Gå til innhold

Hilsen fra en gammel venn


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Fikk en hyggelig hilsen fra Tom K for litt tilbake som jeg etter eget ønske deler med alle dere brukere.
Håper vi ser mer til Tom i fremtiden og kommentarer tar han seg av selv

--------------------------------------------------------------------------------------

Kjære Flightsim.no
Dette brevet til alle og er min måte å beklage på. Håper dere alle tar dere tid til å lese..
Brevet er det andre av sitt slag og noen av Dere har kanskje lest tilsvarende på VATSIM Scandinavia. Om ikke er dette kanskje nytt for dere og da får dere heller spørre i kommentar feltet hva saken gjelder, tror det fleste her inne vet dette temmelig godt he he. (huff)..

Rett ut av boksen vil jeg si jeg beklager til alle og enhver som har fått et stykke opplevelse av meg, god eller dårlig. Som en korthåret ramp har jeg i mange år ofte havnet i krangler og utakt med andre medlemmer, både på Vatsim Scandinavia og på Flightsim.no men også i flightsim miljøet i Norge forøvrig. Dette har vært stort sett gjennom diskusjoner og uenigheter mellom FSX og X-Plane, men også om andre saker. Uansett utfall eller innfallsvinkel er dette noe jeg beklager dypt.
Jeg beklager dette ovenfor dere ikke i et forsøk på å komme tilbake til Flightsim.no da dette i hovedsak var min egen avgjørelse til syvende og sist. Jeg har valgte å ikke ha noe med dette miljø å gjøre da jeg følte i stort sett at Flightsim.no ikke var en sunn plattform for de med interesse for X-Plane som simulator. Denne filosofien og tankemåte har ofte skapt konflikter for meg og jeg har mistet kontakten med mange svært hyggelige medlemmer av fs.no.
Det beklager jeg!!

Litt bakgrunn for de som kanskje ikke kjenner meg og grunnen til brevet.
Jeg begynte min flightsim karriere om man kan kalle det slik, helt tilbake i 1998 og har vært innom mange ulike samfunn relatert til dette. Husker fremdeles den dagen jeg satt på daværende bosted fremfor en av de tidligste Pentium maskinene og prøvde flyspill. Selv om jeg fra før var et produkt av C64 generasjonen med ulike flyspill der. Men også i286, i386 og hele sulamitten etter dette, så var det ikke før 2002 jeg tok fly simulator hobbyen seriøst. Tro det eller ei så husker jeg fremdeles den dagen jeg satt og søkte på fly og scenery for første gang, spenningen med å registrere meg på flightsim.no og poste den første tråden om hvordan man installerte Braathens til default 737.. Den gleden har jeg enda, om ikke sterkere og det tror jeg mange av dere også kjenner på.
Vel hobbyen ble elsket og hatet om hverandre på veien for å bli en bedre flyver. Meldte meg inn i VNAS eller Virtual Norwegian som det het (kanskje også heter) og møtte mange utrolig flotte folk der, mange jeg den dag i dag har svært god kontakt med. Multiplayer og VATSIM ble neste steg og startet som student der i juni 2005. Ble til slutt Controller 1 og har vært det siden, trolig hatt mange av dere i luften selv om jeg ikke har vært særlig aktiv i det siste.
Scenery utvikling fulgte på og det å lage ting til simulatoren var en frigjørelse fra det å bruke, jeg laget ting til FS2002, FS2004 og FSX i tillegg til X-Plane 8 og ulike andre medier. Jeg har fått jobbe i AVSIM og vært i ledelsen i Vatsim Scandinavia men også innom mange andre aktører. Møtt mange av dere på FLG
og utenom dette. Utviklet guider, scenery, repaint, programmer osv. Jobbet for Flight1 og vært med å utvikle payware pakker som Ground Environment X, Orbx og m.fl opp gjennom årene for de fleste plattformer.
Min kjærlighet og forelskelsen for X-Plane har til tider tatt helt over både sunn vett og intelligens i hetede diskusjoner og ikke minst har folkeskikken gått ut av vindu. Her har jeg oppført meg som en tulling og drittsekk til tider. De som har giddet å lære meg å kjenne, vet at dette ikke er slik jeg egentlig er. De er også forøvrig gode venner 18 år etter.
Jeg har mye å beklage for, så jeg regner ikke med at noen av Dere vil tilgi. Men leser dere dette brevet er det godt nok for meg. Jeg beklager igjen for min ord og handlinger i årene som har gått, men la oss heller ikke glemme de gode tidene.
Dedication og Passion er to tomme individer som ofte kommer i krangel med hverandre, og i mitt tilfelle var det absolutt slik. Jeg har derimot aldri hatt en vendetta mot noen person eller flightsim.no som samfunn. Kanskje litt ironisk siden jeg startet Simnor.no som en direkte konkurranse mot Dag sitt samfunn Flightsim.no he he. Igjen passion og dedication!!
Sett til side kunne mye ha vært unngått og hvem vet hvordan dagen i dag ville sett ut. Folk med så store engasjement og forkjærlighet for enkelte ting, vil alltid være uenig eller havne i diskusjoner. Se bare på eksemplet Windows vs Apple, Nikon vs Cannon, P3D vs X-Plane - Vatsim vs IVAO osv.
Vel min krangel er herved slutt og for alle mine reaksjoner, diskusjoner og krangler med tilhørende skittkasting.....

