Gå til innhold

Microsoft Flight Simulator


FlapOperator

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Tror ikke vi skal være særlig optimistiske med tanke på fokus på realisme, eller konkurranse med verken Xplane eller P3D med FlightSimulator 2020.

Dette blir etter det betateamer her snakker om et historiedrevet/oppdragsbasert "spill". Blir grafikken som dette er det bra. Men systemer, avansert vær osv blir det vel ikke. Ikke no problem å lage realistiske skyer, så lenge dette ikke er ingame grafikk.

Det andre er at dette er enda et år til. Da at vi også nyere XP og Prepar3D v5. Hvilken grafikk byr disse på?? Nå har Lockheed jobba med P3D v5 minst et par år allerede. Blir interessant å se hva MS kan få til uansett!

Men se denne, hvis dere ikke allerede har sett den.

 

Endret av Kjetil Håvan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å ha litt trua på MS denne gang, men husker jeg sa det samme om Flight. Laminar skjer det ikke så mye viktig enda, alt ligger å murrer i bakgrunnen. Vulcan public dev/beta test i 2019 og helt sikkert flere gateway airports. Neste update etter 11.35 blir en rein performance update noe vi helt klart trenger om Laminar skal nå målet sitt med 60fps som normal performance.  Austin snakket også om nye skyer og nytt vann, noe jeg tror de legger til XP12 slik de gjorde fra XP9 til XP10, bygges forøvrig parallelt. Prepare3D tror jeg kommer til å få den største konkurransen fra MSFS neste år, de har vel unnskyld uttrykket blitt digitalt sodomert av Microsoft.  Først "lurt" til å kjøpe en ESP i god tro på at de kunne plukke opp restemarkedet,  til nå å se de får en reel utfordrer. Spørmålet blir som Kjetil over sier, hvor fornøyd blir man da?

Mange har blitt solid lurt av en imponerende teaser før, teasere er jo som kjent ikke nødvendig et bilde på game play.  Det at MS slipper dette plutselig på E3, litt som en stor "hemmelighet" for å sjokke miljøet. Vel det tyder på at det kanskje

ikke har hørt på den trofaste og gamle garde.  Så da er det vel en kjensgjerning av MS ikke bryr seg hva felleskapet mener og legger føringene dertil. På dette området er vel både Prepar3D og X-Plane bedre. 

 

Spennende tid fremover :) 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg tar imot all innovasjon i markedet med applaus. Ikke alle er enige her (ref. sitat under), men jeg er av den oppfatning at konkurranse, uavhengig av form, bidrar til å dra hobbyen videre. Om det er i riktig retning er vi med på å bestemme. Vi skal ikke se bort i fra at dette blir en mer "gaming"-fokusert tilnærming: hvem vet? Men det er også et nyttig bidrag til hobbyen. Selv har jeg tatt "reisen" fra ulike DOS/Amiga "flyspill", over til FS95, deretter Flight Unlimited-serien og X-plane. I dag har jeg tunge investeringer i P3D, X-plane og DCS, rett og slett fordi jeg ble bitt av basillen i ung alder. Om Microsoft Flight Simulator introduserer vår hobby til neste generasjon, og de blir like avhengige som vi ble i den alderen, er det bare et spørsmål om tid før de oppdager hele vårt økosystem av ulike simulatorer og tilbud som finnes der ute. Det vil være bra for oss på lang sikt*

*Jeg har ikke patent på forstand, men det er utrolig viktig at så mange som mulig får øynene opp for hva vi brenner for og over tid kan bidra tilbake til hobbyen. 

Om antagelsen at det blir streaming av Scenery på et eller annet nivå er riktig, er det fantastisk. Jeg har mange ganger lurt hvem som kom til å ta i bruk kart-teknologien som både Google og Microsoft leverer for å bygge en flysimulator. Det er det neste naturlige steget i evolusjonen. 

PMDGs Robert Randazzo har følgende å si:

Sitat

Captains,

I want to put some initial thoughts out there in order to firmly set expectations with respect to PMDG's development agenda and the just announced Microsoft Flight Simulator 2020.

As always, there are very few facts in the marketplace but plenty of guesses, opinions and hopeful ideas being thrown into threads all over the simsphere. This is a common occurrence borne of human nature and is not indicative of any particular strength or weakness in the sim community. It does tend to lead to herd-mentality taking over and some members of the herd failing completely to discover what the actual facts are before joining in the stampede.

