Gå til innhold

South American & Far East Airtransport A/S


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Jeg har egentlig noen hundre bilder fra DCS, X-plane og P3D fra den siste tiden. Spesielt DCS og P3D har fått mye oppmerksomhet på min maskin i det siste, men i stedet for å gå "all-in", tar jeg heller med noen X-plane klipp fra i dag. Dette er FlyJSim sin 737-200 som kom i Januar. Jeg kunne skrevet noen sider om akkurat dette flyet i Braathens-farger,  air-stairs som kan åpnes med eget panel i kabin, simulering av alle tenkelig systemer, inkludert Civa INS, men det er overraskende nok lyden som setter sine spor. Dette var mitt første jetfly jeg fløy med i det virkelige liv, og minner kommer raskt når man går inn i kabinen og hører en svak APU-summing fra akter. Rett og slett en opplevelse. 

fBUH9Aa.png

kTiDoCS.png

b3zOK7P.png

Endret av Torbjørn M
  • Like 3
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

@Fredrik Edvardsen Ja, jeg skulle da klare å få opp noe derfra ila dagen. Teaser: Det blir enda mer PBR-reflections i metall fra en gammel amerikansk traver ;) 

@Svein-Frode Ja, se den ja. Den ser jo virkelig lovende ut. Jeg få klokke inn noen ekstra timer og se om vi ikke skulle hatt en 732 for P3D i stallen også. 

@Jan Reidar Storelvmo Ja, det pleier å være litt lite X-plane om vinteren, da FTX Norway+ActiveSky+Majestic gir den beste vinter-opplevelsen. Mangler bare en Avatar i P3D for å skrape vinduet snart.... Men noen unntak blir det som du ser over. DCS 2.5 derimot... Fy flate så bra det har blitt! Fløy Huey mellom trærne på tirsdag med absolutt konsentrasjon for å ikke rive av rotor-blader. Jeg har bare vært passasjer i helikopter, men noe forteller meg at det er en av de bedre simuleringer tilgjengelig for PC i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helikopter simuleringen er fantastisk bra i DCS. Testet nylig også 2.5 open beta. Helt suverent. Eneste bakdelen er at det kun er militært og en del å sette seg inn i for sivile simmere. Men fytte gri*** for en bra simulator! Den har det aller meste, realistisk aerodynamikk og våpen/system simulering samt helt rå grafikk. På den militære fronten er den helt i særklasse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, testet nylig DCS World 2.5 beta. Meget bra førsteinntrykk. Foreløpig har jeg ingen addons til denne simmen. Men for noen år siden fløy jeg A-10 en god del. Skikkelig sansen for det flyet der. Samt F-18. 2 av mine militære favoritter. Testet også Aerofly FS2, men den var ikke noe for meg - iallfall ikke i denne omgang. Kanskje med tiden. Så de av dere som flyr X-plane og DCS, pøs på med bilder! Vi trenger litt variasjon og ikke bare P3D som alle flyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Men det er noe å fly over 9 milliarder bygninger i San Francisco i 120fps/4K etter tre sekunder lastetid. Hvordan de får det til vet jeg ikke, men jeg får litt den "hvorfor kan ingen andre sivile simulatorer klare det samme?". Joda, vær, vind, simulering av systemer, fmod osv, men min irrasjonelle lyst kan ingen temme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men problemet med Aerofly er at det kun er et begrenset område man kan fly i. Pluss en del andre ting. Blant annet mangel på vann (dem bruker jo bare statisk fotoscenery for vann). Og installasjonsstørrelsen er jo helt vanvittig. Skal man ha hele jorden med her så finnes det ikke disker som er store nok. I tillegg er det jo ikke en fullverdig simulator på like linje med P3D og X-plane. Den mangler vær pluss en rekke andre ting. Men, på sikt så kan jo denne bli bra. Men er ikke så overbevist om at fotoscenery for hele verden er veien å gå.

Når det er sagt så var det greit å få prøvd den ut. For min egen del så blir det nok P3D, X-plane og DCS fremover. Og muligens FSW litt lengre frem i løypa, avhenger litt av hvordan denne utvikler seg fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Enig med Andrew.

Ja takk begge deler, men måtte jeg velge villle jeg heller ha et ultradetaljert realistisk scenery, for et begrenset område enn et generisk tullescenery for hele verden. 

Hadde det vært litt AI og mer autogen i AFS2 så hadde jeg  hatt vanskelig for å bruke noen annen simulator. På sitt beste gir det en fantastisk realitsik følelse. Skal visstnok være enda bedre i VR, men det har ikke testet.

Men p.t. er vi jo bortskjemt med utvalg i gode simulatorer. Bare så synd at ingen av dem er gode på alle områder samtidig, så den virituelle verden er på mange måten like ufullkommen som den virkelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette er individuelt subjektivt. Jeg er enig med Svein-Frode om scenery, fordi jeg er det man kan kalle en "scenery-junkie". Med P3D og AFS2 får jeg svært mye bra scenery, og realistiske fly. Ang. helikopter realisme er dette og et valg. Jeg orker for min del ikke å justere et helikopter med separat software, det dreper bare gleden for meg. Så jeg flyr de jeg får med sine feil, og klager ikke. Om noen ikke skjønner dette, så er mitt svar, med et smil: "Så bare la være å skjønne det da" ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...