Gå til innhold

Boeing 737 MAX 8 problemer


Robert Hulthin

Anbefalte innlegg

Jeg har flydd mye med MD-11. En basic design som var skummel, der man "løste" problemene med manuelle prosedyrer. Noe som minner meg sterkt om MCAS på 737MAX. Max er en ny, basic design der motorene ble flyttet frem, som førte til at basic design staller ved takeoff. Og de vil løse dette med software. For noe tull. Basic design bør skrotes eller tegnes fra bunnen av når den staller ved takeoff! Les denne artikkelen, tar lang tid, men vel verdt det:

https://spectrum.ieee.org/aerospace/aviation/how-the-boeing-737-max-disaster-looks-to-a-software-developer

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var alltid litt nervøs når jeg fløy med MD-11. På den annen side, var det artig å fly med en av de siste 2014. Var da totalt avslappet. KLM fra Schipol til Panama City, deretter Copa 737-900 til Santiago. Siste delen av turen var ren tortur, 5 og en halv time med en diger fyr bak meg som kjørte kneene sine i ryggen min. Ble kompensert av approach Santiago, der man stuper ned mellom store fjell. Nytelse. 😊

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å være i fly i Latin-Amerika   Spesielt innenriks da alle passasjerene korser seg med hendene og snakker febrilsk med familien med mobiltelefon under takeoff..

også gøy å se (som jeg så ) at luken for landinghjukene på dash8 (Medlin til Cartegena) ikke ville gå ordentlig igjen og aluminiumsprofiler stod å blafra i vinden hele veien til Cartagena..

En annen stil der en i Europa :)

 

Endret av DUS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 4.07, DUS skrev:

Gøy å være i fly i Latin-Amerika   Spesielt innenriks da alle passasjerene korser seg med hendene og snakker febrilsk med familien med mobiltelefon under takeoff..

også gøy å se (som jeg så ) at luken for landinghjukene på dash8 (Medlin til Cartegena) ikke ville gå ordentlig igjen og aluminiumsprofiler stod å blafra i vinden hele veien til Cartagena..

En annen stil der en i Europa :)

 

En merkelig form for underholdning enkelte søker seg 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...