Gå til innhold

ENML


eddie6413

Anbefalte innlegg

Hei. Har vært borte fra flightsim i 8 år men er nå tilbake og har lastet ned airports of Norway + de 3 pakkene og en pakke til. Men så ser jeg at det er en glitch på rwy 7...som om terrenget går over halve rullebanen... Hvordan kan dette fikses? Har lagt filene i addon mappen og i tillegg lagt de til så de ligger helt øverst i en egen mappe. Er det nødvendig å legge de til 2 ganger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

hvilken rullebame er jo så mange tror og det er flere med nummer 7
Passet du på rekkefølgen i sceneryoppsettet ditt AON øverst
Hvilken sim er det ? fsx/ P3D????
Ble mange sp.mål tilbake  men  letere å svare når en har litt bakgrunn
Hva har du du av scenery  ORBX ?


OBS ser nå på tittelen det er ENML 😣
min feil så da vet vi hvilken flyplass hehe 😅

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart, men når jeg går til ai aircraft view og tilbake igjen så er det borte. Men et spørsmål til. Airports of Norway er i en senery mappe... Går det ann å legge hver flyplass i egen senery mappe sånn at jeg kan deaktivere dem jeg ikke flyr til? 

Endret av eddie6413
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det går an men blir en større jobb med å plukke ut hver flyplass og legge egne mappe til de
f.eks ENGM>Scenery>Texture pr mappe 
disse mappene må du ha og så skal filene inn i de ...men det ser du selv ....tunvint og arbeidsomt blir det
Vil du ha mere fart og utsende på simmen så vil jeg anbefale deg å gå over til Prepar3d og du vil aldri angre på det
v4_academic.png
Og sammen med ORBX blir det veldig bra
https://orbxdirect.com/product/nor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste noe når jeg kommer hjem i morgen så kan jeg oppdatere her. Er snart 8 år siden jeg la fsx og den eksterne PCen på hylla.. Har akkurat tatt den i bruk igjen så systemet er nok veeeeldig dårlig.. Med vista 32 også 🙄. Så her er det snakk om veldig low end computer. Ligger på ca 30 til 20 fps med default aircraft i lufta og har ultimate traffic 2. Lagger bittelitt på Gardermoen men er holdbart med full trafikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke når jeg kommer hjem. Problemet mitt med fsx nå er at det går 10 min så kommer oom advarselen til psuipc. Som sagt har vista 32 bit men skal nå oppgradere til Windows 10 64 bit. Vil det hjelpe mot oom? Er irriterende når jeg jeg har bra fps og så bare kræsjer det... Har boxed versjon av fsx... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at jeg aldri har kjørt i full screen mode før.. Fikk en halleluja opplevelse da fps føyk opp til 70 og holder seg konstant mellom 70 og 80...og enda min pc er gammel som fy 😯 men låser den på 30 da.  I windowed mode så lå den på 20 ca... Og 6-9 på Gardermoen...  

Endret av eddie6413
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...