp med NVIDIA Profile Inspector slik som anbefalt. Default 737 er ikke slik. Har søkt på alle tenkelige forum uten å finne noe som hjelper.


Selvfølgelig kan jeg fly slik, men vil gjerne ha gjort noe med det.

Mvh Pål Rønningen

Endret av palron
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ø.C.H. skrev:

Har du sjekket at oppløsningen er satt 1280x1024 også i Display-instillingrn i simmen?

Ja, dobbelsjekket nå også. Har også prøvd å redigere størrelsen i panel.cfg, inklusiv å fjerne ZOOM i gauge-linjen. Uten hell. Hvis jeg flytter en av de frem og tilbake mellom venstre og midtre skjermen så endre størrelsesforholdet seg 50-60%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd nå å bytte om på utgangene fra grafikkortet til disse to skjermene uten at problemet har endret seg. Av den grunn så tror jeg ikke at det kan være grafikkortet som er årsaken. Det rare er at hvis jeg flytter PFD/ND til den høyre skjermen så er de like store som på midten. Men den høyre bruker jeg som FO og for å sjekke litt rare ting som noen ganger skjer med Thrust pådrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en mulig løsning på AVsim:

https://www.avsim.com/forums/topic/354299-undocking-problem/

Sitat

Hello again.I have a solution. I don't know why it didn't occur to me before. I start a flight on the monitors, undock and resize the panels and position them on the monitors as required. I then and only then move the vc window on to the projectors and resize it, I can then fly with my undocked panels perfectly as long as I don't resize them subsequently.Thanks again

--------------------------------------

Finally I have cracked this incredibly annoying problem of black undocked panels when resized on second monitors tonight. Hopefully my solution works for someone else and can save them tearing their hair out. I read several threads on various forums where people had the same problem and had either not fixed it or had found another solution, so I guess the same symptoms can occur due to more than one cause, however this is definitely worth a try as after trying basically everything else possible I stumbled upon the following solution through a process of elimination.In fsx.cfg, set maximized=1 so that fsx starts in full screen. Then, after it loads a flight you can alt-enter to return to windowed and undock, move and resize panels as needed. After I've loaded a flight this way, I can even "end flight" on the menu, start a new flight which will start windowed (since exiting a flight windowed writes maximized=0 to the config file and further flights then start windowed) and it _still_ works, it seems it just has to be started maximized the first time. Whether this is FSX or the Nvidia drivers at fault I do not know, nor do I care now I finally have this fixed.If anyone else does this to fix it, bear in mind that unless you maximize fsx then exit or end a flight from that view, it will save maximized=0 to the fsx.cfg and the problem will come right back next time you start FSX. You either need to exit from fullscreen mode each time or have a configuration like mine where there are "master" fsx.cfg files which aren't written to and are used to generate the "actual" fsx.cfg each start (I used Orbx FSXGo which does this) so that you can set the option in the master cfg file so that it is re-set in the generated fsx.cfg every time FSX is started.I haven't tried whether or not having maximized=0 in the config but then maximizing and restoring back to a window before undocking anything works, but it might.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir og takk for svar. Her var det mye forskjellig utstyr og problemer. Lite av dette er relatert til mitt problem. Jeg har hele tiden hatt instrumenter som virket og ingen sorte felter, det er bare størrelsen som frustrerer. Når jeg starter før take off så har de en størrelse og hvis jeg starter fra Top of Descent som er lagret sammen med FMC, så dekker de nesten hele skjermen.

Har ikke testet å lime inn bilder her, så hvis de ikke vises så er de også vedlagt som filer. Første bilde er fra TO og neste fra TD. Du ser ikke toppen av skjermen på siste, men det er ikke plass til full MFC der da.

image.png.f2845c806f9477272950c7da58f4f9c8.png

image.png.915332f6106c44b7a2b4ee39f04da560.png

 

 

Img10.JPG

Img4.JPG

Img8.JPG

Endret av palron
Bildeproblem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra at du mener motsatt av Full Screen, da får jeg alle 3 i ett vindu og som default blir det det midtre. Der er alle instrumentene i vanlig størrelse. Men jeg finner ikke noen måte å lage 2 nye windows mode skjermer for de andre. Og med det samme jeg trykker alt-enter for full skjerm så er det samme problemet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...