Gå til innhold

Småtesting NYE REX 5 Environforce


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Nok av bilder 😁, men hva syns du selv har forandret væropplevelsen ? Jeg bruker Skyforce, og er kjempefornøyd,  lurer på om det blir betydelig bedre ?  Kanskje på langturer,  men for meg som stort sett hærjer rundt et begrenset område i korte perioder, har det vel ikke så mye å si ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Helt riktig Ernst
du kan justere litte granne som du ser jeg gjorde på vannet blåere vann i starten og få dine egne tema ..men om du slippe å mekke så er den grei nok og vennlig å bruke på full auto
Man fjerner ikke ReX skyforce som en har fra før da programmet låner texturer derfra så vidt jeg har skjønt det men tror ikke en trenger å fysisk starte det ...
Tidlig i testfasen her ..........så noen andre som har noe å bidra med kjør på ....................

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på gjerdet litt ang. EF. Virker som et flott verktøy, spesielt at man kan endre teksturer og shadere i real time uten å måtte starte og lukke simmen hver gang man gjør en endring. Men det jeg ser er at simmen er full av begrensninger som selv ikke programmer som EF kan gjøre noe med. Ser ut til at vi har nådd bristepunktet over hva som er mulig. Simmen bruker jo fortsatt 2D skyer, og det kan selv ikke REX eller EF gjøre noe med. Har brukt Envshade siden det ble utgitt og er veldig fornøyd med den, og derfor så velger jeg selv å hoppe over EF med mindre det kommer noe helt banebrytende funksjonalitet her etterhvert. Det vi trenger i simmen er litt mer moderne grafikk teknologi som truesky og bedre vann, men det er det LM som må gi oss. Det er litt mine tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Enig med siste taler. For min del flyr jeg kun korte turer, og da er det artig å bestemme seg for været på forhånd. Men jeg er alltid på jakt etter fine skyer og realistisk atmosfære/stemning, og det synes jeg Skyforce bidrar med. Det jeg håpet på fra EF var en mer realistisk sammenblanding av skylag, byger og sikt,  så jeg sitter på gjerdet ei stund til. Kanskje P3D5 har en bedre løsning ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ernst K.Furuhatt skrev:

Enig med siste taler. For min del flyr jeg kun korte turer, og da er det artig å bestemme seg for været på forhånd. Men jeg er alltid på jakt etter fine skyer og realistisk atmosfære/stemning, og det synes jeg Skyforce bidrar med. Det jeg håpet på fra EF var en mer realistisk sammenblanding av skylag, byger og sikt,  så jeg sitter på gjerdet ei stund til. Kanskje P3D5 har en bedre løsning ??

Ja, jeg hadde selv store forhåpninger til EF, men har innsett at det begrenser seg hva som er mulig i nåværende grafikkmotor. Skal vi få noe heftigere enn hva vi har nå må nok LM på banen. Er veldig fornøyd med Envshade og jeg slipper å bruke masse tid på tweaking, og kan heller bruke tiden på å fly. Uansett lov å håpe at P3Dv5 kommer med forbedringer som åpner opp for nye muligheter for programmer som EF og SF. Implementering av trueSky hadde jo vært helt suverent, men det tviler jeg sterkt kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt fornøyd her. Sliter med å få gode innstillinger. Havet blir bl.a. altfor blått, og jeg sliter med irrgrønne bakketeksturer på vår/sommer. Har absolutt prøvd å tweake, men får ikke et brukbart resultat. Dersom noen har en god tweak for Norge -  del den gjerne og kall den for "Norway" eller noe lignende. Jeg bruker forøvrig SkyForce i tillegg, og denne har jeg vært rimelig fornøyd med. Jeg har også oppgradert P3D til versjon 4.5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gunnar van der Meeren skrev:

Ikke helt fornøyd her. Sliter med å få gode innstillinger. Havet blir bl.a. altfor blått, og jeg sliter med irrgrønne bakketeksturer på vår/sommer. Har absolutt prøvd å tweake, men får ikke et brukbart resultat. Dersom noen har en god tweak for Norge -  del den gjerne og kall den for "Norway" eller noe lignende. Jeg bruker forøvrig SkyForce i tillegg, og denne har jeg vært rimelig fornøyd med. Jeg har også oppgradert P3D til versjon 4.5.

Anbefaler på det sterkeste Envshade. Da slipper man dette tullet her. Holdt tidligere på med PTA profiler, men hjelpe meg for en tid det tok - og resultatet ble sjelden helt sånn som jeg ville ha det heller. Var alltid et kompromiss. Noe ble bra, mens andre ting ble dårligere. Kommer til å holde meg til Envshade, den gir veldig bra lyssetting jevnt over. Enten det er sommer, vinter, høst eller natt. Tror jeg betalte 4-5 euro for det på toppen av det hele, og den beste investeringen jeg har gjort :PRent default er lyssettingen i P3D helt grusom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Anbefaler på det sterkeste Envshade. Da slipper man dette tullet her. Holdt tidligere på med PTA profiler, men hjelpe meg for en tid det tok - og resultatet ble sjelden helt sånn som jeg ville ha det heller. Var alltid et kompromiss. Noe ble bra, mens andre ting ble dårligere. Kommer til å holde meg til Envshade, den gir veldig bra lyssetting jevnt over. Enten det er sommer, vinter, høst eller natt. Tror jeg betalte 4-5 euro for det på toppen av det hele, og den beste investeringen jeg har gjort :PRent default er lyssettingen i P3D helt grusom.

Takk for opplysningen Jan Reidar. Jeg har avinnstallert REX Environment Force og kjøpt Envshade. Mye mer fornøyd med denne😊
Måtte stille endel internt i P3D, men  dette ser mer naturtro ut nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I P3D har jeg i hovedsak endret parametrene for lys og skygge. I starten (etter installasjon av envshade) hadde jeg fortsatt veldig mørke områder i skyggepartiene fra skyer. Mulig at dette var noen rester som lå igjen etter REX EF.  Jeg har i allefall fått til en mye mer troverdig omgivelse med tanke på lys/skygge/sikt/farge på bakketeksturer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke dømme REX nord og ned - har alltid vært fan av REX og kjører fortsatt på Sky Force 3D (som jeg synes er bra).
Det kan hende at jeg ikke var godt nok fortrolig med Environment Force. Men jeg fikk det bare ikke til. Omtrent umulig å skape dis (noe envshade gjør på en utmerket måte), og uansett hvordan jeg stilte på saturation, ble bakketeksturene veldig glorete. Skyggene var et kapittel for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...