Gå til innhold

Bardufoss Heliport


Anbefalte innlegg

Jeg kjempet lenge for å få til det samme som på MAIW Lakenheath; F15 på main runway, og helikoptre på eget startfelt. Jeg fikk til det samme på Bardufoss, men det var vanskelig. Enten ville de ikke ta av, eller ikke lande pga voldsomt terreng. Jeg løste det til slutt ved å endre flightplan, og legge inn to runways for Bardufoss Heliport. Endte opp med skikkelig treklipping ved avgang og landing, så litt høggst må vel til etterhvert :-p

 

Approach:

 

kdOAgEH.jpg

 

Landing, etter å ha sopet tretoppene og såvidt unngått den nye hangaren.

 

q8z2bY6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer denne snart i AoN, Andrew? Ser flott ut. Tro om jeg har riktig rekkefølge på mine sceneries? Kanskje rekkefølgen innad i ORBX/FTX ikke er så kritisk?

 

Min SCENERY.CFG (i alle fall de som ligger under Scenery\Bathymetry i prioritet:

 

[Area.130]

Local=ORBX\FTX_OLC\OLC_NA1

Local=ORBX\FTX_OLC\OLC_EU1

Local=ORBX\FTX_OLC\OLC_AA

Local=ORBX\FTX_EU\FTX_EU_NOR_08_CUSTOM

Local=ORBX\FTX_EU\FTX_EU_NOR_07_MESH

Local=ORBX\FTX_EU\FTX_EU_NOR_06_CVX

Local=ORBX\FTX_EU\FTX_EU_NOR_05_SCENERY

Local=ORBX\FTX_GLOBAL\FTX_FTXG_AIRPORTS

Local=ORBX\FTX_AU\FTXAA_ORBXLIBS

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Norway_ultimate_alpin

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Norway_Churches

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Norway_Ishavskat_for_AON_FTXN

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-Bridges

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norwegian-Hospitals

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Nordkapp

 

... Diverse flyplasser ...

 

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA Photo

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Norway_GA_Airfields

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\AoN-Ground

 

... og øverst:

 

[Area.157]

Title=Airports of Norway

Local=E:\P3D Addons\Sceneries\AoN\AoN 3.95 P3D_FTXN\Airports of Norway

 

Godt nyttår! Måtte motvind på bakken og medvind i lufta følge dere alle!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja nå ble det liv og røre i helikopterleiren  ;D  Tok meg en runde med MILVIZ UH-1C,  og kunne observere stor aktivitet på og rundt Bardufoss .

 

zMbhyQc.jpg

 

6DgHxcr.jpg

 

9H4vuoW.jpg

 

HCR0UfN.jpg

 

zHbB0tu.jpg

 

XmW2q8Q.jpg

 

VUmOULa.jpg

 

I tillegg opererer også Orion mye fra Bardufoss,  så det mangler ikke på flyvende objekter som skaper litt ekstra liv  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer denne snart i AoN, Andrew? Ser flott ut. Tro om jeg har riktig rekkefølge på mine sceneries? Kanskje rekkefølgen innad i ORBX/FTX ikke er så kritisk?

 

Min SCENERY.CFG (i alle fall de som ligger under Scenery\Bathymetry i prioritet:

 

Alt mitt ligger over Bathymetry, og viktigst; over alt ORBX. Bathymetry kan du deaktivere forøvrig, mesh under vann trenger ikke CPU'en å tygge på.

