Gå til innhold

Travelt i Narvik


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Er egentlig ikke så interessert i helikopterflyvning,  basert på ymse erfaringer med dette fra FSX og P3D.  Men så tikket det inn en oppdatering av Milviz MD 530,  så æ måtte selvsagt sjekke hva det innebar.  Ikke vet æ hva de har gjort,  men plutselig var det kjempegøy å surre omkring med hjulvisp.   Kalibrerte siderorspedalene, finjusterte throttle og rotor,  og til værs bar det med bedre kontroll enn æ har vært i nærheten av tidligere.  Meldte meg til tjeneste i Narvik,  hvor det ble travle dager med tilbringertjeneste for toll og los til og fra malmskipene .  God helg  :)

heli1.jpg

heli2.jpg

heli3.jpg

heli4.jpg

heli5.jpg

heli6.jpg

heli7.jpg

heli8.jpg

heli9.jpg

heli10.jpg

heli12.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

jeg ble helt sjokkert over å se hvor bra scenery og grafikk det var på disse bildene.Aldri sett maken:o

He he,  velkommen i Tore Strandens verden,  ingen over , ingen ved siden.  Har modellert hvert eneste hus i Narvik,  og en god del rundt byen .  Nå holder han på med BODØ,  håper han rekker å bli ferdig før de flytter flyplassen ( real ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder av et flott helikopter! :)
Dette er vel uten tvil mitt favoritthelikopter. Denne og Bell 206 er noen av de peneste helikoptrene jeg vet om. Bare synd det ikke går an å få til høvelig brukbar aerodynamikk i P3D på helikopter. Jeg kjøpte dette helikoptret for flere år siden av ren nysgjerrighet. Og så tikket den inn en oppdatering til den nå nylig. Forbedring over den gamle, men er jo helt umulig å lande presist med dette her. Fikk ikke HTR til å fungere med denne her av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2018 den 21.20, Andrew Thomsen skrev:

Kan nok stemme som du sier i første innlegg. Den var god fra før av, og nå utnytter den trolig ny helikopterdynamikk i P3D4.2. Jeg må snarest sjekke om jeg har en mail fra Milviz.

Flott helikopter fra en produsent som har godt rykte på seg. Desverre går det ikke an å få noenlunde realistisk helikopter dynamikk i P3D. Heller ikke i 4.2, og heller ikke av Milviz. Jeg håpet at jeg skulle få HTR til å fungere med denne her, men det ble bare krøll. Men en flott modell av et flott helikopter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTR gir en helt ny verden for helikopter entusiaster :)
Men jeg fikk den ikke til å fungere med Milviz sin modell. Men når sant skal sies så har jeg ikke testet HTR i P3Dv4 før, så kan være her problemet ligger. At den rett og slett ikke funker med v4. Må undersøke nærmere. Helikopteret er flott det, men det er helt umulig å lande presist. F.eks båter og oljerigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Helt klart,  helikopter har en vei å gå i simulatoren,  men jeg har ikke problemer med å lande på skip eller mindre plattformer.  Den langt mer presise kontrollen var det første jeg la merke til etter oppdateringen til P3D4.  Har tidligere opplevd flightmodellen som håpløs upresis,  men nå er det faktisk gøy å fly helikoptere.  Fortsatt ikke nok realistisk for piloter kanskje,  men for meg steg underholdningsverdien mange hakk 😉

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Som Ernst så har jeg mye gøy med helikoptre i P3Dv4. Lav realisme plager ikke meg - det er jo så sabla vanskelig i virkeligheten. Jeg foretrekker R22 og lander dette på 5-øringen hvor som helst, dog er jeg forsiktig med å ha for mye vind - det krøller ting til. Detaljerte flyplasser er flotte steder å leke seg. Her kan man fly under gangbroer, gater, og inn i parkeringshus :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...