Fredrik Edvardsen Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Mens vi venter på "early access"-versjonen av F-16-modulen har Horneten endelig fått implementert en svært etterlengtet funksjonalitet - fra og med oppdateringen i dag har Horneten nå tilgang til en LITENING targeting pod. Dette er den samme poden som blant annet A-10C og F-16C bruker og var ikke planlagt som en del av Horneten i DCS, men siden blant andre USMC bruker LITENING-poden på sine Horneter bestemt Eagle Dynamics seg for å legge den til mens de fortsetter arbeidet med ATFLIR-poden. En testtur var på sin plass, men siden jeg har fløyet A-10C-modulen helt siden den ble sluppet hadde jeg lyst til å gjøre noe annet enn å slippe LGB-er eller JDAMs, så jeg gikk fro AGM-65E, som er en laser guidet versjon av Maverick-missilet. Kontoret i Horneten er nok både det mest oversiktlige og det mest oppdaterte vi har i DCS i dag. En AGM-65E på hver vinge og LITENING-poden på center line. Horneten kan også bære den på "cheek stations", dette er de to våpenstasjonene ved luftinntakene, men dette er ikke implementer fra Eagle Dynamics sin side ennå. Crew chiefen ser årvåkent på mens jeg starter opp. Hvorfor er Sidewinderen på vingetuppen blå spør du kanskje? Dette er en såkalt CAP-9, et missil som kun brukes til trening, da det ikke er noen rakettmotor eller eksplosiver i det. Siden skytefeltet ligger like "borti høgget" trenger jeg ikke å tenke noe særlig på å spare på fuelen. Med take off trim tar Horneten selv av fra rullebanen når farten blir høy nok, alt piloten trenger å gjøre er å ta inn understellet og flaps. Selfie i det jeg svinger ut fra Creech AFB. Jeg legger meg i holding på 15000 fot mens jeg setter opp poden og missilene. Mavericken er litt uvant, men poden fungerer mer eller mindre som den gjør i A-10C. "RIFLE!" Horneten er faktisk også ganske enkel å lande, man trimmer den bare til riktig AoA (ca 8,1 grader) og så bruker man throttle til å justere hele veien ned. Til forskjell fra mange andre fly er Horneten laget for harde landinger og det er derfor man ofte ser at pilotene flyr dem helt ned på banen. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Sitat Horneten er faktisk også ganske enkel å lande, man trimmer den bare til riktig AoA (ca 8,1 grader)[...] Jeg vandrer stort sett 2000ft opp og ned før jeg havner på on-speed AoA, men etter det går det fint😂 Blir moro å teste denne. Håper dette betyr at Viperen får TGP ganske tidlig i Early Access. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.