Jeg beklager!!

Min vei og lidenskap er fremdeles X-Plane, det er den plattformen jeg trives med og elsker. Selv her finner jeg alltid noen å være uenig med, men igjen dedication og passion. Jeg utvikler, deler, diskuterer, hjelper, bidrar, samarbeider og ikke minst bruker denne plattformen som er like flott som de som Dere andre bruker om det er P3D, FSX eller FS9 (ja jeg vet noen fremdeles bruker denne herligheten, den har fremdeles en stor plass i mitt hjerte....)
Jeg har sagt mitt til Vatsim og er igjen aktiv bruker når tiden strekker til. Håper derfor at med dette brevet Dere tilgir. Om ikke forstår jeg også det!
Takk for at du leste og masse lykke til medlemmene her på Flightsim.no
Fra meg vil ingen medlem krangel finne..

Til Ledelsen av Flightsim.no
Her er min beklagelse til Dere, den gamle usyngelige stridsøksen gravlegges fra min side for alltid.
Mvh
Tom Knudsen

  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Synes dette er tøft og voksent å skrive av Tom. 

Jeg har nok ikke sett så mye av det han beskriver, men har hatt stor glede av alt det han har hjulpet meg med gjennom årene. Både her og i andre fora. 

Jeg har ingen styrende rolle her inne, men om jeg kan legge en stemme i urna, hadde det vært fint å fått han inn i varmen igjen :)

 

  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ingen tvil om at Tom har skrevet dette iallefall. Jeg meldte meg ikke som medlem i flightsim.no før i 2004, men jeg var aktiv leser av forumet allerede fra da Tom meldte seg inn i 1998, som han selv skriver. Og jeg husker fremdeles meget godt hans engasjement! 😂😂

Så selv om jeg aldri har truffet Tom personlig, har jeg lest omtrent alt av hans innlegg her og der. Det er nok tøft å gå ut med dette, men jeg skjønner ham godt, og jeg har ingen problemer med å tilgi! Selv om ikke jeg egentlig havnet i mange klinsjer med ham, er min filosofi at; hvem er jeg å skulle dømme andre mennesker. Det mener jeg er for høyere makter å gjøre. Derfor mener jeg alle skal få en ny sjanse, uansett om man har fått flere sjanser før. Man skal alltid være åpen for en mulig forandring til det bedre. 😌😊

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Folk kan endre seg så stemmer for at han får prøve seg igjen

Jeg har  0 interesse for x-plane så diskusjoner den ene simulatoren kontra den andre holdes i xplane tråden og ikke ute i de andre trådene
Sier bare fra da det er sånn som har gitt høyere temperaturer tidligere her inne

😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, takk til Geir for at han ga meg anledning til å takke. Denne kommentaren blir derfor kort. 

Som nevnt innledningsvis var dette ikke et forsøk på å komme tilbake til fs.no og jeg beklager igjen hvis det fremdeles virker slik.

Mulig jeg ikke virker imøtekommende nå, men har dessverre alt for mange prosjekter og jobber på gang til å være særlig nyttig her. 

Skulle dere trenge råd, tips eller hjelp til hva som helst, så skal jeg forsøke å gjøre mitt beste for å hjelpe, om jeg kan selvfølgelig!!

Dere vil alltid finne meg på post(at)tknudsen(dot)com

 

Takk for at dere leste brevet og forsett å nyt fly simulator og all hobby som har med fly å gjøre :)

 

Mvh

Tom Knudsen

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja du Tom du Tom,  du er no en artig skrue.  Skal ikke rippe opp i for mye fra fortiden,  men undertegnede var en av de som var skikkelig lei av din form for "entusiasme".  De fleste her inne hadde ikke noe i mot at du snakket varmt for XP,  men da det gikk over i utidig nedrakking av FSX og P3D,  var det på tide med reaksjoner.  Ingen var tjent med verbale slosskamper i forumet,  så det var helt rett at "sjefsbølla" ble bortvist.  I ettertid har forumet skrumpet inn til veldig få aktive,  så vi er kanskje enda mer sårbare enn før.  For min del er flysimulering en hyggelig hobby,  uansett hvilken sim man foretrekker,  og så lenge man er saklig entusiastisk,  så har ikke jeg noen grenser for hvem som er velkommen som medlem.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...