Gå til innhold

Tilbake til simulatorverden


Atle

Anbefalte innlegg

Hei

Etter noen år med nesten ikke noe flying skal jeg nå tilbake. Men jeg har innsett at min Fs9 ikke duger lenger! Jeg er simulator pilot av typen: Ctrl+E, takse ut, se på wing view, holde før jeg svinger ut på rullebanen, se på forskjellige wing views, ta av med gleden av wing views og ja dere skjønner....wing views er viktigere for meg enn akkurat det å lære meg å være pilot med alle rutiner der...

Mitt spørsmål er som følger: Hvilken simulator bør jeg gå for? Prepar3d, FSX? hvilken er lettest å få wing views i? Det blir uansett en av disse da de har mest addons....

PS, jeg har prøvd FSX for mange å siden, og droppet med engang fordi wing views mulighetene var ræva i mine øyne, med alt tullet med utvending lyd for wing views og sånt... rett tilbake til FS9 på den tiden....

 

Jeg er også Airbus mann, Aerosoft eller flightlabs sin? Noen av dem som kommer med wing views ferdig? og mulighet for å tilpasse de til mine ønsker? Er det riktig lyd? altså innvendig lyd?

 

Jeg setter veldig pris på all hjelp jeg kan få... Hilsen en som vil tilbake på vingene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. X-plane. Du trenger helst Chaseplane om du går for P3D, eller Xcamera for X-plane. Kan laste ned gratis demo versjon av XP og prøve før du evt. bestemmer deg for om du vil kjøpe den. FSlabs er den helt klart beste, men til ditt behov slik du beskriver det ville jeg nok fulgt Andrew sitt råd om Aerosoft sin. Noe enklere enn FSlabs sin, men også mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Academic lisens holder for di fleste,men har ett lite vannmerke oppe i høyre hjørne.Man må på Professional for å unngå dette vannmerket.

I tillegg så er det å merke seg att noen få utviklere tar seg bedre betalt for addon om du har Professional.Disse utviklerne styrer jeg unna,selv om di har meget gode addon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, kjøp Academic. Professional er uten vannmerke, men enkelte utviklere tar bedre betalt om du har pro-utgaven og det er ingen forskjell. 

PS: Jeg er litt "sær" og var redd at vannmerket ville bli irriterende og i veien, men jeg har knapt merket det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I forhold til valg av simulator, så er det smak og behag. Personlig så foretrekker jeg P3D, men det har noe med at det finnes utallige meget gode Addons. F.eks. PMDG 737, 777 og 747, FsLabs A320 hvis man liker større fly. A2A og flere for mer turboprops og mindre motorfly.

Anbefaler deg å sjekke ut twitch.tv og søk på fsx - så kan du se på folk som streamer enten p3d eller x-plane - så kan du se hvilken simulator som virker best for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...