Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 11. februar 2018 Premium Medlem Del Skrevet 11. februar 2018 (endret) Ernst fikk lokket fram kredittkortet, og helga har vært dedikert til denne DC-9-30F fra Sky Simulations. Etter noen testturer rundt nyervervede Manchester-Boston Regional (KMHT) for å få workflowen til å sitte, ble flyet lastet og klargjort for tur til Ronald Regan i Washington (KDCA). Flymodellen er meget bra med unntak av innvendige teksturer som er på nivå med default fly i FSX. Noen av instrumentene er vanskelige å lese pga. lav oppløsning. Når det er sagt så er systemsimuleringen meget god (ikke Level-D), men evig nok til å holde enhver travelt opptatt under det meste av flighten - 90% av knapper og spaker er funksjonelle. Her er det ikke moderne hjelpemidler og autopiloten er nesten til mere bry enn hjelp, men du kan "jukse" og koble den til default GPS og få den til å følge flightplan der. Eksteriøret er bra med flotte animasjoner og detaljer, dog ikke i HD. Lyden er meget bra, både fra motorer og cockpit. Turen til KDCA ble relativt underholdende med tre go-arounds før jeg fikk 9'ern ned på bakken pga. tett snødrev og ditto redusert sikt. RW 19 har heller ikke ILS, så det hadde nok blitt alternate i den virkelige verden, men det gir jo ingen neglebitende spenning Kaptein Avatar klar for walk-around: Loading in progress... Flott cargo-area på KMHT: Approach til KDCA ble i vanskeligste laget (ingen ILS): En av mange go-arounds... Bakken ble først synlig på 400 ft AGL, og med non-precision approach så var det ikke lett å være aligned med RW: Endelig løsnet det - alle gode ting er tre! Full flaps, spoilers og reverse thrust! Lossing i KDCA. Endret 11. februar 2018 av Svein-Frode 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 11. februar 2018 Del Skrevet 11. februar 2018 Ja,fine bilder dette.Det ser kaldt ut.Personlig synes jeg DC-9 er kanskje den fineste jetlineren som noensinne er laget,oppfører seg veldig smooth i lufta også.Er litt "space shuttle"over utseendet,hehe.Når man velger å fly denne så velger man å gjøre det litt mer utfordrende for seg selv med hensyn til navigering,det er klart,men det er mer morro også,særlig med en autopilot jeg ikke stoler helt på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 11. februar 2018 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 11. februar 2018 Ja, DC-9 er lekker (når den ikke blir strukket for lang), og er noe av det peneste amerikanerne har laget, kun slått av DC-8 og 707. Som passasjer så fikk man lite støy og 2 i bredden på ene siden var en stor bonus. (Midtseter burde vært minst 50% rabbatert i mine øyne ) Russerne har dog de aller peneste jetlinerne med IL-62 og TU-154... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 11. februar 2018 Del Skrevet 11. februar 2018 (endret) Joda,mye pene jetlinere,Convair 880 er ikke helt borte vekk,heller.. Endret 11. februar 2018 av Jan Tore Pettersen feilstaving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 12. februar 2018 Premium Medlem Del Skrevet 12. februar 2018 Pen maskin! Long gone, but never forgotten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. februar 2018 Premium Medlem Del Skrevet 13. februar 2018 Nydelig , DC9 i mange varianter var mitt yndlingsfly, når det angikk reise på den tiden. 737 bråket noe grusomt, mens DC9 var nesten lydløs i cabinen. Dessuten fikk man service og kunne nyte et hyggelig måltid på selv korte turer. I dag stues man sammen i trange, dårlige seter, og hvis turen er over 2 timer, risikerer man blodpropp........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Var morsommere før og. Braathens fra Kjevik til Fornebu, panisk trillevognservering i opp og nedorverbakke, rakk aldri å drikke opp kaffen. God mat på porselenstallerkener fra Fornebu til Hamburg (CRJ). Med MD80 eller 90 (SAS) til Zurich...ble man nesten sett rart på om man ikke ville ha en drink til :-p 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Bergfald Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 "Those were the Days......." Den korte 9-ern var vel spesialdesignet for SAS grunnet kystruten Fornebu til Kirkenes, så vidt jeg har forstått. For ikke å snakke om kortbanen på Haugesund. I dårlig vær fikk visst bare norske piloter fly den,- og de frydet seg!! Servicen var noe helt annet enn i dag, men tenk på hva maten kostet innbakt i en utrolig høy bilettpris sammenliknet med dagens nivå, og verdens dyreste drinker!! "The times they are changing..." til det bedre, eller til det verre? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Meanwhile, the Maddog is close to release: http://www.flythemaddogx.com/en/purchase.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 13. februar 2018 1 time siden, Aslak Iversen skrev: Meanwhile, the Maddog is close to release: http://www.flythemaddogx.com/en/purchase.html Det blir nok en fantastisk add-on, men litt for moderne (=kjedelig) for min smak... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.