Gå til innhold

Valdez-Anchorage i drittvær.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Enda en utfordring for REX Sky Force,  langsom nytelse med C-47 fra Valdez til Anchorage.  Værmeldingen var begredelig,  med 2 skylag stratus,  mye vind og enkelte regnbyger.  Klatret til maks 10000 fot for å komme over fjellene og de verste regnbygene,  men hadde mye skyer og begrenset sikt hele veien.  Heldigvis lysnet det noe på slutten,  og i Anchorage var det nesten finvær.  Sky Force sviktet ikke,  imponerende mye vær uten dropp i fps.

 

2aMhu0s.jpg

 

iIafVzY.jpg

 

Fod91JD.jpg

 

WVMLEN9.jpg

 

ARl3Jwu.jpg

 

auFvtb1.jpg

 

mTO3J8U.jpg

 

w8VqUgg.jpg

 

hIhzDJG.jpg

 

1npx7RF.jpg

 

W4pJVu3.jpg

Som dere forstår,  det handler ikke så mye om flyturen,  men været.  God helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig vær og flott bildeserie, Ernst. Ser du liker å fly i Alaska. Har lite scenery derfra. Derimot har jeg en del fra Canada, og "oppholder" meg mest i området rundt Vancouver med Milviz DHC-2 på flotører. John Patch og Larry Robinson har laget mye flott freeware scenery fra dette området. Larry er utvikleren for ORBX freeware scenery CAC8-Nanaimo, CAC6-Ganges Water Aerodrome og CAG8-Pender Harbour. I tillegg har disse 2 Utviklet blant annet Victoria+ og Vancouver+ (John Patch) og Victoria+ tilleggs scenery med ferjeforbindelser, terminaler osv (Larry Robinson). Dette er fantastiske sceneries. Victoria+ kjøpescenery, mens tilleggene er freeware. Larry har også en finger med i produksjonen av freeware sceney Victoria International Airport CYVJ, alt P3Dv4 kompatibelt.  Link til Larry Robinsons bloggside finner du her dersom du ikke allerede har vært innom:

https://larobinson22.wordpress.com/links-to-scenery-files/

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Herlige shots! Norge er fint, men jeg vender stort sett raskt tilbake til Alaska og Canada.

 

Jeg var betatester for Vancouver+ V3 og hadde mye kontakt med John Patch. Veldig trist at han dro tidlig til evige jaktmarker. Hadde vært bra om ORBX kunne tatt over Vancouver, Victoria og Tongass så vi hadde fått vestkysten komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk til dåkker begge  :)    Hadde også  Tongass Fiords og Vancouver +  i FSX,  men har ikke prøvd meg på disse i P3D4.  Nydelige scenerys og uvanlig flotte landskap og flyplasser i FSX-tiden.  Nå er vi blitt mer og mer bortskjemt av ORBX,  så det er flust av spennende flighter å velge blant,  både i Alaska,  Canada og Pacific Fiords .  Men jeg skal ta en titt på linken din Rune  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk til dåkker begge  :)    Hadde også  Tongass Fiords og Vancouver +  i FSX,  men har ikke prøvd meg på disse i P3D4.  Nydelige scenerys og uvanlig flotte landskap og flyplasser i FSX-tiden.  Nå er vi blitt mer og mer bortskjemt av ORBX,  så det er flust av spennende flighter å velge blant,  både i Alaska,  Canada og Pacific Fiords .  Men jeg skal ta en titt på linken din Rune  ;)

 

Både Tongass Fjords og Vancouver var delvis laget av Holger Sandman som nå jobber for ORBX. Mye av landclass teksturene han laget for landskapet er nå en del av ORBX, så Tongass og Vancouver er helt på høyden med PNW og de andre ORBX regionene. Jeg har begge pakkene kjørende i P3Dv3, men har ikke testet om de funker i P3Dv4. Er dog ganske sikker på at den meget gode flytrafikken (med helikopter, Dash 7 og sjøfly), og kanskje båttrafikken kan skape trøbbel - dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja,  har slått på cloudsync,  så jeg bruker den "værgeneratoren" som er inkludert i SF,  men den utgjør ikke store forskjellen fra det som er i P3D4.  Og som sagt,  jeg setter opp været selv på den flyplassen jeg starter på,  og det er ikke mye som forandrer seg på de korte turene jeg vanligvis tar.  Har for det meste vært opptatt av hvordan flymodellene oppfører seg,  så jeg har ikke brydd meg om å utfordre været i særlig grad.  Mulig jeg forandrer mening nå som SF er på plass !?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...