Gå til innhold

Nytt skjermkort og harddisk noen bilder fra testrunden


Melding lagt til av Robert Hulthin

Tråden utvikler seg litt til også å omfatte litt innstillinger av AS16(Aktive sky) og Rex Skyforce

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hmm. Ja det er til å bli forvirret av iallefall. 🤣

Jeg har reinstallert alt, og ting endra seg til det bedre. Men om det varer? Jeg holder meg nå kun til skyforce, for værgenerering også. Snart kommer environment force og en betydelig oppgradering av skyforce i tillegg. Og blande andre værgeneratorer i rex sitt spesielle skysystem, lurer jeg på om er å be om trøbbel? Time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden, Robert Hulthin skrev:

Prøvde værgeneratoren til REX men ga fort opp det ....dårlige greier

 

Ja den er for dårlig nå. Men de har jobbet veldig mye med den oppdateringa som kommer i en mindre, og en stor oppdatering til skyforce om ikke alt for lenge nå. Jeg er spent på hva Rex har å si i sin neste oppdatering 10 desember.

Enn så lenge, så venter jeg, heller enn å ende opp med håpløst urealistiske skysystemer. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt mye oppstyr over noe skyer. Skyer opp på 30000 ft er ikke unormalt, bare litt mindre vanlig. TCU stikker ofte høyere med CB på topp. Cirrus og stratus opplever jeg en del av opp mot 40000 ft.

Jeg synes i grunnen at det er for lite skyer i simmen, og REX sin værgenerator er helt på trynet. Skyene er OK, minus de rosalilla skyene sommdukker opp om ettermiddagen. Ser helt urealistiske ut.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
39 minutter siden, Aslak Iversen skrev:

Voldsomt mye oppstyr over noe skyer. Skyer opp på 30000 ft er ikke unormalt, bare litt mindre vanlig. TCU stikker ofte høyere med CB på topp. Cirrus og stratus opplever jeg en del av opp mot 40000 ft.

Jeg synes i grunnen at det er for lite skyer i simmen, og REX sin værgenerator er helt på trynet. Skyene er OK, minus de rosalilla skyene sommdukker opp om ettermiddagen. Ser helt urealistiske ut.

😅😅 Bra du sier ifra Aslak. Kanskje det ikke er så ille likevel da? Men vi som ikke flyr hele tiden for real, har litt for lite grunnlag, så bra dere ektepiloter kommer og oppklarer litt. Jeg får fyre opp Opus værgenerator igjen å se, jeg synes den har vært best. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sikksakke mellom CB’er gjennom Europa er helt vanlig om sommeren. I Norge er det mest stratus i høyden, så sånn sett er skyene på en del av bildene ikke helt realistiske for sesongen. Men hva man vil ha kan vel tunes ett eller annet sted i Rex. Jeg trykker vanligvis random og drar av gårde. Det jeg er VELDIG opptatt av er at 300 m RVR skal være 300 m RVR og ikke field in sight fra 1500 ft. Jeg bruker simmen til en del trening ifm de halvårlige sjekkene, samt raw data trening. Da suger det når været ikke er som man ber om. Manuell programmering fungere vanligvis bedre enn diverse værgeneratorer. REX er på bånn på den statistikken. Merkelig at de ikke får fikset dette.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...