Gå til innhold

Modern Air Combat


Fredrik Edvardsen

Anbefalte innlegg

Mens jeg var på ferie har Eagle Dynamics annonsert en ny modul kalt Modern Air Combat. Dette er en slags "light"-versjon av DCS og tanken er å gi de som har vært nysgjerrige på DCS, men som kanskje har blitt avskrekket av den bratte læringskurven en enklere start. Modern Air Combat gir deg 14 fly å leke med (A-10A, F-15C, L-39ZA, F-86F, F-.5E, MiG-15, MiG-21Bis, Su-27, Su-33, J-11A, Su-25A, Su-25T, MiG-29A og MiG-29S), mange av disse er videreført fra Flaming Cliffs-serien, mens andre er forenklede versjoner av modulene som er ute i dag. Modern Air Combat vil ha de samme flight modellene som "full fidelity"-modulene, men systemene vil ikke være like avanserte, altså trenger man ikke å lære seg lange oppstartsprosedyrer ol.

For de som er nysgjerrige lanseres Modern Air Combat til høsten, og forhåpentligvis gjør det at flere finner veien til DCS :)

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Brrrrrrrt.... Own the sky! 😎 De kan lage trailere de gutta der. 

Det blir litt "Lock-on 4" som de sier, men det er synd at de "dummer ned" eksisterende modeller og pakker dem inn i dennne. Sabre og Mig-15 som "pro"-modeller er bare helt fantastiske i DCS, så jeg føler at de som kjøper pakken blir litt snytt for de mulighetene som pro-modellene gir. Men det er en meget bra pakke for de som ønsker et sett av fly-modeller til DCS for å komme i gang. Hva gjelder fysikk, skal de ha samme flymodell som i Pro-utgaven. Det er bra, da det betyr at vi kan fly multiplayer med Mig-15 MAC vs Mig-15 Pro, uten at noen har en direkte fordel. 

De skapte nok litt furore blant flere når de slapp nyheten, men når jeg skjønte hva dette egentlig dreide seg om, så tror jeg dette er en strålende ide. Vil nok bidra til å få flere inn i miljøet på sikt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel Glowing Amraam som lager trailere for dem fast nå, han har laget en god del for dem tidligere også, blant annet A-10C- og Black Shark-trailerne. Utrolig dyktig kar, som forøvrig er norsk.

Jeg så det ble en del furore rundt annonseringen av MAC, men det er viktig å huske at dette ikke er et produkt myntet på oss som allerede er hekta og vil ha ting så realistisk som mulig, men heller et tilbud om en lavere terskel inn i DCS-verdenen for de som er nye. Og kanskje liker de det så godt at de kaster seg over fulle moduler etter hvert. 

Det skal dog sies at selv om det virker som om det er veldig mye å lære seg i starten så er det også mye som man kan bruke på tvers av plattformer, CCIP er det samme om det er i en Hornet eller i en A-10 og Tacan fungerer likt både i en F-5 og i en Harrier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...