Eivin Stensø Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Greetings airmen! Etter en rolig periode hva simming angår tenkte jeg det var på tide å dra igang noen runder igjen. Denne gangen ble det uvanlig nok en VFR-tur i Starfighteren Prepar3d 3.4. Det var lave skyer men VMC. Tok av fra bodø RWY 07 og via right turnout til Hjartøy og lurte meg ut av kontrollsonen på 1000ft via Bjørnøy Light. Deretter snek jeg meg under Lofoten TMA på 1500ft og 450kt indikert. Lave skyer nord for Bodø men et vakkert lys. Været på Evenes var noe bedre med noe høyere skydekke så jeg bestemte meg for å ta en lowpass over stripa der. Siden været var enda finere på Bardufoss bestemte jeg meg for å ta inntur innom der og plage folk med en lowpass og smøg meg ut av Evenes-sonen via Kilbotn og Breivika på 1500ft som jeg holdt meg på helt til jeg passerte Sørreisa rett før nedstigning til Bardufoss. Etter det ble det retur Evenes for en ny lowpass mot sør denne gangen (Litt usikker på hvor jeg er her men tror det er nord for Evenes på tur sørover . Arrestasjoner mottas med takk ) Etter lowpass Evenes ble det tur ut av kontrollsona via Finnvik og Skarstad på 1000ft som ble høyden helt inn til Bjørnøy Light og Bodø. Ved ankomst Bodø hadde jeg et tonn med fuel over minimum så jeg fikk plutselig intensjoner om en tur i pattern på Bodø for en low approach og en touch and go før full stop landing. Fin tur. mvh Eivin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Hjartøy? Har gammelordførern fått en plass oppkalt etter seg? ;D Men fra spøk til revolver, knallbilder, blir noe annet når mann flyr taktisk i lav høyde i stede for å dure oppe i stratosfæren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. desember 2017 Premium Medlem Del Skrevet 16. desember 2017 Veldig bra, dette er også min form for flyglede 😀 . Beste måten å bli kjent med landet og flytypen ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 16. desember 2017 Premium Medlem Del Skrevet 16. desember 2017 Flotte sjåtts! Det er få piloter i verden som har hatt penere kontor enn jagerpilotene i Bodø... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 16. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2017 Mange takk Etter litt mer "research" kan det tyde på at det det ene bildet jeg er noe usikker på er Andørja og Rolla. Det øverste er enda mer usikkert. Lurer på om det kan være Andfjorden på tur nordover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 17. desember 2017 Premium Medlem Del Skrevet 17. desember 2017 Vakkert! Ikke mye mer å si om det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 18. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2017 Overhead Sørreisa på vei inn til Bardufoss for en aldri så liten low pass. 8) Andsvatnet og innflygningslysene til Bardufoss. Må dukke under den skyen. Det var noen dotter som hadde lagt seg på bakken men ellers CAVOK Tysfjord Lofoten strekker seg vakkert utover i tusmørket. ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.