Gå til innhold

Med Eurofighter til Lake District


Anbefalte innlegg

Hei og hopp, lenge siden det har vært postet noe shots fra meg, så tenkte jeg skulle gjøre noe med det med en serie bilder fra et treningstokt hos Virtual Royal Air Force.

Treningstoktet gikk ut fra RAF Coningsby og opp til Lake District i Cumbria, England.

Dagens maskin er en enseters Eurofighter Typhoon, og ettersom det ikke er lange runden jeg skulle ut på ble det bare en center-tank samt den obligatoriske AIM-132 ASRAAMen under vingen.
8pouanF.jpg

 

Oppstarten går raskt, og det tar ikke mange minuttene før jeg er på vei ut til bane 07. I bakgrunnen ser man litt av parken til BBMF, som er stasjonert her på Coningsby.
xa7WmFf.jpg


Det er bra med slagkraft i motorene på Typhoonen, og på normale tokt som dette bruker vi bare "Max-Dry", ingen etterbrennere ibruk her med mindre det er en høy-ytelses avgang eller QRA. 
 n49fHwZ.jpg

 

Etter noen minutter med klatring er jeg nå på FL150, på tur nord-øst for å unngå diverse kontrollerte luftrom. Her ser vi Donna Nook, som brukes som skytefelt av RAF blant annet.
Uk0AImg.jpg

 

Avstander dekkes kjapt i 500 knop, og brått er jeg kommet opp til RAF Leeming, hvor jeg nå går ned til lavt-flyvning.
YUAWn55.jpg

 

Veier og dalfører brukes flitting ved lavtflyving, og her er jeg over M6. 
vJrbwuo.jpg

 

Her er jeg akkurat kommet til starten av hovedpasset, Lake Windermere
cXVQriK.jpg
 

Ganske stilig når man ser sin egen skygge på bakken i svingene 
STeN4vu.jpg

 

Etter jeg var ferdig med lavtflyvingen, gikk turen tilbake til RAF Leeming hvor jeg fløy en ILS inn til bane 16 for en Touch and Go, før ferden gikk videre tilbake til RAF Coningsby
kymIUND.jpg

 

Her ble siste bildet fra turen, på marsjhøyde fra RAF Leeming til RAF Coningsby. Fra her ble det litt smått hektisk og glemte helt av å ta videre bilder, men det blir ikke siste turen min da.
zgpx3DP.jpg

 

Da vil jeg bare takke for titten, og kommer nok tilbake etterhvert med flere shots fra hverdagen i vRAF. Skal snart ha utsjekk på Typhoonen, så blir det over til den taktiske treningen.

 

På gjensyn

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...