Gå til innhold

Hvilken flightsimulator?


Jan Olav

Anbefalte innlegg

Hei,

Tidligere (for sikkert 10 år siden var jeg temmelig aktiv på flightsimulator X). Lastet ned real world weather og "reiste" jorden rundt. Var også litt online på serverene til flightsimulator X.

Tenkte jeg skulle ta opp igjen hobbyen igjen. Så jeg lastet ned flightsimulator X fra steam da jeg fant ut at den nye pcen jeg kjøpte ikke hadde noe CD rom:P. Så gikk jeg til innkjøp av throttle, joystick og rudderpedaler. Til typ beech king (men fungerer jo egentlig til alle fly).

https://www.fspilotshop.com/ultimate-flight-control-bundle-p-544.html?osCsid=6mv08j4jkugs82dn03qm1iu717

Men ting har jo forandret seg siden sist. Jeg får ikke lastet ned real world weather lengre, og det er litt bugs i systemet med at det ikke fungerte å reverserer motorene med bruk av throttlene. Men fant ut etter ett søk på youtube at man kalibrerte kontrollene igjen, og da fikk jeg om ikke annet reverse thrust, men det blir på begge motorene uavhengig om jeg drar bak på motor 1 eller 2.

Jeg vet det er mange addons og få både her og der, men utviklingen har gått litt videre siden sist. Er det noe å anbefale av addons til FSX, eller burde jeg heller kjøpe en nyere type flysimulator? Jeg liker å fly realistisk, navigasjon etc.

Noen som har noen råd/tips/meninger? Legg gjerne ved linker på evt. svar:)

Hilsen

Jan Olav Hansen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er addones som gjør en flysimulator idag . Ingenting kan måle seg med p3d v4 i så måte .der er alt fra skyer teksturer, værgenerator, osv osv samt kvalitets fly som majestic dash 8 , vertx, A2A fly, pmdg, flightsimlabs, pluss mer ting og tang.

prepar3d v4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten endring. Den registrer kontrollene. Men om du bruker pedelene så går den på ailerons. Bruker du throttle quadranten så registerer den også det på ailerons. Virker som at alt som er tilkoplet styrer "Sticka".

Jeg fikk jo det til å fungere på FSX. Men spørst om man på ta den lange veien gjennom alle kontrollene å finne ut hvilken axis som er hva og prøve å legge det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale å prøve X-Plane!

Jeg kjøpe P3D etter mange års opphold innen simming, og prøve tilfeldigvis XP11. Ikke flydd P3D etterpå.
Litt tungvindt å begynne med mtp addons, plugins en vil ha osv, men når man får det i fingrene, så er det fantastisk! Samtidig som flere og flere produsenter går over til å lage addons til XP også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...