Gå til innhold

Div. AI P3Dv3


Anbefalte innlegg

Takker for fine tilbakemeldinger. Ja AI er både moro og interessant Hans. Det er det ikke tvil om. Jeg synes også at siste bildet ble tøft, Torbjørn. Måtte ty til F22 for å få til det, hehe.

Legger ved et bonusbilde av AIA Boeing 737-8 MAX TUI, reg. SE-RNA. Knipset på EFHK Helsinki.

TT07_010918.jpg

Endret av Tor Tangen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det ja. Dette var vakkert. Sitter selv midt oppi to store ai prosjekter. Det ene er å få til fin å realistisk nav, beacon og strobe lys på ai flyene. Det andre er å fysisk feste lys effectene til modellene fremfor å ha dem i cfg fila.

Dette med ai lysene er jeg kommet godt igang med hva gjelder valg av effectfiler som skal brukes til hvilke modeller osv. Men å fysisk feste dem til modellene ble startet idag med prøving å feiling, så der har jeg nok en laaaaang vei å gå med McX før man er der man ønsker å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig interessant ut Steinar. Min fartsid i McX er lik 0, dessverre. Ennå så humper det å går i P3Dv3 her, men i en ikke så alt for fjern fremtid skal jeg nok over til P3Dv4, hvis ikke femmer-versjonen kommer meg i forkjøpet :)

Nerde-ting jeg har gjort med lysene til så langt, er å finjustere posisjonen til lyseffektene ved hjelp av "Show CFG points" i AI-Aircraft-Editor og manuell endring av aircraft.cfg. For best resultat har jeg lagt punktene litt ut fra flykroppen/vingene slik at det blir litt luft i mellom. Har jeg vært i tvil om plasseing, har jeg myst på virkelige fly på Youtube. F.eks. har jeg observert at Airbus ofte har et hvitt navlys under APU-eksosen litt til venstre for senterlinja, mens stroben er litt til høyre. Dette er så forsøkt gjenskapt i P3D så godt det lar seg gjøre.

Endret av Tor Tangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...