Gå til innhold

Avsim.com utfordrer Papa Tango


Øystein Eker

Anbefalte innlegg

 

Avsim.com har skrevet en redegjørelse om AA og Papa Tango på:

http://www.avsim.com/pages/0999/edit1.htm"'>http://www.avsim.com/pages/0999/edit1.htm" TARGET=_blank>http://www.avsim.com/pages/0999/edit1.htm

Avsim.com mener at Papa Tango ikke har kjøpt rettighetene som gjelder freeware på nettet.

Avsim.com har kun fått reaksjon fra Papa Tango og ikke AA. De mener at dette beviser at Papa Tango prøver å skaffe seg en autorisasjon som de ikke har kontrakt på.

Avsim.com har trosset forbudet i 14 dager uten at AA har reagert. Meldingen de har gitt Papa Tango er:

"Vi sees i rettsalen!"

.........................

Har sjekket databasen til Avsim.com. Det er 26 fly der med AA - logo. Tror de fortsatt vil være der etter at Papa Tango er konk....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har fulgt med den diskusjonen en tid, og det er helt klart at her har Pappa Tango gjort en skikkelig brøler. De har prøvd å få copyright på bruk av logo fra flere forskjellige flyselskaper.

Det at AVSIM har tatt opp dette er helt topp. Vi bør nok merke oss dette firma i framtiden. De aller fleste går nå inn for å boikotte PT sine produkter. Vi bør også gjøre det. Produktene de har er jo ikke spesielle heller.

Jeg sitter med en ekkel følese av at det stadig blir flere og flere som vil gjøre alt for å tjene penger fra vårt flight sim miljø. Så vi må bli flinkere til å sile ut bra og dårlige produkter som er på markedet. Vi må også støtte alle som lager freeware på en bedre måte. Skriv gjerne et brev til dem med en liten "tusen takk for flott program" hilsen. Det er på denne måten de får lyst til å fortsette å lage gratisprogrammer til oss. For hva var vel FS98 uten dem?

------------------

Have a Nice Flight!

Tor Nielsen

http://home.sol.no/~tornie/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Øystein og Tor,

Da jeg kan fornemme "MAN HAR NOGET IMOD VORES ALLESAMMENS PAPPA", vil jeg da gerne med på den lange liste.

 

Har tidl. haft et forfærdeligt porstyr med denne Peter Tishma.

Flighsim.com fjernede på Pappas anledning min Freeware,

som hed: Atc_cph*.zip (og forklaringstekst:

Real atc fra copenhagen control centre mmmmm.) -

RealATC har aldrig været brugt som navn, sådan som han har copyright på, kun som forklaring på hvad filerne indeholdte.

Da indholdsforklaringen til sidst blev tilrettet til: Atc_cph*.zip -True ATC fra .....kunne vores Pappa tillade det igen kom på hans internet.

 

Her er lidt fra "sagen", så kan man ligesom selv se hvordan denne herre fører sig frem...

(se der hvor Pappa forklarer hvorfor

han er sådan en __bad international guy__

og så "alt det" jeg påstår om mine "programmer" (som var 30 stk. lyd filer) - eller er det mit engelsk der ikke rækker til at forstå sådan en "rigtig" CEO korrekt? :-)

---PS: Hvis der skulle være nogen der ikke ved hvad RealATC er, er det jo ikke mere end et par simple adventures til freeflight chat som bare reagere på om flaps er på, ja så hører du departure ellers ground og i den dur.

Derudover er der et hav af adventures lavet med Approach

Controller (vores Pappa har sikkert haft noget fremme!) - det har jo tidl. været freeware (og er det vel stadig?) - så disse adventures kan man også selv lave uden de store problemer (og du bestemmer jo så selv hvor du vil flyve).

Hovedadventuret kan af Basic folk laves på meget kort tid og GPWS eller mit eget EuroATC kan sådan set lige sågodt bruges,

sammen med freeware ATC.

Claus

 

--------

Hi Claus

My name is Peter Tishma and I am the CEO of an international company that goes by the name of PAPA TANGO.

Amongst our principal retail and mail order product line is a Microsoft Flight Simulator product called RealATC/Real Air Traffic Control for

...

The problem we have is that you are claiming that your program (on the internet) is claiming to do the same thing and to make matters more confusing, is using the name of our product.

We know that we own (and have owned) the product and concept on

....

We don't want to be seen as the "bad guys" on all this and look like we're "stopping the fun" so we'd like to propose that we be open to discussion on the basis that there may be some synergy for you and us and that we could possibly >>>cut by Claus - that man is ....<<<

We would like to point out that the concept of RealATC was one that we

....

Look forward to hearing from you in due course.

Best Wishes

Peter Tishma

CEO

PAPA TANGO SIMULAVIATION

London * San Francisco

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...