Gå til innhold

Flight Simulator 2020 New Preview Video!


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

  • Members

Er en drøm som går i oppfyllelse ser det ut til. Håper de ikke glemmer de som ønsker multiskjerm oppsett. Og så er jeg veldig spent på hva som vil kreves av maskinvare. Man bør forvente minst 100 fps på moderat maskinvare mener jeg hvis det skal være liv laga. De fleste andre toppkvalitets spill klarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 fps tror jeg vi kan se langt etter. Selv med dagens RTX 2080 TI kort vil du ikke oppleve en slik FPS.

Husk alle bilder og filmer vist er kjørt på en 2080 Titan med 4K oppløsning. 

Andre ting du også trolig kan utelukke er VPN løsninger om man har behov for dette, rett og slett ikke raskt nok til denne type streaming. Jeg vil tror også at en rask internett linje er nødvendig, men offline modus er 

fornuftig. Blir uansett veldig spennende å se om følgende scenario skjer. 

  • Subscriber policy
  • Streaming quality
  • Performance 1080p vs 2k vs 4k
  • Minimum requirements
  • Geographical ortho quality. 

Det som har testet pre-alpha har også rapportert en del patcher i enkelte områder hvor kartdata fra Bing rett og slett ikke er bra nok, håper dette ikke er tilfellet for Microsoft. 

Håper de har andre kvaliteter liggende for f.eks. Militær, commercial etc. 

Her er to eksempler jeg håper de klarer å fikse/unngå

 

Skyer

2019-10-11_155618.thumb.jpg.9ae0fca3ca7aaee76ebbdfc9794b1a9c.jpg

 

Kvalitet patcher

2019-10-11_155635.thumb.jpg.64661f72fdd9ef837fd3fc544f4fc622.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Jeg tror MS forstår at det ikke kan være en ny slideshow generator. Siden de har andre spillfirmaer dypt involvert i utviklingen så vil jeg anta at performance også har en viss prioritet. Se for deg at "Call of duty" eller andre toppspill måtte overklokkes til 4.9ghz for å klare å levere stabile 33 fps… Det hadde vært total fiasko. Så 100 fps bør man kunne forvente på ei moderat maskin når de har så mye ressurser i utviklingen av dette. Det forventer i hvert fall jeg hvis jeg skal bruke penger på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel stabilt med OpenGL på et 1080 kort uten noe extra rendering kan du forvente kanskje opp mot 100. Slenger du på skyer og annet procedural rendering vil den dramatisk fall. Selv med kommende Vulcan/Metal support i 

X-Plane vil vi nok ikke oppleve en slik fart. Husk at Call of Duty og alle andre spill kun har et begrenset område de skal rendre. MSFS skal rendre 600km i hver retning. Så her kreves nok litt nifty prosessering og rendering algoritmer.

Ta for eksempel Ghost Recon nå, kjørt på max og målt gjennomsnitt.  Selv med utvikling tror jeg neppe vi ser noe særlig større endring i 2020, selv med den nye 10nm chippen til Nvidia

Ergo, man kommer neppe til å kjøre MSFS2020 med max oppløsning, de fleste vil f.eks. redusere AA, detail som procedural gress, tær, autogen osv.   

chart1.gif.e4aceb063b11e633c540d1b61e60c684.gif

 

Men, man kan jo alltids håpe og drømme våte drømmer. Jeg er i alle fall optimistisk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden, Tom Knudsen skrev:

100 fps tror jeg vi kan se langt etter. Selv med dagens RTX 2080 TI kort vil du ikke oppleve en slik FPS.

Husk alle bilder og filmer vist er kjørt på en 2080 Titan med 4K oppløsning. 

Andre ting du også trolig kan utelukke er VPN løsninger om man har behov for dette, rett og slett ikke raskt nok til denne type streaming. Jeg vil tror også at en rask internett linje er nødvendig, men offline modus er 

fornuftig. Blir uansett veldig spennende å se om følgende scenario skjer. 

  • Subscriber policy
  • Streaming quality
  • Performance 1080p vs 2k vs 4k
  • Minimum requirements
  • Geographical ortho quality. 

Det som har testet pre-alpha har også rapportert en del patcher i enkelte områder hvor kartdata fra Bing rett og slett ikke er bra nok, håper dette ikke er tilfellet for Microsoft. 

Håper de har andre kvaliteter liggende for f.eks. Militær, commercial etc. 

