Jump to content
Tom Knudsen

Flight Simulator 2020 New Preview Video!

Recommended Posts

Detaljnivået er tidligere usett og la oss håpe det gjelder rund baut, ikke bare eyecandy på minimum av område kun for showoff 🤞

Posted (edited)

Det er vel som med alt annet, gode detaljer innenfor en hvis radius, hvis ikke blir det mye å rendre og da kværker du de fleste pcene. 

Men det så temmelig flatt ut selv nært (les: øya i bakgrunnen), kvaliteten på ortho vist på bildet, kan også fåes i andre simulatorer. Vannet ser dog bedre ut på filmen.. 

Får bare håpe de holder progresjonen med nattlyset også slik som vist her fra KittyHawk

KittyHawk_E3_withLogo_003-2.thumb.jpg.47bbd8c0b2dccea92b250cae0d1ddc36.jpg

Edited by Tom Knudsen

Posted (edited)

Tilfellet noen ikke har sett før.  Skyene ser i alle fall bedre ut enn FSX og detaljenivå på bakken er der. 

Problemet er at det ser ut som de benytter Unigine engine, om så tilfellet ser jeg ikke hvordan de skal klare å simulere hele verden på en gang. 

Eksempel fra Unigine:  

Edited by Tom Knudsen

Vel simulere hele verden. og i tilegg ha kapasitet igjen til kompliserte fly. det er jo det som har vært problemet med ytelse på nåværende flysimulatorer.

Jeg syns det er rart om en nysatsing fra MS skal basere seg på innkjøpt motor. Syns også landskap og skyer ser anderledes ut i de små snuttene ver er vist enn fra Unigine, men foreløpig blir dette kun synsing og spekulasjon fra min side :) 

ser uansett frem til masse spennende nyheter og det er helt klart at de har lagt noen koner i markedsføringsteknikk slik som de bygger opp PR-planen ut mot oss brukere.

Jeg synes det ser lekkert ut, men det blir spennende hvor kompromissene kommer for å få dette til å flyte. Har ikke hatt en flysim med skikkelig flyt siden FS9 - og det var først mange år etter at den var kommet på markedet. Jeg gleder meg uansett. Har gått lei av både Aerofly og P3D og er klar for noe nytt nå. 

En annen ting er dette med SDK og 3. parts addon. Når dette er utgangspunktet, og videoene ser jo unektelig ut til å være ingame, hvor ender det da når utviklere som ORBX, Aerosoft og alle de andre (og sikkert nye) selskapene lærer seg gode teknikker og gjør ytterligere forbedinger på alt fra environment til teksturer? 

Sitat

Har ikke hatt en flysim med skikkelig flyt siden FS9 

Tenkte jeg skulle prøve med Nvidia RTX Titan,  crappy grafikk men 2000 fps he he.

19 timer siden, Tom Knudsen skrev:

Tenkte jeg skulle prøve med Nvidia RTX Titan,  crappy grafikk men 2000 fps he he.

Ha ha!