Gå til innhold

Endringer på forumoppsettet


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Jeg syns XP-delen av forumet er blitt den mest oversiktlige, og ønsker å sette opp P3d på samme måte med tilsvarende underkategorier. Resterende simmer vil ligge igjen i felleskategorien "simulatorer", bare omdøpt til "Andre simulatorer" da disse fremdeles har litt mindre aktivitet.
DCS har også noe bevegelse og er åpen for en tilsvarende endring her om ønskelig, men vet ikke hvilke underkategorier som vil være hensiktsmessig her. 

Tar innspill før jeg gjør endringer. Anyone?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Endrer du kategori ved å slå av dette,så står du igjenn med bare 7 kolonner.

Meget oversiktlig etter min mening da du selv velger hvor mye du ønsker att førstesiden skal vise.Bruk haken som du ser til høyre i kategori på framsiden.

Støtter derfor forslaget til @Geir Teigo

Endret av Stein Aasheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har kategorier som ikke benyttes kan som Stein skriver, disse lukkes med pilikonet til høyre. Syns fonten på tekst og denne pilen er litt for lys, men har ikke funnet riktig verdi å endre i oppsettet for å få dette litt mørkere.
Skal også lete etter en addon som gjør at vi kan få et varsel på lukkede kategorier som har fått nye poster, så kan kun favorittkategoriene holdes åpen som vist på bildet under.

image.thumb.png.95f7e7913f6cd229a8dbe4a8093b632b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Enkelt å fikse.

Helt sikkert. Ligger mange fontfargevalg i oppsettet, men har prøvd å endra flere av de uten at jeg har funnet den rette linjen. De inaktive kategoriene er litt vel dimma, så fint om du kan se om du finner det Jan Reidar, men skal prøve mer jeg og.

Jeg er nesten helt sikker på at verdien som skal endres er "secondary nav bar font". Tok et screenshot og brukte color picker og da stemmer fargen i "secondary navbar" overens med fargen jeg får opp i color picker.
Fargen i Themet endrer seg ikke, men hvis du trykker F5 mens du står i forumet, så ser du at fontfargen gjør et blink og dimmes ned igjen. 

 

EDIT: Det ligger en logikk som fader de inaktive kategoriene en viss prosent i forhold til settingen for de aktive/expanded kategoriene. Har spurt i support om det finnes en vei rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Til X-plane-delen: Reduser antall kategorier ned til en. Så lenge de andre nesten ikke blir brukt, så er det kanskje greit å bare slå dem sammen. Om man over tid får en stor vekt av antall tråder, kan man eventuelt utvide igjen? Ka dokk tru?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XP er kommet for å bli og vi ser mye spennende fra den kanten. Håper og tror at det vil ble flere og flere som kommer hit for å ta diskusjoner rundt XP og inndelingen som nå er lik P3D. 
Det er praktisk talt umulig å dele opp kategorien på en god måte senere, så denne vil stå som den er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Magnus F. Meese skrev:

Kan "siste innlegg"-boksen i høyre marg endres til å kun vise samme tråd én gang? Syns det er svært irriterende når alle fem postene er fra samme tråd, akkurat den funksjonen var mye bedre på det gamle UBB-forumet.

Ellers syns jeg både det nye forumet og de nylige endringene gjør seg.

Det må vel være mulig å få til. Stor og kompleks software dette her, så tar litt tid å sette seg inn i alle funksjonene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...