Gå til innhold

Halvparten av RealAir


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

......men full RealAir-kvalitet på Diamond D62.  Sean fortsetter alene med den eventyrlige kvaliteten fra RealAir,  og har valgt dette spesielle flyet som første utgivelse under navnet  http://vertxsim.com/ .   Ikke det peneste flyskroget jeg vet om,  og jeg er heller ikke spesielt begeistret for nymotens instrumentering,  men du verden så vakkert denne modellen flyr.  Sean har gjort en formidabel jobb med realismen i alle systemer og egenskaper,  så jeg falt pladask for denne "stygge andungen",  og jeg må innrømme at jeg liker mer og mer den moderne funksjonaliteten og automatikken som er innebygget i dette flyet.  Dette er julegaven jeg ikke forventet,  og nå spørs det om det blir tid til å sette opp juletreet i år :) !?

 

dm1.jpg

dm2.jpg

dm3.jpg

dm4.jpg

dm5.jpg

dm6.jpg

dm7.jpg

dm8.jpg

dm9.jpg

dm10.jpg

dm11.jpg

dm12.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
4 timer siden, Kjetil Håvan skrev:

Aner jeg at det kan være implementert pbr texturer på denne modellen allerede?! 😍 Knallfine bilder as usual Ernst! 😊

Thank You 😊,  om det er pbr eller ikke,  texturene er fantastisk fine,  og man skal lete lenge etter en modell i denne størrelsen som er mer troverdig.  Må nok sette Milviz Cessna 310 og RealAir Duke i hangaren nå,  for denne «diamanten» gir en helt spesiell flyopplevelse for lett tomotors framkomstmiddel 😍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fly! Lett å manøvrere og det har litt fart og rekkevidde også :) Eneste minuset jeg kan finne per nå er mangel på navigasjonsdatabase... Det er litt synd at vi endelig får en helt ok G1000 men at den bruker P3D sin svært utdaterte navigasjonsdatabase... Gjorde et forsøk på en IFR flight på Vatsim her forleden men det viste seg å bli heller vanskelig da den mangler SID/STAR og en hel drøss med waypoints. Ellers en fantastisk fugl og en job well done!

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hans H Karlsen skrev:

Kjøpte den da fra Carenado da den kom ut...nydelig maskin..Det eneste jeg lurer på, er hvorfor ikke APR-mode ikke funker...

Dette her er ikke Carenado sin maskin. APR mode funker nok ikke fordi det er Carenado, hehe. Dem er ikke akkurat kjent for å produsere stort mer enn eye-candy desverre. Men Vertex modellen som Ernst viser øverst her virker veldig lovende :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
6 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Dette her er ikke Carenado sin maskin. APR mode funker nok ikke fordi det er Carenado, hehe. Dem er ikke akkurat kjent for å produsere stort mer enn eye-candy desverre. Men Vertex modellen som Ernst viser øverst her virker veldig lovende :)

Ja absolutt. Det er en helt annen dimensjon enn det Carenado holder på med 😉 Har ikke utnyttet G1000 til annet enn kortere turer,  men allerede her er det stor nytteverdi med kart som ikke stjeler frps. Ellers har Vertxsim tryllet med flyfeelingen på samme måte som RealAir var kjent for ☺️

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
11 timer siden, Hans H Karlsen skrev:

Kjøpte den da fra Carenado da den kom ut...nydelig maskin..Det eneste jeg lurer på, er hvorfor ikke APR-mode ikke funker...

Virker nå her 
kan ikke svare for Carenadomodellen for den har jeg ikke ....men kan være litt tricky å finne ut av
her er jeg på apr mode inn til Kjevik

jpg-2018-dec-17-046.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Robert Hulthin skrev:

Virker nå her 
kan ikke svare for Carenadomodellen for den har jeg ikke ....men kan være litt tricky å finne ut av
her er jeg på apr mode inn til Kjevik

 

G1000 er ganske kompleks og er litt å sette seg inn i. Men den er en drøm å fly når du først har lært den. Husker fra min tid i USA, der hadde dem nesten helt nye Cessna 172 SP med G1000 som vi fikk fly når vi skulle ta instrument rating. Noe av det jeg likte best var at en diamant viser track når du flyr og det gjør holding ganske mye enklere enn det ellers hadde vært når det er litt vind.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Yepp,  æ kuska rundt med ca 160 knots i fjellhøyde Bodø-Kiruna,  men den oppgis å kunne fly 190 Knots i 14000 fot,  og det er jo brukbart.  Og så er den jo spesiell med to turbocharged 180 hp jet-fuel diesel motorer .  Fantastisk lydkvalitet, vingeflex og hærrlig flyfeeling :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Lett å fly trenger ingen stor bok men tar litt tid å finne ut av G1000 ved selvstudie

Fly den på 92/95 % maks cruice og min 70kn på desent
Flaps på 132-119kn og max gear på 162kn så har du grunnverdiene

etter litt trening med den så er du klar for denne som vises på videoene https://orbxdirect.com/product/nzmf   😉👍

https://www.youtube.com/channel/UCYDO8_1njznTbsyJKEr3X2g

https://screenshots.firefox.com/KbW2O7UwOAnTAhKX/orbxdirect.com

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...