Gå til innhold

Anbefalinger til ny gaming-pc


jhoyem

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg skal oppgradere min spill-pc og ønsker anbefalinger, gjerne med link på pc’er som er optimalt for flysimulator. Jeg ønsker en pc hvor grafikken kan være opp mot maks og hvor alt går på skinner. Pris: opp mot 12k. 

På forhånd, takk! :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lite budsjett, med mindre du har mye brukbart fra før. Husk at prosessor er flaskehals for flysimulatorer, best mulig intel prosessor. Når framerate synker under 30 klarer nesten hvilket som helst middels skjermkort å dra det i full HD (1920x1080) med alt på max, men du trenger fett skjermkort for å bruke i andre spill, og også for å kjøre multiskjerm eller en ultrabred skjerm på feks 3860x1080. Derfor blir Flysim-pc ofte dyrere enn spill-pc; man må ha det beste av alt. Best å gå for en RTX 2080 til ca 8000, men en 2060 til under 4000 er mer enn nok for single monitor opp til 2560x1440, og husk at en overklokket spesialmodell ofte koster nesten like mye som en 2070, og da er det klart bedre å kjøpe en 2070 med en gang og da er du allerede nær prisen av en 2080, derfor blir det 2080.

M2 SSD disk av raskere type er også viktig for at horisonten skal lastes snøggast råd, hjelper bittelitt noen ganger og koster ikke mye mer enn vanlig SSD, ca 14-1500 for en 500GB med 3500+ MBPS lesehastighet, ingen grunn til å spare de få kronene. 

Holder på å bygge selv, har bestilt RTX 2080 til 7990, og et topp hovedkort til LGA1151 til litt over 3000, og så blir det en Intel Core i9 9900K til 5590 oppå der, plus kjøler for 400 og oppover. 16GB RAM bør holde tenkte jeg, samt en WD Black 500GB M2 av raskeste type til 1490. Ram er vel 1200 kroner for 16GB DDR4, ny 750W modulær strømforsyning til ca 1000 og resten er resirkulert fra gammel-PC, så ca 21 tusen. Tør ikke gå ned på prosessorn men er sikker på at et RTX 2060 til 3800 vil gi deg bra ytelse i alle spill hvis du har full HD skjerm eller kjører krevende spill i full HD på en skjerm med større oppløsning, mye å spare på det. Sikkert mange som vil si at en god Core i7 will duge fint men like bra blir det nok ikke, skulle gjerne sett noen tall selv for dette, fint hvis noen har erfaring med dagens prosessorer i flysim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig bygget ny pc , kan anbefale spesielt i9900k cpu med cosair 150 pro kjøler så går den turboklokket på 5 GZ  under den hardeste p3d belastning med alt en kan tenke seg av krevende addones så ser jeg på temp loggen for cpu kjernene  at den har kun vært oppe i 62 C på det meste..stort sett er tempen lavere..det er gøy når en slipper å herpe istykker pcn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er tempen som cpu kjernene får som er det som er viktig , hvis du funker med cosair 150 eller 115 med lave tempraturer så holder det..kjører min nå på auto overklokk på 5,1 gz ..samme temp, aldri over 61-62 c på cpu kjernene....hvis en skulle være griseheldig og få en cpu som kan gå klokkerent på 5,3-5,5 gz så kan en evt vurdere kjølekomponentene.. jeg klarer meg med 5,1 gz og har ingen ambisjoner om å klemme noe mer ut av cpu... hvis en evt kjører med virtuelle kjerner aktivt så vil nok tempen gå opp noe, men for meg er det ikke aktuelt, 8

fysiske kjerner holder for p3d v4 , og det er så og si det eneste jeg bruker pcn på

mvh

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vennligst hold dere til tema 

Skjult/fjernet de andre innleggende da de ikke fulgte emne
...meningen er å hjelpe men dere skremmer jo bort nye fra hobbyen med ekstremmaskiner som ikke er nødvendig for å drive med simming


opprett egen  tråd for overklokking hvis dere vil diskutere det

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netonnet selger nå i9 9900K til 4990, sammen med et GTX 1660 Ti til ca 3300 er dette nært perfekt til FSX/p3d. Alt for mange, eller rettere sagt de fleste, har siden flightsimmens morgen sløst bort penger på dyre skjermkort til FS2004 og FSX når det egentlig var prosessorkraft de manglet. Men som sagt, kraftigere skjermkort for gamere som trådstarter, det blir veldig dyrt når man vil ha det bra både i spill og i sim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...