Gå til innhold

Bare trist... Igjen!


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Matt Daivies, bl.a. videreutvikleren av PTA for P3D, slutter helt med utvikling. Han vet heller ikke om han kommer tilbake mer. Dette er ikke første gangen jeg hører utviklere gi seg pga høyt press. Kriser i livssituasjonen osv...
Disse er det jo en del av! Hører jevnlig om folk i USA spesielt, som bare slutter, da de ikke klarer mer. Sier de skal kjøpe en kano og padle Yukon for evig tid, og bosette seg i en gamme! Vanvittig både tidspress/økonomi/budsjettpress i det meste av arbeidslivet i dag. +++

Synes synd på ungdommen som kommer etter oss egentlig...
Her er Matts "avskjedsbrev".

https://mettarsim.com/2018/10/20/learn-from-my-mistakes/

Endret av Kjetil Håvan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Sånn er det bare desverre vi ser det jo bare her i Foraet ....de fleste er der men viser seg ikke frem for offentligheten for de vil ikke ha maset men de om det
Selv roer jeg og litt ned i perioder da jeg går litt tom for motivasjon ,andre kan jo gjøre det for å få orden på noe familiært og det må vi  bare godta men trist er det når gode utviklere hiver inn handkledet..men men livet går videre ..

TAr meg en tur i denne jeg ...Ha en god helg 😎

 

jpg-2018-oct-26-052.jpg

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Yepp,  merkelige tider,  alle vil ha mer å mer,  og svært få er fornøyd med det man har.  Dette gjenspeiles jo i vårt eget forum,  men æ skal ikke mase mer om det...……  Enig med Robert,  nyt den utrolige kvaliteten vi allerede har,  og ta noen flyturer 😊  .  Forresten,  nå som finværet endelig kom til Bodø,  er det også en ren nytelse å rette blikket mot Bodø Air Base,  der er det aktivitet som vi ikke har hatt på mange år 😍

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg har lagt simmingen på hylla. Jeg er fanget i hamsterhjulet og blir vel ikke å ta opp igjen hobbyen før jeg blir pensjonist, men følger med dere av og til for å se på alle de flotte screenshotsene.

Men Bodø er i vinden for tiden. Har sittet på trappa og fått nydelige bilder av Typhoon, Tornado og Super Hornet de siste dagene. Må jo bare nyte synet mens man kan. Nedleggelsen nærmer seg med stormskritt :(

 

Endret av Svein-Frode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja nå er det et eldorado for oss fly-nerder fra Trøndelag og nordover.  "Flystøyen" er på høyde med Starfighterperioden,  hvor vi hadde konstant besøk av NATO-skvadroner fra fjærn og nær 😁 .  Litt mer disiplinert flyvning i dag,  men vi får da sett noen spektakulære take offs og landingsrunder med någo attåt  🤩  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker i min tid i Florida på flyskole. Et par F-18 jagerfly mener jeg å huske det var, skulle ta av før oss. Dem takset ut på rullebanen og stilte seg ved siden av hverandre. Og så ba dem om "vertical departure", en klarering hverken jeg eller instruktøren min hadde hørt om før. Og "vertical departure" fikk dem. Opp til 10.000 fot eller høyere. Så da var det fulle etterbrennere og ved enden av stripa dro begge flyene nesa rett i været i 90 grader. Så ble det et lite øyeblikk med venting på oss som satt i en Cessna 172 før vi ble klarert for avgang :P

  • Like 2
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, det kan nok føles relativt utakknemlig å være utvikler, men det er vel slik på omtrent alle andre områder også. Gi noen lillefingeren og de tar hele hånda. Det er biologi og lite man kan gjøre med det. Så lenge man selv blir fornøyd med jobben man gjør så får det være belønning nok. En god måte å ødelegge en hobby på er å gjøre yrke av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2018 den 12.31, Ernst K.Furuhatt skrev:

Ja nå er det et eldorado for oss fly-nerder fra Trøndelag og nordover.  "Flystøyen" er på høyde med Starfighterperioden,  hvor vi hadde konstant besøk av NATO-skvadroner fra fjærn og nær 😁 .  Litt mer disiplinert flyvning i dag,  men vi får da sett noen spektakulære take offs og landingsrunder med någo attåt  🤩  

Føle nok vi her på indre øst er smått diskrimenrt for tida ja. Når en hører det som tydeligvis er jetfighters flyr dem så høyt att det er ingenting å sjå. Og av hjulvisper går det i en og anna Bell til og fra Jørstadmoen eller på vei til Dombås. Men ingen av diskomaskinene. Kom en Herk i dag da som ei trøst. I lav høyde over Lillehammer og med sin gromme lyd. Hjalp da på. Så har Polti koptere vært daglig innom sida mandan i forrige uke. Følger fangetransport fra Ullersmo til Tingretten her i byen og hjerm igjen på eftan. Kostbar rettsak ska jeg si. 2 biler med 3 fra beredskapstroppen i hver pluss kamera hjulvispen hengende i lufta. 

Håper alikavæl på litt mer fancy luftfart ettersom øvelsen kommer skikkelig igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...