Gå til innhold

Simulation failure??!


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Etter at jeg har sett flere av han fyren her sine videoer, kan man jo stille seg spørsmålet hvor realistisk dette er. Han flyr jo for det meste med XPlane også! Som liksom skal være mest realistisk mtp fysikksimulering.

De er jo nesten hysterisk morsomme uansett da. 😅😅

Han lander jo de største flya på de korteste flystripen i verden bl.a. Jeg skjønner jo selvfølgelig at det er absurd, men jeg tenker på den faktiske rullebanelengden han bruker for å lande og lette med disse flya. Er det overhodet mulig? Selv om han har 0 pax og nesten tomme drivstofftanker?! Hvis ikke må det jo være no feil med simulatorene våre...

Noen tanker om det? 🤔

 

Endret av Kjetil Håvan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lander blant annet på Lukla med en slope gradient på nesten 12%, og det er ganske mye altså. Det er vel teoretisk sett ikke usannsynlig, men jeg tviler på du får noen i virkeligheten til å gjøre det samme 😅 I virkeligheten ville det nok være mye vanskeligere, da du aldri ville ha nerver til å prøve å stryke tretoppene med hjulene på en Boeing 747 :P Ser ikke bort ifra at det teknisk sett ville være mulig å ta av med en helt tom Boeing 737-800 i 12% nedover slope. Hvem vet? :)

Når man ser på tester der testpiloter tester ut nye fly i forbindelse med sertifisering, så er det utrolig hva som går og hva disse flyene faktisk tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
11 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

stryke tretoppene med hjulene på en Boeing 747 :P Ser ikke bort ifra at det teknisk sett ville være mulig å ta av med en helt tom Boeing 737-800 i 12% nedover slope. Hvem vet? :)

Ja det var det jeg tenkte også. Mulig det "går ann"... 😂😂 Men man må antakelig være gal for å prøve det!

Har sett noen av disse testflyvningene av store maskiner på flystevner bl.a. Det er utrolig hvor kort bane de trenger. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjetil Håvan skrev:

Ja det var det jeg tenkte også. Mulig det "går ann"... 😂😂 Men man må antakelig være gal for å prøve det!

Har sett noen av disse testflyvningene av store maskiner på flystevner bl.a. Det er utrolig hvor kort bane de trenger. ☺️

Med en tom maskin uten passasjerer og med minimalt med fuel så blir det fort rene rakettene. Vet ikke om det en gang finnes performance data for sånt. Prøv en avgang med PMDG 777-200ER, uten passasjerer og nesten helt tom for fuel. Rene raketten og med en vanvittig performance :P

De halsbrekkende stuntene i videoen går nok i realiteten kun an i en simulator :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...