Gå til innhold

Hva gjør dere mens dere flyr?


thasimon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på hva folkene her inne bruker tiden på når de er ute og flyr? På en 8 timers kryssing av atlanteren blir det jo litt kjedelig å bare sitte der. For min egen del så er det å hive på noe på netflix, og også å bruke PMDG sin smartcruise funksjon for å få det til å gå noget fortere (alle longhaul produkter burde ha dette!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker time acceleration på 32 på cruise. Fra 10.000 fot og opp bruker jeg som regel time acceleration på 4 som jeg kobler ut noen hundre fot før utflating. Deretter blir det opp til 32 igjen og sletter unna noen waypoints i FMC. Utover det så er det jo å starte planlegging med sjekk av atis, sjekke kart for STAR og approach osv. Litt begrenset hva man ellers kan gjøre i en sim. I virkeligheten har man litt mer å henge fingrene i. Time acceleration er en must have funksjon, og flyr ingen fly som ikke klarer minimum 16x. PMDG, Majestic og A2A klarer fint både 16x og 32x. Å sitte å glo i skjermen i 8 timer gidder jeg ikke. Å forlate pcen med flyet på autopilot i 7-8 timer er også helt meningsløst etter min mening, og spesielt i disse tider med den dyre strømmen som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pmdg sier at å kjøre ned time mer en 4x ikke blir noe bra . Hvis en får krympet altlantern fra 8 til 2 timer så burde det være overkommelig, på to timer så rekkern en å lage kaffe, bytte snus og styre litt med diverse f.eks se litt i manualen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver febrilsk å unngå å bli skutt ned samtidig som jeg febrilsk blar i kneeboard'et for å finne alt jeg trenger i forhold til å få weapons-on-target, ingress/egress-headings, threat-response, nistirrer på motorinstrumentikk, fuel og en hysterisk mengde andre ting.

Med andre ord så er jeg altfor opptatt med å ikke dø til å kjede meg :P

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius Sparby skrev:

Prøver febrilsk å unngå å bli skutt ned samtidig som jeg febrilsk blar i kneeboard'et for å finne alt jeg trenger i forhold til å få weapons-on-target, ingress/egress-headings, threat-response, nistirrer på motorinstrumentikk, fuel og en hysterisk mengde andre ting.

Med andre ord så er jeg altfor opptatt med å ikke dø til å kjede meg :P

Det som er herlig med militær sim ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 8.14, DUS skrev:

Pmdg sier at å kjøre ned time mer en 4x ikke blir noe bra . Hvis en får krympet altlantern fra 8 til 2 timer så burde det være overkommelig, på to timer så rekkern en å lage kaffe, bytte snus og styre litt med diverse f.eks se litt i manualen osv.

Kjører 16x konstant og store deler av turen også i 32x. Over 32x så blir det bare tull så det anbefales ikke. Men det igjen funker stort sett kun bra på PMDG og Majestic sine fly :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Det som er herlig med militær sim ;)

Ganske riktig :D

Jeg fløy mye FSX for mange år siden, men combatsims er og blir det jeg er mest interessert i. Tidligere om årene har de stort sett vært ganske enkle men det har endret seg BRUTALT etter at en har begynt å få ekstremt nøyaktige moduler til DCS, som f.eks. Hornet, Harrier og ikke minst Tomcat'en. Og snart (Two Weeks™) F16 CM Block 50 :x

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...