Gå til innhold

Restauravia Mirage IIIC


Anbefalte innlegg

Vær hilset virtuelle flygere

Restauravia Mirage IIIC er flyet og ut på tur - aldri sur er jo selvfølgelig slagordet. 

Mirage II ble, som våre venner F-104 og Lightning, utviklet på 50-tallet og tatt i bruk på 60 tallet. Den har en også ytelse som er sammenliknbar med disse og da går det  mao FORT.  

Det som gjør Miragen litt anderledes er at den har delta-vinge, noe som gjør at du må bruke en litt spesiell teknikk under innflygning. Den er utstyrt med tre lamper - rød - gul og grønn, som viser din angrepsvinkel eller angle of attack (aoa). Du må holde en angrepsvinkel som indikeres med kombinasjonen rød og gul lampe og bruke throttle til å  holde deg på riktig sted. Men litt prøving og feiling ser det ut til at jeg har mestret dette. Iallefall til en viss grad :) Man må passe seg for å få for stor angrepsvinkel da deltavingen gjør at luftmotstanden øker drastisk. Faktisk kan du havne i en situasjon der motoren ikke klarer å øke farten. Da er gode råd dyre. 

 

Nok prat. Vi starter i Bodø rwy 07 for anledningen 

tOBbOif.jpg

Stikker så en tur innom Børvasstindan

sTHKoZQ.jpg

Deretter tar vi turen til Beiarn. Småtindan til høyre

Al3p4VH.jpg

Beiarn

g8gJxGP.jpg

Helgelandsbukken ved Holandsfjorden

JAQRmEZ.jpg

Halsa

UB8tARX.jpg

Stetinden - Norges nasjonalfjell

W6TQsZZ.jpg

Rombakstøtta

Gpm1ndg.jpg

Fuelen begynner å minke så da stiger vi opp til omlag 40000ft og drar hjem til Bodø. Landingen forbigår vi i stillhet da understellet knakk. Bedre lykke neste gang. :D

CR0HRoy.jpg

 

So long, airmen :) 

 

  

 

  • Like 3
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Andrew Thomsen skrev:

Begynner doningen å riste - kall den da bare "Vibrage". (Gammel massiv intern spøk).

Går ut ifra at dette skyldes deltavingens egenskaper og det faktum at det muliggjør at den ikke har flaps. Det er iallefall en brummende og tiltagende lydeffekt når du har høy AOA.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik Edvardsen skrev:

Restauravia sin Mirage III syns jeg var en av de beste militære jetene til FSX/P3D, og i tillegg var den gratis. 

Absolutt meget gjennomført og bra. Litt finere detaljer og finish og det hadde vært tipp topp payware. Litt store utslag på trimmen synes jeg. Jeg får ikke til å trimme til å holde høyden helt, men ellers føles det meget bra. Det er mulig det finnes en løsning på dette.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...