So this post will serve, I hope, to be the official fact basis for anyone who wants to know exactly what PMDG is thinking with respect to MSFS2020. If anyone offers facts other than the ones contained here, please use this as your basis to correct them. (or a club, if necessary. eek.png)

As of this writing, PMDG knows the following facts based upon published information and direct intelligence gathering:

  • Microsoft has been at work developing a new title to release using the MSFS name.
  • This title and the effort to develop it have been kept under wraps for some time.
  • None of the firms with which we are in contact have or have had any direct discussion with Microsoft about this title.
  • There were some rumors of this title a few months back, but they evaporated without confirmation.


Based upon history, we know:

  • In 2005 Microsoft began to explore how to monetize the secondary add-on market for themselves.
  • There were multiple leadership, culture and team changes in the years that followed.
  • MS Flight was the ultimate effort by Microsoft to monetize the secondary market by forcing developers such as PMDG to work solely through their marketplace, develop under license restrictions and move customers toward a subscription based model.
  • MS Flight ultimately failed because it missed the core of the sim marketplace, was poorly timed to market and failed to deliver a good flying experience for simmers.
  • PMDG was involved in an effort to purchase the rights to continue developing the core of MSFS along with some partners. This effort failed in favor of Dovetail.
  • We learned during this effort that Microsoft would insist that it had the right to recapture any development done within their core code if they were to decide to re-enter the marketplace. This made the purchase untenable to us, as it meant that Microsoft would always have a leg up to compete with us using our own work.
  • Dovetail eventually tried to approach the simulation market with the same, walled off business model that would force secondary developers to market only through their own portals and under heavy restrictions that would reduce product quality and competition.


Given these facts above:

PMDG is taking a "wait and see" approach toward Microsoft Flight Simulator 2020. We simply do not have sufficient information to allow a smart business decision to be made with regard to future support and planning for this new title. As of this moment, nobody in our part of the marketplace is even aware if the title will allow for after-market development, how those products will be sold or what restrictions might be in place that are beneficial or not to developers. 

Until these areas are clarified by Microsoft, we simply won't be able to evaluate positively or negatively and thus we will refrain from making any decisions at this time.

All of that being said- here is my personal opinion:

Simmers have a history of hyperventilating at the newest and latest preview, even when there are no facts with which to support their excitement. We are seeing this now in the marketplace with some users announcing that "this is a game changer" and declaring the universe moving off it's axis of rotation when they don't even know if the platform will meet their needs as a simmer. I recommend we all simply encourage the developers of Microsoft Flight Simulator 2020 to double down and do the absolute best that they can, then lets see what comes of it. All of us would love to see a new, modern technology platform that remains open-world to developers like PMDG, but it is highly unlikely (given recent history) that this will happen. I will not be surprised to see this title marketed more toward the game community based upon my historic conversations with Microsoft as they tried to find ways to expand their customer base. I will also not be surprised to find that Microsoft has it's eyes set firmly on raiding the space in which many of your favorite expansions exist: Aircraft, scenery, airports and apps. They are not entering this business sector out of altruism, they are here for profit margins, and the market history in the past has shown again and again that those margins exist in the relationship between the after-market developers and the end user.

If that marketplace is constructed similarly to the effort with Flight or Dovetail- then it is a horrible thing indeed for customers in the long term. As a consumer I am not so easily led by the nose as many simmers like to be... I have been in this market for a quarter century almost- and I have seen many players come and go. I have seen good business models and bad- and i have tried to help the platform developers understand what they must do to win the core of the market. I have only been surprised rarely by outcomes in this quirky little space we call simming- and that causes me to take a cautious stance with respect to MS's return to our corner of the internet.

Let us hope the lesson has been learned here- and there will continue to be space for all of us to keep delivering high quality simulation products to you on a range of available platforms.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik Edvardsen skrev:

Det er lenge siden FSW gikk dukken og det var ene og alene deres egen skyld. 

Joda... mulig deres egen feil. MEN om der var noe som helst gjenbruk av kode fra Microsoft tiden, så ville da MS kunne ha rettigheter vi vanlige dødelige ikke vet om, som ble gjeldende når MS bestemte seg for å lage ny FS. Og er bare litt over et år siden FSW ble lagt ned... men jeg vet ikke bare gjetter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
8 timer siden, Øystein Dyb Hanssen skrev:

Joda... mulig deres egen feil. MEN om der var noe som helst gjenbruk av kode fra Microsoft tiden, så ville da MS kunne ha rettigheter vi vanlige dødelige ikke vet om, som ble gjeldende når MS bestemte seg for å lage ny FS. Og er bare litt over et år siden FSW ble lagt ned... men jeg vet ikke bare gjetter.. :)

Om det har passert meg, er spørsmålet mitt, om det har florert noen, e v t utgivelse på  Nye Microsoft Flight Simulator. 🤩

Endret av Michael Gjertsen Bakke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.06.2019

Sitat

Xbox's Phil Spencer on Game Pass, Steam and the Epic Games Store
By Samuel Roberts

Microsoft's executive VP of gaming also talks about Flight Simulator's return.

