Gå til innhold

Valget mellom P3D og XP11 ble plutselig veldig klart for meg


Anbefalte innlegg

Jeg har vært på gjerdet en stund når det gjelder P3D vs. XP11 ettersom jeg ikke har hatt god nok hardware til å se dem begge på sitt beste. Fikk nettopp orden på dette, og da jeg tok en tur over Trondheim sentrum for å se hvordan det tok seg ut var konklusjonen egentlig ganske enkel - selv om jeg uansett har begge. Jeg tok disse to bildene jeg synes taler for seg selv. Dette er begge to med alt av innstillinger så høyt det går, og ingen addons. Side om side synes jeg P3D her fremstår så latterlig at jeg måtte dobbeltsjekke at jeg ikke hadde surret med innstillingene. Og når XP11 ser ut som det gjør skal jeg gladelig tilgi at de på skammelig vis har klart å bytte ut Nidarosdomen med et hotell :P

P3D.png

XP11.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Nevian. Dette får du ikke ta personlig ;), men min mening er at sammenligningen blir litt rar, spesielt for de som lurer på hvilken de skal velge (fasitsvar: begge). Det blir som jeg skal fly over Haukeli i "ut av boksen" X-plane og klage over at det er det ser ut som ørken. Simulatoren er hva du gjør den til og begge har sine styrker og svakheter. Begge krever vesentlig investering i tid, krefter og penger for å gi diverse løft her og der. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å si det sånn:

P3D: Passasjerfly i jet klassen. Og hvis du er "scenery junkie".
XP11: GA fly, helikopter, turboprop.

Rett ut av boksen uten å investere i addons, så vinner etter min mening XP helt klart, da P3D uten addons er komplett ubrukelig og er som å fly i en tegneserie. Men P3D blir ganske bra med de rette addonsene, men krever en del investering. Du bør dog styre langt unna helikopter og turbo prop fly da dette er helt på trynet i P3D. Men når det er sagt så vil jeg faktisk anbefale begge to. Hver til sitt bruk.

Skal du bruke simmen til å trene prosedyrer og instrument flyging i forbindelse med flysertifikat så vil jeg anbefale XP over P3D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...