Gå til innhold

Det Joniske havs perle


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

En riktig god helg kapteiner!

Lønn kom rett før helgen, men jeg hoppet over fredagspils og følte lommeboken derfor var litt tyngre enn forventet. Hva er vel da bedre enn å veksle inn noen kroner for litt sval varme. 

FlyTampas Corfu for X-plane ble kjøpt. Sjelden jeg kjøper scenery utenfor Norge, men jeg tenkte at jeg kunne avse noen kroner for å overbevise FlyTampa om at deres investering i ny plattform var en god idé ;)

 

For de som ikke helt klarer plasseringen, ligger Korfu rett på den vestlige grensen mellom Hellas og Albania. 

JaCabhS.jpg

 

Vi starter en tidlig morgen på stand. Her er det ikke spart på detaljer. Svake lys-refleksjoner skinner fra ramp og fly. Flott start på min utforsking av flyplassen. 

MvfKVv1.jpg

 

Her er litt til fra rullebane for å vise hva vi får igjen når en utvikler gjør "det lille ekstra". 

GZJBig6.jpg

 

Korfu en en fin liten øy. Ikke så mye spennende å se fra luften, bortsett fra en del skog og bygninger. Godt photoscenery av hele øya gjør at man slipper X-plane ørken...

7GplpaY.jpg

 

En oversikt over flyplass-området

NWgYHVu.jpg

 

Gamlebyen i solnedgang. Flott hva?

lLJbgXC.jpg

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, flott Scenery og som Andrew skriver, langt, langt borte fra der jeg pleier å fly. Ikke akkurat en kveldstur fra ENGM... 

Bortsett fra Østerike og Italia som blir litt langt unna, noen som vet om et høykvalitets scenery med ca 45m-1t hopp til og fra Korfu? Enten gratis eller payware? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kveldstur fra ENGM nei. Men her går det i "time acceleration" stort sett hele tiden jeg flyr. Gidder ikke å sitte på cruise i timesvis og glane i skjermen. XP er vel litt begrenset på time acceleration hvis jeg ikke husker feil. For å unngå sloppy autopilot flyging på lnav, så går jeg bare direct til et sjekkpunkt for så å sette autopilot på heading og alt hold. Da går det fint selv på 16x, som jeg bruker på lengre turer. Og i kortere perioder også 32x, hvis jeg flyr long haul med en av stormaskinene til PMDG. Fuel beregning og diverse annet kan få litt problemer her på 16x eller høyere, men selv har jeg ikke opplevd større problemer enn at jeg må roe ned litt innimellom for at flyet skal stabilisere seg på høyden igjen. Når det er gjort gir jeg full gass igjen. Uten dette her hadde jeg aldri giddet å fly turer på over 60 min i simmen.

Ellers, fantastisk flotte bilder! Skumring og natt har en litt annen dimensjon i XP enn i P3D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Torbjørn M skrev:

Ja, flott Scenery og som Andrew skriver, langt, langt borte fra der jeg pleier å fly. Ikke akkurat en kveldstur fra ENGM... 

Bortsett fra Østerike og Italia som blir litt langt unna, noen som vet om et høykvalitets scenery med ca 45m-1t hopp til og fra Korfu? Enten gratis eller payware? 

VR Creatons har et ganske bra scenery for LBSF (Sofia i Bulgara). Har dog ikke testet, og er for XP10, usikker på om det er mulig å bruke i XP11? Er ivertfall en liten times flytur: http://vrcreations.webs.com/downloads 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...