Gunnar van der Meeren Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Denne er litt spesiell for meg. Under angrep på ubåtbunkeren "Bruno" 29.10.1944 på Laksevåg ved Bergen, ble denne truffet av flak. EM-L fortsatte nordover, og eksploderte rett uten for Kvarven. Hoveddelene av flyet gikk i sjøen, men noe av dette ble kastet innover fjellsiden ved Kvarven. Jeg har gått mye tur i området der oppe, og har funnet mindre deler fra flyet. De største delene som havnet i terrenget, er i senere tid fraktet til museum på Laksevåg. Jeg har ikke funnet dokumentasjon for hvordan EM-L så ut, men jeg har funnet bilder av Lancastere fra samme skvadron og rundt samme tid som EM-L ble skutt ned. EM-L var mest sannsynlig en B1 (lik AH modellen som jeg har benyttet). EM-L var også mest sannsynlig malt med rødt på hver side. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Snasen maskin, ikke helt egna å bombe med i dagslys though, merk manglende «bellygunner» 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. november 2018 Premium Medlem Del Skrevet 30. november 2018 (endret) Knallfine bilder og veldig bra modell . Ekstra artig å simulere hendelser fra virkeligheten, og spesielt interessant når man har fysiske bevis på historien . Endret 30. november 2018 av Ernst K.Furuhatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.