AndersLoberg Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Da var vi inn i et nytt år og det ser ut til at det blir et spennende år for oss simmere, mye som skjer i år! Startet året med en GA-flight i den fantastiske DA62'en fra Vertx Simulations. Fått oppdatert navigasjonsdatabasen via FsAerodata så nå er det eneste den mangler mulighet for SID/STAR for å være fullverdig i mine øyne. Men nok om det. Dagens tur går fra Torp og vestover til Bergen. Run-up like ved intersection W2. Endelig et Diamond-fly hvor ECU test er skikkelig implementert! Flap-less takeoff fra rullebane 36 idag Klatrer ut via BAKIV3H Her over Hardangervidda i en flott solnedgang Som sagt ingen SID/STAR funksjon, så vi får gjøre som best vi kan og legge inn ting manuelt, fungerer helt greit og vi kommer oss dit vi skal med de restriksjoner som foreligger TOD-funksjon surrer litt men virker helt greit og gir en fin indikasjon på hvor vi skal begynne vår nedstigning mot Flesland. Tetter seg litt til i det vi nærmer oss vestlandet VNAV Path fungerer som det skal og begynner å ta oss ned i retning Bergen. Established på ILS rullebane 35 med både Localizer og Glide Path, godt vi har ILS i slikt vestlandsvær! Ble ganske hektisk i cockpit like før landing og med minimums på 200 fot radio altitude så fikk vi visuell kontakt ved 260 fot AGL, dermed ble det ingen knips fra final idag. Motorer slått av og shutdown-checklist er påbegynt i Bergen. Alt i alt en fin tur i et flott fly som i mine øyne er oppe og nikker blant de beste GA-flyene på P3D plattformen. For min del mangler det noen småting på G1000-siden men ellers en topp fugl som anbefales! Anders Løberg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 5. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 5. januar 2019 Mulig å få lagt inn SID og STAR med denne https://www.fs-flightcontrol.com/en/ tok prøveperioden på den (14 dager ) og nå er den utgått men en har 5 minutters funksjon etter den tiden så da rekker en å legge en rute og aktivere den før tiden løper ut men den lager ruten for deg Flotte bilder ......Ja en flott maskin det er sikkert verd et forsøk 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersLoberg Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 Takk for innspill Robert, skal sjekke det ut! Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 6. januar 2019 Knallfine bilder ! Og ja, denne flymodellen overgår det meste i denne klassen, skikkelig flyfeeling og god belønning for å følge prosedyrer. Artig å se at flere har sansen for denne type flyvning ☺️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersLoberg Skrevet 6. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2019 Takk for det @Ernst K.Furuhatt! Ja det er greit å få seg et avbrekk fra store tubeliners og flightlevels i blant! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkyKaptn Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Jeg flyr kun GA, og dette blir mitt neste fly, men pga laber økonomi for tiden blir jeg værende en god stund til på Bonanza som er mitt eneste kjøpingsfly. Flotte bilder:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersLoberg Skrevet 6. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2019 Den er å anbefale på det sterkeste! Blir nok noen hopp langs kysten i denne ila. våren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.