Gå til innhold

CF-104 334 skv.


Anbefalte innlegg

Fant ingen CF-104 fra 334 skv. til SSW sin starfighter på nettet,så jeg paintet en selv.Dette er min første repaint,brukte dxt.bmp og paint shop pro til fargene,og paint.net til skrift.Veldig lærerik prosess.Prøvde å bruke AI-aircraft editor til å sjekke utseendet underveis,men synes det fungerte dårlig,så det ble til at jeg lastet flyet inn i simmen hver gang jeg skulle sjekke hvordan det ble seende ut.

 

MODERATOR :
Fjernet bilder som ikke virket

Nye bilder lenger nede i tråden

  

                               

   

 

                              

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noe om "637",fra den ble bygd i Palmdale,California i 1962,til den havnet i Norge i 1973:(http://www.rwrwalker.ca)

12637

Lockheed

Lockheed, Palmdale

CF-104

CF-104D Mk. 1

Starfighter

 

Model 583-04-15

583A-5307

 

 

 

 

first date: 17 May 1962 - Taken on charge

 

Served with No. 6 (ST/R) Operational Training Unit at RCAF Station Cold Lake, Alberta.

 

last date: 28 July 1970 - Renumbered as CAF 104637 (which see)

104637

Lockheed

Lockheed, Palmdale

CF-104

CF-104D Mk. 1

Starfighter

 

Model 583-04-15

583A-5307

 

 

 

 

first date: 28 July 1970 - renumbered from RCAF 12637

 

Used at CFB Cold Lake, Alberta.  To Norway, their serial 637, 15 June 1973.  Taken on strength in Norway with 1392:25 airframe time.  Withdrawn from use on 14 March 1983.  Flew last Norwegian Starfighter mission, flown by General O. Aamoth on 22 April 1983.  To Norwegian Defense Museum in Bodo, where mechanics of 334 Squadron kept the aircraft in taxiing condition for several years.  Displayed at the Museum from 1993 to 2002.  Being evaluated c. 2005 for possible return to flight status.  Reported as engine ground run in 2007.  Taxi tests commenced June 2008.  In storage at Bodo in late 2012.

 

last date: 23 May 1973 - Struck off

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Svein-Frode skrev:

Her mangler det oppdatering altså!

Blir spennende å se om man i 2018 får tilstanden såpass god at det blir turne på ulike flyshow i Norge og utlandet. Unner alle å høre "rautet fra oksen" - det er noe helt spesielt.

Ser ut som Danish Air Show i Aalborg har sikret seg Starfighter-besøk, og ryktene går rundt Flydagene på Sola, men der har jeg ikke sett noen bekreftelse ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tusen takk,  funker som bare det  :)  Hyggelig med en grønn en i samlingen.  Hadde jo alle paintene,  både grønne,  gråe og blanke fra Jens Ole i P3D1 og 2,  men etter hvert ble det for komplisert å videreføre disse til V4.2,  så jeg måtte greie meg med de som fulgte med fra SSW.

 

ny1.jpg

ny2.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Per-kristian Jensen skrev:

Nå er jeg skikkelig amatør på Starfighter, men hvordan får man ut bremseskjermen? 

Du kan også assigne en knapp til flightdirector on/off for chute og release chute, og gjerne en til Launchbar extend/retract også så får du slått av og på nesehjulstyringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...