Gå til innhold

REX Sky Force, førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ble litt lei av å lese den ene sure kommentaren etter den andre,  så her måtte det skaffes egen erfaring.  For min del foretrekker jeg å bestemme selv hva slags værforhold jeg vil fly i,  dermed er jeg ikke avhengig av denne "værmotoren" som mange snakker om.  Altså jeg satte opp været på samme måte som før,  i P3D4.1,  og tok av fra ENBO i min kjære Starfighter.  Nesten  overskyet ,  noe vind, og litt regn på gang,  typisk Bodø-vær.  I motsetning til P3D4 default var det MYE mer skyer,  nydelig himmel og trolsk atmosfære.  Førsteinntrykket var både hakeslepp og woaw !  Og FPS ,  null og niks belastning,  simmen startet omgående og den fløt jevnt rundt 30,  som er min standard.  Første turen foreløpig,  og litt nybegynner-fomling med innstillingene,  men variasjonene er mange,  og det er veldig intuitivt å sette opp.  Dette liker jeg  :)

 

6zoF1Ql.jpg

 

Xh0cuds.jpg

 

FFE334a.jpg

 

Tg6KhNY.jpg

 

MpQxEbo.jpg

 

HZbn827.jpg

 

UR1JWoL.jpg

 

xwwdIUQ.jpg

 

zySblNK.jpg

 

LO3O63s.jpg

 

REX er egentlig alt jeg savnet i gode, gamle FEX ( i FSX ),  men med langt flere varisjoner.  Får GODKJENT hos meg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Er også veldig fornøyd så langt med Sky Force og angrer ikke på kjøpet.

 

Jotakk,  din omtale betydde mye for mitt valg  :)  En proff pilot vet hvordan himmelen ser ut  ;D

 

Det så veldig bra ut. Skyene også

 

Takk,  synes endelig vi har fått et program som gir den riktige atmosfæren i P3D4  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Fine realistiske bilder, spesielt nr 1 og 4 ser jo ut som ekte foto!

 

Jatakk,  det var dette jeg hadde forventet av Sky Force,  og synes langt på vei de har innfridd.  La gå at det mangler en realistisk "værgenerator",  men tror det først er på de lange turene med de store bussene at det merkes.  Jeg flyr vanligvis kortere turer,  litt sånn høyt og lavt i nærområdet,  og da sitter REX som støpt etter mine realismekrav.  Og ka du mein,  når nye BODØ blir ferdig,  da blir det vanskelig å skille sim fra real  ;)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også veldig fornøyd så langt med Sky Force og angrer ikke på kjøpet.

 

Jotakk,  din omtale betydde mye for mitt valg  :)  En proff pilot vet hvordan himmelen ser ut  ;D

 

 

Hehe, man burde vel det iallfall :D

For å pirke litt så er det eneste at skyene ser litt gråaktige ut og har litt lite kontrast. Skulle vært litt mer hvite. Men har en mistanke at det er en PTA issue. Skal teste litt mer når jeg kommer hjem fra jobb om en ukes tid og får tilgang på sim pcen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Sorry Robert,  var ikke meningen å plage deg  8)  Måtte bare nyansere kritikken mot Sky Force.  Var jo egentlig fornøyd med default-været i P3D4,  og hadde ikke tenkt å fylle på med unødige ekstra-programmer.  Men så ble æ mer og mer nysgjerrig på Sky Force,  og etter å ha lest meg litt opp på hva det er,  måtte æ bare prøve det selv.  Ble også litt opphengt i dette med "manglende" værgenerator,  men fant raskt ut at dette ikke var viktig for meg.  Sky Force genererer været mer enn nok for min del,  og når det samtidig forvandler atmosfære og skyformasjoner uten å belaste fps,  var det vinn vinn for min simulering  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Helt enig med Ernst her! Skyforce var ikke en ultrarevolusjon som mange trodde kanskje, men den har mye større mangfold når det kommer til å nærme seg realistiske skymodeller og type skyformasjoner som skapes i virkeligheten. Det som forbauset meg mest er hvor mye høyere framerate jeg får med Sky Force, enn med "de andre løsningene på markedet i dag"! Det er enorm forskjell i mine øyne. Jeg har nå aldri under 40fps uansett hvor mye "vær" det er (dvs massevis av skyer), i motsetning til før så var tette skyer en frameratekiller!

Atmosfæren med blending av solnedganger og soloppganger er også en god del forbedret etter min mening. Jeg tror fremdeles det kan være en god del forbedringer i produktet med bruk av bedre PTA preseter fremover, så vi får håpe det kommer mange versjoner fra den kanten som passer mange og enhver.  ;D

 

Jeg droppet værgeneratoren i Sky Force til fordel for OpusFSI v5, og det fungerer glimrende. Som REX teamet selv sier, det er ikke hvilken værgenerator man bruker som skaper skyformasjonene man ser, men at man har aktivert "Realtime cloud model sync" under options i Sky Force. Det er denne som lager de "riktige" skyformasjonene i forhold til METAR.

 

Jeg er strålende fornøyd, og forholder meg til hva jeg selv har opplevd så langt, istedet for å høre for mye på klagingen fra feks. Avsim.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre. FPS er jo alltid en utfordring og kan forsvare investeringen alene. At det går godt sammen med OpusFSI er også en fordel for meg.

Liker den generatoren stadig bedre, og har endatil fått inn en personlig etterspurt feature i Opus med det at OPus sjekker etter nye lagrede flightplans i mappa p3d documents og benytter automatisk denne ruta som generering av vær. DEtte er helt knall når jeg gjør ruteplanlegging via FSPX og lagrer/eksporterer ruta til Prosim+P3D+AivlasoftEFB.

Må komme meg i simmen snart så jeg får testa litt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Godt å høre. FPS er jo alltid en utfordring og kan forsvare investeringen alene. At det går godt sammen med OpusFSI er også en fordel for meg.

Liker den generatoren stadig bedre, og har endatil fått inn en personlig etterspurt feature i Opus med det at OPus sjekker etter nye lagrede flightplans i mappa p3d documents og benytter automatisk denne ruta som generering av vær. DEtte er helt knall når jeg gjør ruteplanlegging via FSPX og lagrer/eksporterer ruta til Prosim+P3D+AivlasoftEFB.

Må komme meg i simmen snart så jeg får testa litt selv...

 

Glimrende. Kan absolutt bekrefte at opus gjør en god jobb med været ja! Flihtplanner delen som du nevner bruker jeg også, genial. Samt at jeg også bruker cameraview mulighetene den gir i cockpit med forhåndssatte cockpitviews. Kjekke greier.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...