Gå til innhold

Med Øystein Magnusson fra Bergen til Haugesund (FJS732)


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Godt Folk! Gledelig Jul! 

De siste par måneder har det blitt urovekkende lite tid til lek & moro, men nå som romjulen har kommet har jeg endelig fått klokket noen timer i loggboken. Fart og spenning fra styrehuset til DCS F-18 i Gulfen, et par friske nordnorske vinterstormer i TFDi’ fantastiske 717 og i dag: en svipptur fra Bergen til Haugesund i FlyJSims 732.

Om dere ikke har den fra før, er 737 (og 727) fra FJS noe for seg selv. Kanskje en flymaskin som det ikke snakkes så mye om her inne, men som fortjener mer oppmerksomhet. Det har vært en lang reise fra versjon 1.0 til dagens v 3.0, men jeg har ikke angret et sekund på hver dollar som har finansiert prosjektet.

Jeg fikk ikke tatt bilder av hele turen, men noen bilder fra oppstart, planlegging og avgang er med.

 

Velkommen til Bergen

MxPLdnO.jpg

 

Vi starter fra Gate 27. Braathens gamle farger var noe for seg selv.

7IcMJTX.jpg

 

Første vi gjør er å slå på lys i kabinen.

zmmYE8K.jpg

 

Så tar vi turen bak i kabinen for å åpne der også slik at ombordstigning går litt raskere. Noen som husker de gule slitte utility-knappene fra denne flymaskinen? :) 

v60iNMS.jpg

 

Opp med døren. På denne maskinen har vi airstairs både fremme og bak som gir rask og effektiv turn-around.

e0i1ZjU.jpg

 

Da var det inn i cockpit for å gjøre inspeksjon. Bakkemannskap har koblet til GPU og gjort det meste klart for oss. Bergensere kan være effektive de også om de bare må.

tVc1Wgc.jpg

 

Lys-test: Alt ser så meget bra ut. Lyst-test er faktisk viktig, da de har en tendens til å ryke. Jeg sliter litt med CIVA i RC2, så den utgår dessverre i dag, men det er VORs hele veien til mål så dette skal gå fint selv om skydekket blir tettere lenger sør.

7XWWzNb.jpg

 

Rask test av Emergency lights før vi slipper inn passasjerer

BzMVqud.jpg

 

Vi har litt folk med oss i dag og været sydover er variert, så vi tar med nok drivstoff til å håndtere noen runder både på Karmøy og Sola. Om nødvendig skulle vi ha nok til å returnere til Flesland uten problemer, men jeg satser på at dette går bra.

S753NFJ.jpg

 

Temperatur på 15C gir oss en EPR på 2.15. Noe høy, men da får vi i det minste maskinen opp i luften raskt.

nkySAku.jpg

 

Tug koblet på. Da er vi klare

u8ZhEl2.jpg

 

På vei til rullebane 17. Passasjerer kan nyte synet av Sotra på den noe lange veien ned til A2

Nt2Lywu.jpg

 

Der var vi klare for avgang.

AKulL0K.jpg

 

2.15 EPR, thrust set. Er nesten red-line dette her, men det får gå.

aaIWGlV.jpg

 

Tre av syv fjell i bakgrunnen. Hvem klarer å nevne hvilke det er?

3azAmLQ.jpg

 

Hjul på vei opp

s5jdQjU.jpg

 

Stord VOR fanget opp. Da er det bare å sette kursen.

CkeOL33.jpg

 

Braathens klassiske farger

14X7fO2.jpg

Qcip8KS.jpg

 

«Det var det me rakk» denne gangen. Forhåpentligvis får vi med landing neste gang.

 

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...