Why did you bring Flight Simulator back? What led to that moment?

We do have some pilots on the teams that are big fans of flight, and flight sims, and flying themselves, who are passionate about it, so we said, 'okay, let's see what we can do'. Flight Sim was a game in our past that sold millions and millions of units and had a very, very passionate community—in fact, they're still out there. So, okay. Can we do something new with Flight Sim? Can we actually move it forward in an interesting way? 

I remember in February or March we were looking at gameplay that we had the option to bring and it was pretty close to what you saw on stage, we saw it [during the Xbox Briefing, the room just went silent as we were looking at this. Afterwards, it was Shannon Loftis [GM of Microsoft Studios Publishing] who brought it in, who happens to be a pilot, and I said, "is that the game?"

"Yeah, that's the game."

'You're going to have to put at the bottom that that's in-game. because nobody's going to believe that's in-game." You notice the video says '4K in-game'. And then I said, "why does it look like that?". There's 2 petabytes of geographical data behind that game, that they're then using Azure AI to stitch the seams together so as you're flying, you're seeing a seamlessly connected Earth. I was like "you've gotta put that in the video because it's one of the coolest things I've ever seen". It's using real geographical data, real weather data, to give you the ability to literally fly around what looks like a living planet.

That's new. To me, that's exciting. They can do it on Xbox and they can do it on Windows and it look like that on stage. This whole thing—'can we really put Flight Sim in an E3 press briefing, because Flight Sim's kind of its own thing, some people don't even call it a game'. But it was visually stunning in my mind. Maybe I'm a little bit too close to it.

To a PC-specific audience it shows you're conscious of them and of your history as a company. 

So I'm glad you picked up on that. So Sarah Bond, who's our head of global partnerships, came out, did the Game Pass work with the indie montage and all those games that were coming to Game Pass, then announced Xbox Game Pass for PC and Xbox Game Pass Ultimate. The next games that were there—I didn't know if the PC community was going to be watching or not, but we went Flight Sim, we went Age, we went Wasteland—I wanted people to know that we want to make sure we're building games and supporting games that respect what the PC community loves.

https://www.pcgamer.com/xboxs-phil-spencer-on-game-pass-steam-and-the-epic-games-store/2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Med unntak av Flight, har Microsoft aldri skuffet med sine utgivelser av Flight Simulator. Har vært "fan" siden FS98 - før den tid var interessen for å fly Cessna og Learjet så som så, men jeg likte Flight Assignment ATP og Tower som begge var basert på Flight Simulator. 

Tror dette blir gøy, bare Intel klarer å få litt fart på CPUene sine og at Bitcoin forsvinner slik at vi får normale priser og leveringstider på skjermkort :)

Jeg skal ihvertfall være klar når spillet slippes i 2020. Fram til da, fortsatt pause i simmingen... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Svein-Frode skrev:

Tror dette blir gøy, bare Intel klarer å få litt fart på CPUene sine og at Bitcoin forsvinner slik at vi får normale priser og leveringstider på skjermkort :)

Nå kommer jo AMD med sin neste generasjon av Ryzen-CPUer allerede om to-tre uker, og skal man tro alt som har blitt sagt så langt så vil de både være raskere og billigere enn Intel sine - er faktisk så nysgjerrig at jeg vurderer Ryzen for pcen jeg holder på å sette sammen nå.

Men når det er sagt, når alt av scenery ol. streames så tas jo en del av "loaden" vekk fra din egen maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
18 timer siden, Fredrik Edvardsen skrev:

Nå kommer jo AMD med sin neste generasjon av Ryzen-CPUer allerede om to-tre uker, og skal man tro alt som har blitt sagt så langt så vil de både være raskere og billigere enn Intel sine - er faktisk så nysgjerrig at jeg vurderer Ryzen for pcen jeg holder på å sette sammen nå.

Men når det er sagt, når alt av scenery ol. streames så tas jo en del av "loaden" vekk fra din egen maskin.

