Gå til innhold

Første flyvning


Jens Rief

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde min første tur på VATSIM ikveld som WIF123. Var temmelig nervøs og gjorde mange feil (glemte blant annet å stow'e gearpins og at du må holde inne TCAS-knappen i noen sekunder for at den skal være aktiv på q400), så om ATC tilfeldigvis er innom forumet her vil jeg bare takke for tålmodigheten! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontrollerte den kvelden, og er vel sikkert den eneste aktive i ATC-stallen som enda er på dette forumet, så det var et greit sammentreff! Syns å huske en som måtte innrømme gearpins, ja! Noe de aller fleste i Majesticen har gjort minst én gang. Ellers kan jeg ikke huske noen store tabber, stå på.

Det viktigste som fersk pilot på et ATC-nettverk er å begynne på voice med en gang (de med talevansker er unntatt, selvfølgelig), og gjøre masse tabber i starten på alle fronter, det har en strålende effekt på hvor fort du blir god både på voice og det å fly. Rødming blir det uansett, det er best å gjøre alt unna i en fei heller enn å spre det utover en lang periode.

Jeg husker ikke om du brukte tekst eller voice, men tipset over er standardsvaret mitt for alle nye (og det kan tenkes at flere finner denne posten før eller etter sin første online-flight)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen! Ja, Majestic'en er litt lunefull der - noen ganger må du ta ut pinnene, andre ganger ikke. 

 Brukte voice, og kan skrive under på at det var utrolig lærerikt - og ikke minst givende med tanke på målet med hobbyen: komme tett på virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...