Her er to eksempler jeg håper de klarer å fikse/unngå

 

Skyer

2019-10-11_155618.thumb.jpg.9ae0fca3ca7aaee76ebbdfc9794b1a9c.jpg

 

Kvalitet patcher

2019-10-11_155635.thumb.jpg.64661f72fdd9ef837fd3fc544f4fc622.jpg

 

 

Enig, for her har jeg hytte, og kan jeg ikke lande på stranda nedenfor hytta med sjøfly blir det bråk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Satser på at de har fått litt ny programmeringsteknologi å bruke siden fsx kom ut for kjempelenge siden og da. Jeg mener at de må forutsette at folk skal ha ting på maks med moderne maskinvare og sørger for at det flyter skikkelig. Gjør det ikke det så har de driti på draget. Tror ikke de går i den fella nå. For det er hele problemet med FSX og P3D. Ser det pent ut så blir det slideshow og det ødelegger hele moroa synes jeg. Jeg er uansett optimist og gleder meg virkelig. Og forhåpentligvis så slipper man å tenke på AddOns annet enn fly, AI og eventuelt detaljering av flyplasser 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir litt lang..

 

Det blir bare å synse litt enda, men tror MSFS2020 vil være bundent av følgende key elements rekkefølge

  • Bandwidth speed og latency
  • GPU (procedural, ao, raytracing, pbr, directx osv. ) 
  • CPU and Memory (writeback, leakage,  transport, layer, cache, heating, venting etc. )
  • Økonomi (subscription, cloud computing)

 

Jeg tror morgendagens teknologi og alle assets man får gjennom bl.a Azure Cloud,  er det trolig fint lite MSFS ikke kan tilby i på en ny skybasert platform men selvsagt ikke alt. 

På et eller annet tidspunkt møter man et tradeoff punkt, det være VR, addons, render, hardware, bandwidth, graphics, third party vender støtte og performance ikke minst.  

Settings har vært en måte å styre ytelsen, men nå også bandwidth. Jo bedre linje og bedre grafikk.  Event time. latency, render time og ikke minst cloud based bandwidth performance blir nok hovedfokuset vi må se nøyere på. 

Skal du f.eks. Streame best mulig kvalitet er det nærliggende og tro at ingen andre i hustanden kan se samtidig f. eks Netflix, Online TV eller også game, live chat via Skype osv. Selv offline multiplayer vil være 

nettverks påvirket.  Så med mindre man kjører en 300-500+ linje symmetrisk,  kan nok mange bli misfornøyde med tanke på alle teasere som i dag vises. Dette er  igjen spekulasjon når man ikke sitter med hele

kabalen fremfor seg eller har lite til ingen innsikt i den teknologien MS sitter på. Ja så blir det også nesten umulig å gjøre annet enn å synse (er jo litt gøy også det da).

 

Tar man så utgangspunktet i dagens hardware (som forøvrig trolig ikke endrer seg drastisk til 2020), oppleves det dessverre stutters på et RTX2080TI kort i 4K (husk det er pre-alpha). 

Antagelig er dette pga. Max settings, da jeg forstod at testerne ikke fikk lov til å si noe om eller vise bilder av meny systemene eller gui. Lot MSFS folk se spilets teasere med med minimal settings

eller minimal hardware,  ville nok ingen bli like begeistret. Igjen synsing fra min side.

Det er uten tvil at ny teknologi er spennende og personlig tror jeg det alltid vil være en sammenligning med FSX, P3D, AeroFly eller X-Plane. Alle har hver sin nisje og glory tid. Tror mange vil føle på performance nå mer enn noe annet og 

man kan heller se uttalelser som "langt bedre en FSX" , "valgte å bytte tilbake til P3D da maskinen min klarer ikke å kjøre", "hva må jeg ha for å kjøre MSFS", "X-Plane 12 er ti ganger raskere" " Dette får alt annet til å se ut som noe gammelt skrap"

Selv håper jeg på det siste he he. 

 

Ut fra teasere og review forstår vi at teknologiene MSFS nå viser frem trolig vil være konkurranse ledende i årene som kommer. Dessverre vil flaskehalsen trolig være hardware, teknologi tilgjengelighet og økonomi.

Moore's law sine observasjoner sier oss at antallet transistorer i et befolket integrert kretskort dobles ca. hvert annet år. I overført betydning så dobles kraften.

Dette er eksponentielt men ikke uendelig. Vi ser nå allerede 10nm grensesnittet komme for fullt og neste vil være 8,6,4 osv. Nest etter dette er pico og deretter ekstremt femto.. 

Men til slutt må ny teknologi inn med raskere evne for å bli raskere og adaptabelt. Heldigvis er det langt om lenge til vi er der, særlig innenfor spill industrien.

Jeg tror de neste årene vil tilhøre 10nm generasjonen og på den tiden MSFS kommet ut vil det stabilisere seg.

 

Dette mest spennende for meg nå er teknologi, utvikling og ikke minst re-innovasjon. Med andre ord hva kommer til å skje? Det er som administrerende direktør i General Motor sa

" Vi må forandre oss eller dø" når det kom til markedsføring av bedrift, produkt og ikke minst fremtidsmål. 

 

Vi lever i en spennende fremtid, 

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...