 

Når det gjelder AI trafikken, følger flightplans alt med i AoN, samt linker til repaints/AI pakker fra MAIW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

"  Hvilket addon la du inn med disse maskinene?  "

 

 

 

Har fått MYE hjelp hos Andrew her,  og fått lov å "beta-teste" ting han jobber med.  Vet ikke hvor mye som blir inkludert i neste oppdatering av AON ,  men det kan sikkert Andrew svare på  ;)  M.a.o. en god start på det nye året  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt at se dette fungerer. Jeg har savnet helikopter AI siden min gamle Flight 1 ikke kom med over i P3D - I mit andet hjem i Sao Paulo er der travl trafik af helikoptere - jeg vil næsten påstå, at man aldrig i dagtimerne er i en situation, hvor man ikke kan se en helikopter - men hvor megen plads skal de ha til runway? I kan jo nok næsten gætte hvorfor...  :P18010208343116112915434541.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet et år utenfor Rio, var syk helitrafikk der og. Vi fløy mye med Bell 412, fra Macae. Dessverre er det slik at selv vertikaltflyvende helikoptre ennå lander "rolling", så det nytter ikke å legge en runway på din flotte rigg. Vi må ennå leve med kun hardened surface. Selvfølgelig brukes det usynlige afcads, men det er kun for å finne riggen/NAV hensyn. Mine to runways på Bardufoss er cirka 260 meter hver. Ved takeoff brukes nesten hele (selv om heli først løfter vertikalt), og ved landing rundt 100 meter. Den geriatriske "logikken" i simulatoren kan vi ikke kjempe mot.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet et år utenfor Rio, var syk helitrafikk der og. Vi fløy mye med Bell 412, fra Macae. Dessverre er det slik at selv vertikaltflyvende helikoptre ennå lander "rolling", så det nytter ikke å legge en runway på din flotte rigg. Vi må ennå leve med kun hardened surface. Selvfølgelig brukes det usynlige afcads, men det er kun for å finne riggen/NAV hensyn. Mine to runways på Bardufoss er cirka 260 meter hver. Ved takeoff brukes nesten hele (selv om heli først løfter vertikalt), og ved landing rundt 100 meter. Den geriatriske "logikken" i simulatoren kan vi ikke kjempe mot.  :)

 

snøft... jeg havde håbet de kunne lave en hård opbremsning så et par meter havde været nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet et år utenfor Rio, var syk helitrafikk der og. Vi fløy mye med Bell 412, fra Macae. Dessverre er det slik at selv vertikaltflyvende helikoptre ennå lander "rolling", så det nytter ikke å legge en runway på din flotte rigg. Vi må ennå leve med kun hardened surface. Selvfølgelig brukes det usynlige afcads, men det er kun for å finne riggen/NAV hensyn. Mine to runways på Bardufoss er cirka 260 meter hver. Ved takeoff brukes nesten hele (selv om heli først løfter vertikalt), og ved landing rundt 100 meter. Den geriatriske "logikken" i simulatoren kan vi ikke kjempe mot.  :)

 

snøft... jeg havde håbet de kunne lave en hård opbremsning så et par meter havde været nok.

 

Henrik. Akkurat det med hard oppbremsing er fult mulig. Er bare å endre en enkelt verdi i aircraft.cfg. Jeg kan få en 737 til å stoppe på mindre en hundre meter om jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det til John Young som lager de nye P3D modellene som overgår alt annet. Tror AIG henger litt etter der. Saken er nok den at her er det ikke noe mer å lure på før LM oppdaterer sine museale AI rutiner. For min del legger jeg dette i glemmeboka da det ikke er min oppgave å fortsette å renne hodet i veggen. Slikt som dette bør egentlig kun tas opp i LM fora. Det er mye som tas opp her, som hører hjemme der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det til John Young som lager de nye P3D modellene som overgår alt annet. Tror AIG henger litt etter der. Saken er nok den at her er det ikke noe mer å lure på før LM oppdaterer sine museale AI rutiner. For min del legger jeg dette i glemmeboka da det ikke er min oppgave å fortsette å renne hodet i veggen. Slikt som dette bør egentlig kun tas opp i LM fora. Det er mye som tas opp her, som hører hjemme der.

 

Det er fult mulig Andrew. UTT S-76 helicopters landet å tok av uten bruk av noe rw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...