Ja, får håpe AMD gjør et skikkelig comeback .Har ikke brukt AMD siden Athlon 1,4GHz og Voodoo skjermkort var det heteste som fantes på markedet. De siste 10 årene har Intel og NVidia vært konger. 

Jeg tviler på at streaming vil bedre flyten i simulatoren. Om data hentes fra nett eller fra egen harddisk må de uansett gjennom den samme prosessen. Spørsmålet er jo hvor komprimert satellitt-databasen med 2 petabytes er, og om den vil lastes ned trinnvis eller on-the fly. 

Den som venter får se... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det hentes fra nett, well man kan ikke forvente at nett alltid og evig er oppe. Nettet blir bare mer og mer belastet, og det kan bli dager, uker det er borte, av mange årsaker. Så for min del legger jeg alltid løpet mot at jeg ikke har nett i lengre perioder. Som f.eks at jeg kunne ennå spille mine 800 album fra server når fiberen var død her i en hel uke. Har av samme grunn ikke hele mitt liv i mobilen. OK, gå gjerne for denne nye greia, men pass på å ha alternativer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
På 18.6.2019 den 22.37, Andrew Thomsen skrev:

Når det hentes fra nett, well man kan ikke forvente at nett alltid og evig er oppe. Nettet blir bare mer og mer belastet, og det kan bli dager, uker det er borte, av mange årsaker. Så for min del legger jeg alltid løpet mot at jeg ikke har nett i lengre perioder. Som f.eks at jeg kunne ennå spille mine 800 album fra server når fiberen var død her i en hel uke. Har av samme grunn ikke hele mitt liv i mobilen. OK, gå gjerne for denne nye greia, men pass på å ha alternativer.

Nei, jeg liker ikke tanken på å være avhengig av nett jeg heller, men sånn vil verden ha det dessverre. Kjenner ikke løsningen til Microsoft/Xbox, så det blir spennende å se hvordan det hele fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jaa,  nå ble æ litt mer inspirert,  og kjenner at troen på Microsoft kommer tilbake.  Dette minner om tiden med FS2000,  da det var et mer tydelig samarbeid med "miljøet". Da er det bare å nyte P3D4 mens den ennå lever/leverer,  og langsomt begynne planleggingen av neste generasjon PC/flysimulator 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja dette kunne se ut som mere enn Streamingbasert  spill/sim 
Ble litt mere nyskjerrig nå ;-)
 

På vegne av hele Microsoft Flight Simulator-teamet uttrykker vi ydmyk og dypt vår takknemlighet for en så overveldende positiv respons på vår kunngjørings trailer! Vi innser at uten mennesker som deg, får vi ikke til å oppleve slike erfaringer som strekker seg over mer enn 35 år og opprettholder et slikt lidenskapelig etterfølgende. Takk for at du var tålmodig nok til å vær turbulensen forårsaket av noen av våre tidligere feilsteg. Takk for at du er villig til å se fremtidens muligheter mens du ber oss om å være ansvarlig for fortiden. Vi hører deg, vi verdsetter deg, vi ønsker å gjøre neste generasjon av Microsoft Flight Simulator til deg, med deg.

Selv om dette ikke er øyeblikk for å svare på hvert spørsmål som blir spurt, vil vi benytte anledningen til å svare på noen få viktige:

  1. Vi lager Microsoft Flight Simulator. Fokus på ordet SIMULATOR.
  2. Designet for PC, optimalisert for multiplatform-støtte (f.eks. Xbox).
  3. Ja. Vi støtter tredjeparts innholdsutvikling og fellesskapinnhold. Vi er oppmerksomme på bekymringene i dagens økosystem og arbeider for å takle dem.
  4. Ja. Vi ønsker å jobbe tett med samfunnet i utviklingen av denne tittelen.
  5. Tilgang er viktig for oss. Uansett dine evner er, hvis du vil fly, skal vi gjøre alt vi kan for å få det til å skje. Åke og pedaler, mus og tastatur, kontroller osv. Ingen pilot skal etterlates.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi er oppmerksomme på bekymringene i dagens økosystem og arbeider for å takle dem."

Litt svevende sagt det der, men en kan jo håpe de mener at man stort sett (eller om nett svikter) kan være offline som jeg med Steam/TS/TSW. Da trolig med begrenset scenery, men at det uansett i det minste kan brukes. Til Steam ønsker jeg og en knapp som slår av screenshots og salgsmeldinger selv om jeg er "offline". Ren inndoktrinering slikt. Blir kvitt det ved å nappe pluggen 😛

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...