Gå til innhold

Upper limit på high airways


Tor Christian

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter og studerer enroute kartet over Norge/Scandinavia og ser at de fleste airways har en upper limit på FL660. Er det noen som vet hvorfor det er satt en upper limit på FL660 og en upper limit i det hele tatt?

Jeg skjønner jo at ingen "vanlige" fly kan fly så høyt likevel så det er vel i praksis ikke behov for en høyere limit sånn sett, men tenkte kanskje denne grensen er satt i samråd med NASA i forhold til romfart osv i tilfelle det skulle komme et kommersielt superfly som ønsker å fly høyere? Concorde cruiset vel rundt FL600?

Endret av Tor Christian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...