Gå til innhold

Gammelt skrammel...


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ernst fikk lokket fram kredittkortet, og helga har vært dedikert til denne DC-9-30F fra Sky Simulations. Etter noen testturer rundt nyervervede Manchester-Boston Regional (KMHT) for å få workflowen til å sitte, ble flyet lastet og klargjort for tur til Ronald Regan i Washington (KDCA).

Flymodellen er meget bra med unntak av innvendige teksturer som er på nivå med default fly i FSX. Noen av instrumentene er vanskelige å lese pga. lav oppløsning. Når det er sagt så er systemsimuleringen meget god (ikke Level-D), men evig nok til å holde enhver travelt opptatt under det meste av flighten - 90% av knapper og spaker er funksjonelle. Her er det ikke moderne hjelpemidler og autopiloten er nesten til mere bry enn hjelp, men du kan "jukse" og koble den til default GPS og få den til å følge flightplan der. Eksteriøret er bra med flotte animasjoner og detaljer, dog ikke i HD. Lyden er meget bra, både fra motorer og cockpit. 

Turen til KDCA ble relativt underholdende med tre go-arounds før jeg fikk 9'ern ned på bakken pga. tett snødrev og ditto redusert sikt. RW 19 har heller ikke ILS, så det hadde nok blitt alternate i den virkelige verden, men det gir jo ingen neglebitende spenning :)

 

Kaptein Avatar klar for walk-around:

1.jpg.ebdefdf5d9156ae25992397c4b63f0e0.jpg

Loading in progress...

2.jpg.064f888618cf92f98c959e4145569419.jpg

Flott cargo-area på KMHT:

3.jpg.42b267d724235c970a8522ad0afcbbcc.jpg

Approach til KDCA ble i vanskeligste laget (ingen ILS):

4.jpg.9f92bd8e0ba0b071ef90f0b1536c7091.jpg

En av mange go-arounds... Bakken ble først synlig på 400 ft AGL, og med non-precision approach så var det ikke lett å være aligned med RW:

5.jpg.6e4149f833618f01a5c2acbd41de69ad.jpg

Endelig løsnet det - alle gode ting er tre! 

6.jpg.b6274aa1566af80e45f561e9c30ab295.jpg

Full flaps, spoilers og reverse thrust! 

2018-2-11_0-56-54-500.jpg.6f4e35d25aaca27af93cef3d8903eb24.jpg

Lossing i KDCA.  

8.jpg.a63416f27db072f78a4f90da0bc0f472.jpg

Endret av Svein-Frode
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,fine bilder dette.Det ser kaldt ut.Personlig synes jeg DC-9 er kanskje den fineste jetlineren som noensinne er laget,oppfører seg veldig smooth i lufta også.Er litt "space shuttle"over utseendet,hehe.Når man velger å fly denne så velger man å gjøre det litt mer utfordrende for seg selv med hensyn til navigering,det er klart,men det er mer morro også,særlig med en autopilot jeg ikke stoler helt på xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, DC-9 er lekker (når den ikke blir strukket for lang), og er noe av det peneste amerikanerne har laget, kun slått av DC-8 og 707. Som passasjer så fikk man lite støy og 2 i bredden på ene siden var en stor bonus. (Midtseter burde vært minst 50% rabbatert i mine øyne ):) 

Russerne har dog de aller peneste jetlinerne med IL-62 og TU-154...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nydelig :) ,  DC9 i mange varianter var mitt yndlingsfly,  når det angikk reise på den tiden.  737 bråket noe grusomt,  mens DC9 var nesten lydløs i cabinen.  Dessuten fikk man service og kunne nyte et hyggelig måltid på selv korte turer.  I dag stues man sammen i trange, dårlige seter,  og hvis turen er over 2 timer,  risikerer man blodpropp........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Those were the Days......." Den korte 9-ern var vel spesialdesignet for SAS grunnet kystruten Fornebu til Kirkenes, så vidt jeg har forstått. For ikke å snakke om kortbanen på Haugesund. I dårlig vær fikk visst bare norske piloter fly den,- og de frydet seg!! Servicen var noe helt annet enn i dag, men tenk på hva maten kostet innbakt i en utrolig høy bilettpris sammenliknet med dagens nivå, og verdens dyreste drinker!! "The times they are changing..." til det bedre, eller til det verre?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...