Gå til innhold

Accu-sim Bonanza


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Endelig i lufta,  måtte lese en del manuals før æ turte å vri om nøkkelen :)  Kan godt forstå at A2A brukte lang tid på denne modellen,  her har de simulert detaljer og flightmdl et godt stykke forbi det de har klart tidligere.  Og det betyr kort og godt at dette er det beste man får i denne kategori "småfly",  ingen over, ingen ved siden ,  punktum. Lydkvaliteten er hinsides det man er vant med, og det setter en ekstra nerve til flyopplevelsen. Bonanza`en er litt som en villhest,  den må temmes og behandles med respekt,  og selv om "alle" kan fly den,  så er det noe helt annet å fly den "etter boka". Tok noen forsiktige landingsrunder rundt Torp,  før æ våget meg til Gardermoen.  Dette flyet er ikke som andre fly,  det er et rent kunstverk !

bo1.jpg

bo2.jpg

bo3.jpg

bo5.jpg

bo6.jpg

bo7.jpg

bo8.jpg

bo9.jpg

bo10.jpg

bo11.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

En liten tilføyelse etter ny flytur, denne gangen til Andenes.  Byttet fly og tok av uten nøye inspeksjon av flyets tilstand (  sånt gjør man da ikke i en hjemmesimulator.....??! ).  Under landingsrunden på Andenes ble det trøbbel med flapsen,  som gikk ut assymetrisk,  og jeg holdt på å rolle inn i evigheten.  Klarte å ta inn igjen mesteparten av flapssettingen,  og hanglet meg ned på Andenes med høy puls. Der fikk jeg satt igjen Bonanzaen mens mekaniker er på vei......huh,  kan ikke huske å ha reagert sånn realistisk på en tur i simulatoren :o Det sier litt om modellens kvalitet for å skape innlevelse.  PS: fikk gjennomgå av A2A for ikke å ha foretatt forskriftsmessig inspeksjon før flytur,  da det burde blitt oppdaget at en hengsel til flapsen var løsnet. 

and1.jpg

and2.jpg

and2b.jpg

and3.jpg

Endret av Ernst K.Furuhatt
  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonanzaen kan vere ei håndfull. Har nokre timar bak spakane på den, men vart aldri heilt dus med maskina. Den var tung og stabil, men var spesielt ekkel under landing (tung nase og litt nervøs i pitch). Spesielt V-tail fekk i si tid kallenavnet "The Doctor killer". Etter sagnet fekk den tilnamnet på grunn av at den var populær blant doktorar og andre med høg løn, som gjerne ville ha ein rask maskin til å kome seg rundt i. Med autopilot og lange turar enda det til tider med at "Doktoren" vakna av at vifta i front stoppa. Og noko spesielt eigna glidefly er ikkje denne maskina. Glidetal på linje med ein murstein med heimlengsel.

Ser flott ut denne modellen, og spyttar du inn litt dårleg vêr og slikt så kan det bli rett artige turar rundt i denne maskina.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Bonanzaen kan vere ei håndfull. Har nokre timar bak spakane på den

Yepp,  og i denne modellen kjenner du deg sikkert igjen,  har aldri kjent bedre "flyfeeling" i en hjemmesimulator.  Og lydkvaliteten er skremmende bra,  jeg bruker en god forsterker og ditto bra høytalere,  og detaljene i lydbildet mangedobler innlevelsen. Det er gode tider for oss flysimmere ( ……..lurer forresten på hvor alle ble av ? ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Sitter nok på furterommet og koser med seg selv 😂😂

Akkh ja,  det tynnes i rekkene.  Har sagt det før,  det vi har drømt om av utvikling har gått over all forventning,  og det har antakelig skapt alt for vanskelig terskel for nybegynnere (?).   Det finnes nesten ikke noe miljø som nybegynnere kan søke råd hos,  og dermed forsvinner den generasjonen som kommer etter oss :( .

Sitat

er på full fart tilbake. Rett nok med X-plane, men er på tur inn igjen.

Hyggelig å ha deg tilbake :) ,  du har mye å glede deg til  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Ernst K.Furuhatt skrev:

Og til Jan Reidar......hvis du ikke allerede har sjekket det,  så fungerer også leaning av motor,  man både hører når det er riktig,  og kan se at fuelforbruket minker/øker på instrumentet ;) 

Jepp, det regnet jeg med siden det er A2A. Hadde stussa ellers :P Har ikke fått kjøpt denne enda grunnet litt lite tid for øyeblikket, men blir kjøpt inn ganske snart. I mellomtiden koser jeg meg med litt bilder av herligheten :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...