Gå til innhold

Hva velger man etter et langt liv med FSX?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet du bør stille deg er hva du ønsker å gjøre: Sivile fly, eller combatsim?

Sivile fly: P3D eller XPlane
Combatsim: Velg tidsperiode først: Rise of Flight for WW1, IL2 Sturmovik for WW2, DCS World for ting etter WW2 selv om det begynner å komme et par moduler på den fronten også (Spitfire Mk IX, Messerschmidt ME109K4 og Focke-Wulf FW190D-9 Dora).
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du vant til FSX og det som før var - P3D. Da får du hva du er vant til, samt at simulatoren faktisk oppdaters stadig vekk, i stedet for å bli gitt opp. La deg og ikke lure av "nye" FSX versjoner på Steam, etc. Er kun laget for å fortsatt pine pengene ut av deg, mens du da ennå svømmer rundt i bakevjen (generelt sagt) - og lykke til 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hva skal man velge for at overgangen ikke blir for stor? 

i 2009 la Microsoft ned utviklingsteamet for Microsoft Flight Simulator,og Lockheed Martin kjøpte rettighetene og kildekoden (ESP),engasjerte medlemmer fra det tidligere utviklingsteamet hos Microsoft,og fortsatte å utvikle produktet,som fikk navnet Lockheed Martin Prepar3D.

Rent overfladisk kan P3D virke ganske likt FSX,det er stort sett de samme key commands og menyer,settings osv,men "under panseret" er det totalt annerledes.(les:bedre)P3D krever mye mer maskinkraft for å fungere tilfredsstillende,og for å få en best mulig opplevelse i simmen,må man investere i en del payware teksturer,scenery,mesh,fly og flyplasser,vær,skyer...osv.Men da blir det utrolig bra.Kan også nevne at det kommer nye versjoner av P3D ganke ofte.Der Microsoft lanserte versjoner som FS98,FS2000,FS9,FSX,så bruker LM tall,der den siste versjonen er P3D v.4.5

Den utgaven du skal ha er "academic license" og koster USD 59,95

Går du over til P3D,må du regne med å kjøre oppdateringer på både simmen og addons ganske ofte,med de utfordringene som følger med,og dette er et tema som er godt dekket her på flightsim.no.

Lykke til med valget av ny sim,hva du enn velger :)

 

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å bruke FSX enda, mindre vedlikehold er det også, man kan sette det opp med acceleration X og addons på en dag og så bruke det slik, uten å stresse med stadige nyheter. Da får du det du er vant til og kan konsentrere deg om det "viktigste", nemlig å fly. Men det er jo ikke det viktigste for de fleste så du får vurdere dine behov, det er såklart kjedelig å få beskjeder som "could not load weather" og de inkluderte flyene er fortsatt like ubrukelige. 

Best å prøve P3d før du kjøper, prøv Xplane også, stor fare for at du aldri mer vil bruke p3d etter å ha satt deg inn i xplane hvis du er en ihuga skrivebordspilot (i motsetning til cockpitbyggere og spottere/screenshottere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Marius Sparby skrev:

Spørsmålet du bør stille deg er hva du ønsker å gjøre: Sivile fly, eller combatsim?

Sivile fly: P3D eller XPlane
Combatsim: Velg tidsperiode først: Rise of Flight for WW1, IL2 Sturmovik for WW2, DCS World for ting etter WW2 selv om det begynner å komme et par moduler på den fronten også (Spitfire Mk IX, Messerschmidt ME109K4 og Focke-Wulf FW190D-9 Dora).
 

Takk for alle gode råd. Jeg  flyr bare sivile fly. Jeg skal teste både P3D og X-plane.   FSX SE har jeg allerede forkastet av samme grunn som Andrew skriver. Har også funnet ut at  "System Requirements"  til Prepar3D v4 vil koste meg en  oppgradering av grafikk kort på ca kr 8000,- . Med x-plane slipper jeg unna dette. Men jeg tar det liker best, uansett er det jo fortsatt en billig hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2019 den 22.38, Marius Sparby skrev:

Spørsmålet du bør stille deg er hva du ønsker å gjøre: Sivile fly, eller combatsim?

Sivile fly: P3D eller XPlane
Combatsim: Velg tidsperiode først: Rise of Flight for WW1, IL2 Sturmovik for WW2, DCS World for ting etter WW2 selv om det begynner å komme et par moduler på den fronten også (Spitfire Mk IX, Messerschmidt ME109K4 og Focke-Wulf FW190D-9 Dora).
 

Hei! Spiller du DCS? Vet du om det er noen aktiv skvadron i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 20.08, UncleDad skrev:

Hei! Spiller du DCS? Vet du om det er noen aktiv skvadron i norge?

Det finnes et par, etter det jeg vet. Jeg flyr litt sammen med @Fredrik Edvardsen og de andre i Arctic Tigers av og til, selv om det har vært lite flyging nå i sommermånedene. Vet det var et par andre norske skvadroner som fløy mye før men har sett lite eller ingenting til de på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...