Gå til innhold

Alaska South


Anbefalte innlegg

En grå ettermiddag tidlig i mars gjør kaptein Steve Inglemalt, blant kolleger spøkefullt kalt "Singlemalt", klar til avgang Juneau, og målet er Anchorage.

p1.jpg

Oppe på FL340 ser man fjell stikke opp hele veien.

p2.jpg

p3.jpg

På vei inn mot Anchorage må det bremses mye, så derfor hiver jeg og hjulene ut tidlig da jeg trenger drag før svingen til finals.

p4.jpg

Følger ILS inn, men tar manuell landing. Fulgte ikke centerline med 15 knop sidevind, men pent nok.

p5.jpg

Her parkert ved siden av Alaska Airlines sin A321, som de har overtatt fra Virgin America.

p6.jpg

Teknisk: P3D4.2, FTX Southern Alaska, FTX Juneau, FS Global Real Weather, FSUIPC 5.124. Anchorage: Freeware afcad.

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er PMDG'en, som jeg nesten kan i blinde. Og den er Alaskaflyet som Norgesflyet. Alaska Airlines bruker 737 og 738 winglets, og inni fjordene (Juneau) bruker jeg selvsagt 737W. Vanligvis pleier jeg og å irritere meg over FTX sine statiske fly, men her er de greie å ha. All good.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Flotte sjåtts! Helt konge å fly i Alaska, og siden jeg for tiden bare flyr DC-10 i Fed-Ex utgave så må jeg vel komme med helt opp til Anchorage. Jeg har litt lyst på Aerosoft sin versjon, men der ut til at den AFCAD-en du bruker står seg godt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Aerosoft Anchorage Pro du ser (er salg på Simmarket), og den har god frame rate selv med full AI trafikk. Har fått inn en zillion FedEx feedere (småfly), og de parkerer også rett. Vil du ha freeware afcaden, så send meg en PM. Her et par shots fra returen. Måtte ratte godt inn til Juneau da approachen er spesiell, med en buet lysrekke inn (som i Honningsvåg).

jn2.jpg

jn6.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ah ha! Trodde du kun brukte AFCAD. Må nok gå til innkjøp av denne. Spent på om ORBX snart fullfører resten av Alaska. Dutch Harbour er jo også en flott flyplass og bryne seg på, men landskapet rundt er for dårlig i dag til at jeg orker å fly den veien.

Juneau har en flott approach, og i 737 går det jo relativt raskt så man må være på hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afcad i første billedserie, så payware. Følger med en flott config som gjør at man kan legge Anchorage akkurat der man vil, inkl separat disk. Hele Alaska South er og kjapp, selv med full peis på Airliners og masse GA trafikk jeg har lagt inn, som f.eks et sykt antall Caravaner (FedEx feeders), Alaska Seaplanes,  Ravn, etc. Juneau er skummel fra begge retninger, så der må man vite vind og approcher på forhånd ja, ellers går man enten i fjellet eller åsen, fritt valg B|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...