Gå til innhold

Dakota Norway


Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig at jeg fikk en tur med LN-WND da den var i Bergen forleden. En ganske så uforglemmelig opplevelse som neste måtte lede til en repaint av damen.
Nå har Manfred Jahn  publisert ny versjon av sin C-47, og det var naturlig å bruke denne som modell (selv om LN-WND er en C-53). Utfordringen var den høypolerte overflaten til WND (de har brukt mange time med pusseklut på den 😁).
En rask melding til Manfred, løste dette. Og nå skinner hun som bare det... Som vanlig så publiserer jeg ting før disse er ferdig, men det nærmer seg. Dobbeltdør, boblevindu og kuppelen bak cockpit kan jeg ikke gjøre noe med.  men synes at den blir fin selv om jeg ikke
klarer å endre dette. Lydfilene til denne freewareutgaven av C-47 er i særklasse.

(Beklager noe jaggies i bildene. Jeg sliter med NVIDIA oppsettet etter bytte av skjermkort)

 

WND1.jpg

WND2.jpg

WND3.jpg

WND5.jpg

WND6.jpg

WND7.jpg

WND8.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Førsteklasses arbeid Gunnar :)  Jeg var også så heldig å få være med på en tur med Dakota for noen år siden ,  og det er sånt man ikke glemmer.  LN-WND har vært i Bodø flere ganger,  og jeg har lenge ønsket denne painten til Jahns fantastiske C-47,  som jeg flyr regelmessig .  Det var en imponerende aluminiums-overflate i bildene dine,  akkurat som i virkeligheten :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder av et perfekt arbeide, som vi ser gang på gang fra deg. Og at det ble dette flyet, som fortsatt er i drift, er også helt etter hva en kan ønske seg. Men jeg kommer nå med et lite ønske og håp at det kunne være mulig med en BW-N tailno 48247 fra Luftforsvaret?

Henger vei igjen fra alle årene innen denne tjenestegrenen. Så forresten noen rykter om en C-119 som skal være på gang, så da våknet nostalgien igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jan Nordberg skrev:

Flotte bilder av et perfekt arbeide, som vi ser gang på gang fra deg. Og at det ble dette flyet, som fortsatt er i drift, er også helt etter hva en kan ønske seg. Men jeg kommer nå med et lite ønske og håp at det kunne være mulig med en BW-N tailno 48247 fra Luftforsvaret?

Henger vei igjen fra alle årene innen denne tjenestegrenen. Så forresten noen rykter om en C-119 som skal være på gang, så da våknet nostalgien igjen.

Jeg har laget BW L (den som står i flysamlingen på Gardermoen) tidligere, og hadde tanker om en re-work av denne. Men det kan jo likegjerne bli BW N. Jeg skal se om jeg finne bilder (tror ikke at de er så veldig forskjellige...)
Her er nye bilder av WND (litt oppdateringer her og der, men ikke helt ferdig ennå)

2018-8-19_22-53-5-165.jpg

2018-8-19_22-53-10-422.jpg

2018-8-19_22-53-51-394.jpg

2018-8-19_22-59-11-891.jpg

2018-8-19_23-3-6-137.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå en tusenkunstner på texture fronten. Beklager at jeg ikke har noen bilder, Luftkrigsskolen hadde en samling med bilder av alle flytyper, også denne, men de var ofte i sort/hvitt. Ser ut til at denne linken er lagt død nå.

Så det eneste jeg vet om i farten er den nederste tegningen på Norsk Dakota sin hjemmeside. På denne ser det ut til at Luftforsvaret er på sølv slik at den hvite delen kun er over den mørke blå stripen eller er den kanskje sort den også? Finnes det bilder fra flysamlingen så er den jo der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Øivind Rolf Skau skrev:

Mulig å laste ned disse godbitene noe sted?

Jeg skal gjøre disse tilgjengelig så snart begge er ferdig. WND begynner å nærme seg ferdig, men det gjenstår litt arbeid på BW L.  Jeg legger dem nok på en server og poster nedlastingslink i denne tråden. Jeg skal også prøve å finne underlagsmateriale til BW N.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gunnar van der Meeren skrev:

Jeg skal gjøre disse tilgjengelig så snart begge er ferdig. WND begynner å nærme seg ferdig, men det gjenstår litt arbeid på BW L.  Jeg legger dem nok på en server og poster nedlastingslink i denne tråden. Jeg skal også prøve å finne underlagsmateriale til BW N.

Gleder meg. En plass å legge slikt er jo forøvrig flightsimnorway, der har de en liten repaintavdeling i Downloads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Johan Clausen skrev:

BW L ligner mye den danske DC-3'er OY-BPB. Kanskje du kan overtales til også at lave den?
https://www.planespotters.net/photo/345735/oy-bpb-royal-danish-air-force-douglas-c-47a

Og jeg har en del bilder af den, hvis du har bruk for endnu flere :)

Hei Johan
Selvfølgelig skal jeg lage DC-3 Vennernes OY-BPB. Har du close-up fotos av merkene på babord side av flyet (jubileumsmerket + ett til https://farm3.static.flickr.com/2922/14785989174_8867416ed7_b.jpg)?

Kristoffer: Jeg skal sjekke med Alpha gruppen på FB.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som begynte som Dakota Norway sin LN-WND, har nå utviklet seg til en serie med DAKs. BW N har nå sett dagens lys, og det gjenstår bare  mindre justeringer. etter at jeg nå mottar bildemateriale av BW N, vurderer jeg også å lage denne i en tidlig versjon (uten day-glo). Snart klar for å starte på OY-BPB.

BWN2.jpg

BWN6.jpg

BWN7.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Notodden Airshow i dag, og da var jeg så heldig at jeg fikk studere OY-BPB på nært hold. Flott maskin, og jeg slo også av en prat med danskene som kom med den (og forklarte hva jeg var i gang med å gjøre nå)
Og takker Odd. Jeg har sjekket nettsiden. Dessverre er ikke den gamle cresten der. Jeg har fått en forklaring på  hvordan denne så ut, så jeg skal ved leilighet se om jeg kan få laget denne...

 

 

IMG_7509-1.thumb.jpg.742bae1699fcd6e16ae5711143430e6a.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...